Beginnend motorrijder, enthousiast over naked bikes

masonarypp

Rookie
8 okt 2010
29
0
Dag allen,

Ik ben op zoek naar mijn eerste liefde. Ik heb het natuurlijk over een motor.

Helaas ken ik niemand in mijn omgeving die hier verstand van heeft en mij kan adviseren wat een goede eerste koop zou zijn.

Mijn interesses liggen momenteel bij:
- Ducati Monster 620 (2004)
- Kawasaki z750 (2008)
- Suzuki GSR600 (2008)

Ik wil graag niet meer dan 5000,- uitgeven. Vandaar dat ik deze jaartallen geselecteerd heb.

Kan men mij iets meer vertellen over een goede eerste keuze?

Alvast bedankt :}
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn leuke motoren om op te beginnen :)

Ga er eens op proefrijden en maak je keuze aan de hand van jou ervaring

En vergeet niet wat geld over te houden voor goede kleding

Veel plezier !
 
Ik heb reeds een Shark Speed R helm en een Alpinestars Megaton jack gekocht afgelopen weekend op de beurs ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer heeft een monster 620 uit 2003 gehad. 2 jaar op gereden en is toen naar een vriend van mij gegaan. Nooit wat gemankeerd en komt nu weer te koop (misschien wat voor je?) is een mooie motor :)

Een andere maat van me heeft een z750 uit ik dacht 2007. Heeft er ook nooit wat mee.
 
Voor die prijs heb je ook een BMW R1200R of een KTM superduke en die dingen zijn nog wel net iets gemakkelijker de bocht om te krijgen als die jappen en ik denk dat die ducati wat punch gaat missen.
 
Voor die prijs heb je ook een BMW R1200R of een KTM superduke en die dingen zijn nog wel net iets gemakkelijker de bocht om te krijgen als die jappen en ik denk dat die ducati wat punch gaat missen.

Dit ivm het feit dat de Duc een twee cilinder is?
 
Mijn broer heeft een monster 620 uit 2003 gehad. 2 jaar op gereden en is toen naar een vriend van mij gegaan. Nooit wat gemankeerd en komt nu weer te koop (misschien wat voor je?) is een mooie motor :)

Ja lijkt me wel interessant! Heb je wat foto's en wat meer info? Kan ook per PM
 
Ja lijkt me wel interessant! Heb je wat foto's en wat meer info? Kan ook per PM

Ik zal even informeren voor je. Je hoort van me!

Net te horen gekregen dat hij ingeruild is op een aprilia shiver.
Het is een rode monster met stuurkuip, seatcover, leovince sportpijpen, nieuw model spiegels en zadel bekleed met een witte rand, onwijs mooi! komt binnenkort dan waarschijnlijk vrij bij motoport uithoorn. zal ik je op de hoogte houden? heb er eventueel nog wel een foto van als je interesse hebt. Het blok is wel iets minder mooi maar daar zal de prijs dan ook naar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken voor een triumph speed triple 1050?
Met een beetje zoekwerk heb je er een voor 5000,-

Heb er sinds 1 jaar een en wil nooit meer anders dan een drie cilinder. Echt van beide werelden iets! koppel en power maar geen al te heftig eind schot.

Maar ga vooral op alle motoren proefrijden. Iedereen heeft een eigen motor die bij zich past.
 
Kijk eens naar een Street Triple. Eigenlijk op alle fronten de beste motor in zijn segment. Licht van gewicht en een heerlijke smeuïge driecilinder.
 
Ik ben in het bezit van een M 620. Ik moet zeggen dat het heerlijk rijdt! Ik heb dan wel een uit 2002 met een 5-bak, maar als begin motor bevalt ze mij prima. Tuurlijk, het kan altijd sneller. Ik mis er iig niks aan voorlopig en deze is nog wel begrensd op 35kW ivm rijbewijs. Misschien kan je desnoods ook nog naar een 750 ie kijken. Prijsverschil valt best mee dacht ik en heb je nog iets meer koppel. Wat mij ook goed bevalt is het geluid van het beestje. Daar kan echt geen 4 cilinder tegenop.
 
Kijk eens naar een Street Triple. Eigenlijk op alle fronten de beste motor in zijn segment. Licht van gewicht en een heerlijke smeuïge driecilinder.

De drie pitters lopen heerlijk...! Voor TS, als je iets "unieks" wilt hebben.....

949917d1341217520-superbikes-spotted-india-husqvarna-nuda-900r-06.jpg


Nja, uniek, wat minder gewoon dan de rest. Het motorblok is brilliant, en het geluid dat hij maakt is rond uit geweldig. Budget moet je wel iets oprekken...:D
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar een Street Triple. Eigenlijk op alle fronten de beste motor in zijn segment. Licht van gewicht en een heerlijke smeuïge driecilinder.

Ik vind Street Triple een geweldige bike, maar ben niet zo'n fan van het uiterlijk en het is eigenlijk iets boven m'n budget. Tevens zou ik liever rond de 600cc willen beginnnen.
 
honda hornet 600 900
triump street triple
aprilia shiver
yamaha fz6n
gsr 600 of 750
monster
kawasaki z750
suzuki sv650n of 1000

noem maar op, alles is leuk!
 
Street Triple! Ga je veel plezier aan hebben. Een Z750 is kwa gewicht best zwaar, scheelt iets van 40 kilo met de Street Triple.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een z750 ben er erg over te spreken de Street Triple blijkt ook een hele goede te zijn ( ook gewicht is lager dan de Z) zelf viel deze voor mij af vanwege het uiterlijk die koplampen vind ik gewoon niet mooi dus dan houd het snel op, de ducati mist echt power en is duurder in onderhoud ( als deze al niet stuk gaat). Suzuki durf ik niks over te zeggen geen idee
 
Proefritje proefrijden testritje. (En dan op elk van de drie) ;)
Ik heb zo'n 25 jaar 4 cyl jappen gereden en nu een ducati multistrada. Had ik veeeel eerder moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan