Als je advies komt vragen, moet je ook niet schrikken dat mensen advies geven...
Inderdaad ,men kent de persoon niet dus blijft het een algemeen en goed bedoeld advies,en het is gewoon een feitAls je advies komt vragen, moet je ook niet schrikken dat mensen advies geven...
Je hebt advies zoals jouw post wat helemaal goed onderbouwd is etc. En je hebt de ramengooiers zo noem ik het maar die bij ieder raam wat zij zien gelijk een steen erdoor gooien. Voorderest betreft de overheid ben ik het totaal niet mee eens. Ze maken het "veiliger" door je op een 125cc motorfiets als beginnend bestuurder de weg op te sturen ik kan je zeggen dat invoegen op de snelweg met een motor die op z'n top 110 gaat niet echt prettig is.Inderdaad ,men kent de persoon niet dus blijft het een algemeen en goed bedoeld advies,en het is gewoon een feit
dat je als beginner een verhoogd risico loopt,de overheid heeft niet voor niets al die verschillende stappen in rijbewijzen
gemaakt,dat is niet om mensen te pesten maar om er voor te zorgen dat men geleidelijk went aan het rijden op steeds zwaardere motoren,
en ja sommige zullen genoeg verstand in hun knar hebben om zich te beheersen,maar er zijn er ook genoeg die dat niet hebben,
helaas kan dat dan goed verkeerd aflopen.Als er dan iemand een topic start met het verhaal ik ben als beginner op een R1 gestapt en kon het
voorwiel maar niet aan de grond houden tja dan kan je antwoorden verwachten van mensen die je nou niet echt verstandig bezig vinden,
en ben dat ook met ze eens,je beheerst zo,n voertuig dan ook niet en is het verstandig om eens bij jezelf na te denken waar ben ik mee bezig,
gelukkig zag de TS dat ook in en is voor hem een iets verstandiger keuze gegaan,al had ik persoonlijk hem eerder een 11kw 125cc aangeraden
Kortom een motor is zo gevaarlijk als de persoon die er op zit.
Wie zegt dat je met een 125cc op de snelweg moet invoegen?Je hebt advies zoals jouw post wat helemaal goed onderbouwd is etc. En je hebt de ramengooiers zo noem ik het maar die bij ieder raam wat zij zien gelijk een steen erdoor gooien. Voorderest betreft de overheid ben ik het totaal niet mee eens. Ze maken het "veiliger" door je op een 125cc motorfiets als beginnend bestuurder de weg op te sturen ik kan je zeggen dat invoegen op de snelweg met een motor die op z'n top 110 gaat niet echt prettig is.
Nou soms komt het weleens voor dat je een stukje snelweg pakt althans bij mij dan. Ik heb laatst toevallig een stukje op een 125cc gereden ik voelde mij er niet prettig erbij ietsjes meer vermogen en het word een stuk veiliger allemaal. Nee mijn buurman die met zijn dikke bierbuik iedere zondag bij de parenclub te vinden is maakt deze wetten.Wie zegt dat je met een 125cc op de snelweg moet invoegen?
Tuurlijk, de overheid heeft het allemaal weer gedaan.
Ik rij na meer dan 40jaar nog steeds met samengeknepen billen,niet om het vermogen maar om al die koekblikkers die lekker suf achter het stuur zittenAls je bij de grote rivieren of rond het Noordzeekanaal woont is het heel moeilijk om zonder snelweg aan de andere kant te geraken.
En on topic. ik ben vanmorgen weer met samengeknepen billen van huis gegaan. Maar gelukkig heeft de motor ondanks zijn 80PK geen wheelies gemaakt.
Ben het wel met je eens dat 125cc weer ietwat doorgeschoten is,de 35kw regeling was mooi zat.Je hebt advies zoals jouw post wat helemaal goed onderbouwd is etc. En je hebt de ramengooiers zo noem ik het maar die bij ieder raam wat zij zien gelijk een steen erdoor gooien. Voorderest betreft de overheid ben ik het totaal niet mee eens. Ze maken het "veiliger" door je op een 125cc motorfiets als beginnend bestuurder de weg op te sturen ik kan je zeggen dat invoegen op de snelweg met een motor die op z'n top 110 gaat niet echt prettig is.
Ja, dat klopt wel!Iedere keer als iemand zichzelf in de risicogroep plaatst ben ik statistisch weer wat veiliger. Ga ervoor man
KlaverbladracenBuiten
de
onoplettende
koekblikkers
creëer
je
zelf
grotendeels
het
gevaar
van
op
een
motor
rijden
,en
ik
ben
in
deze
ook
niet
heilig
,ik
heb
wat
stunten
uitgehaald,
zelfs
het
beruchte
klaverblad
racen,
zo,n
beetje
het
gevaarlijkste
wat
je
kan
uitvreten
op
de
openbare
weg,
en
ja
er
is
toen
zelfs
een
dodelijk
ongeluk
gebeurd
,iemand
is
een
been
kwijtgeraakt
en
diverse
behoorlijk
zware
letsels,
niet
bij
mijn
groep
van
zeer
ervaren
rijders,
maar
het
geheel
liep
dusdanig
uit
de
hand
dat
er
op
een
gegeven
ogenblik
een mannetje
of
30
mee
reed,
leuk
en
gezellig
maar
er
zaten
ook
mensen
bij
die
ruim
boven
hun
kunnen
reden
,er
zijn
toen
veel
valpartijen
geweest
met
de
al
eerder
genoemde
gevolgen,
niet
leuk
en
ben
er
ook
maar
snel
mee
gestopt
,het
devies
blijft
gewoon
rij
normaal
op
de
openbare
weg
en
als
je
toch
gek
wil
doen
ga
dan
je
uitleven
op
een
circuit.
Klavebladracen hahahaha die moest ik effe googlen nog nooit van gehoord.Buiten de onoplettende koekblikkers creëer je zelf grotendeels het gevaar van op een motor rijden ,en ik ben in deze
ook niet heilig ,ik heb wat stunten uitgehaald,zelfs het beruchte klaverblad racen,zo,n beetje het gevaarlijkste wat je
kan uitvreten op de openbare weg,en ja er is toen zelfs een dodelijk ongeluk gebeurd,iemand is een been kwijtgeraakt en
diverse behoorlijk zware letsels,niet bij mijn groep van zeer ervaren rijders,maar het geheel liep dusdanig uit de hand dat
er op een gegeven ogenblik een mannetje of 30 mee reed,leuk en gezellig maar er zaten ook mensen bij die ruim boven
hun kunnen reden,er zijn toen veel valpartijen geweest met de al eerder genoemde gevolgen,niet leuk en ben er ook maar
snel mee gestopt,het devies blijft gewoon rij normaal op de openbare weg en als je toch gek wil doen ga dan je uitleven
op een circuit.
Dat zegt iemand die het nog nooit heeft gedaan,dom is het niet en hinderlijk ook niet als je wacht tot er geen verkeer is,Het is ook zielig, een beetje rondjes rechtsom rijden. Dom en hinderlijk.
Geeft niks!Het is ook zielig, een beetje rondjes rechtsom rijden. Dom en hinderlijk.
Effe voor mijn beeldvorming dus je gaat langs de kant van de weg staan wachten totdat er niemand rijd en dan plankgas over die klaverblad en met je knie aan de grond en blijf je dan rondjes rijden of ga je er ook weer uit. Dan kan je toch beter een dagje circuit pakken ofzo of zie ik dat verkeerd.Dat zegt iemand die het nog nooit heeft gedaan,dom is het niet en hinderlijk ook niet als je wacht tot er geen verkeer is,
waren overigens zowel linker als rechterbochten,wij vermaakten ons prima totdat anderen mee gingen doen die zich nergens wat van aan trokken,zelfs de politie deed mee.
Ik heb het idee dat er niet werd gewacht totdat er niemand aan komt. Vandaar dat het ook zo'n gevaarlijke bezigheid was. Zelf nooit aan mee gedaan, ik was denk ik 5 toen klaverblad racen nog gedaan werd.Effe voor mijn beeldvorming dus je gaat langs de kant van de weg staan wachten totdat er niemand rijd en dan plankgas over die klaverblad en met je knie aan de grond en blijf je dan rondjes rijden of ga je er ook weer uit. Dan kan je toch beter een dagje circuit pakken ofzo of zie ik dat verkeerd.
Dan moet je geen dikke 100 kopenHallo mensen ik wil voor het eerst een motor gaan kopen. Nu heb ik zelf proef gereden op yamaha r1. Was wel fijne motor aleen iets te snel nu wou ik kijken naar een honda cbr 600rr of een 1000rr van 2004 2005 maar de motor moet volgas kunnen zonder dat die mij een wheelie maakt. Niet dat ik.iemand ben die.over de 250 rijd.maar hard op.trekken is altijd wel een.keer mooi om te doen. Weten juli zo of je met een 600 of een 1000rr ook.vol gas kunt van uit zijn 2
Jij trekt met een 125cc in z'n 3 nog een wheelie op gas?Menig 125 trek je achterover... Ik heb met stevig optrekken nog nooit een wheelie gemaakt , met een opgevoerde FZR1000, die is laag en lang. Tot ik laatst op de snelweg het gas helemaal opendraaide, bij 8000 RPM was in 3 het voorwiel niet aan de grond te houden. 't is toch je rechterhand...
Wel kans dat je jezelf in je onkunde dood rijdt, maar hee... heb je tenminste niet te weinig vermogenKoop gelijk een 200pk machine als je de middelen hebt. Heb je altijd voldoende vermogen, komt nooit tekort en klaar. Heerlijk toch.....