begrensd ?

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
Amersfoort
Hoe kan ik zien of mijn motor(ducati 350ss) al begrensd is ? want ik heb gister bij de caburateur's gekeken en bij de lucht inlaten zaten grote kunstof plaatjes. waardoor ik nog maar iets van een 0.5 - 1 cm lucht inlaat heb.

als het niet helemaal duidelijk is zal ik er wel een foto van maken.

edit:
misc.php
 
Laatst bewerkt:
Je heb in je carbs gaskleppen en gasschuiven, mbv van je gashendel verdraai je je gaskleppen, hierdoor reageren je gasschuiven. De gasschuiven, die zwarte dingen die je ziet, worden dus niet bediend door een kabel oid.

Nog even voor de duidelijkheid op een rijtje gezet.

Begrenzen kan op 3 manieren,
luchtinlaat van je luchtfilter verkleinen,
luchtdoorlaat tussen carbs en cilinderkop (inlaatspruitstuk) verkleinen, dit is de meest toegepaste manier, er zit een schijf in met een kleiner gat.
ook kan er een verkleinde luchtdoorlaat gemaakt zijn in je uitlaat, meestal dan tussen je bochten en je demper, niet in je demper.
 
we hebben de cab nu de cab uitelkaar gehaald en het klopte dat plaatje schuift opzij als je gas geeft.

maar nu kwamen we weer wat anders leuks tegen. nu bleek dat er een naald(kan ff niet op de goede naam komen) miste ik snap niet hoe hij gelopen heeft. ter verduidelijking de "naald" is nr4 op het plaatje
TN_208.JPG
 
Begrijp ik goed dat 1 van de twee gasnaalden mist? en het rijd nog??? da's knap.

Die gasnaalden zitten vast aan de gasschuif en lopen spits toe.
De gasnaald fungeert als een soort benzinekraantje waarmee de hoeveelheid benzine geregelt word die toegevoerd word aan de lucht.

Het komt er op neer dat als de gasschuif helemaal bovenaan staat (volgas, veel lucht) de naalden helemaal bovenin zitten en de hoofdsproeier de hoeveelheid benzinetoevoer bepaalt. Zit de gasschuif lager (halfbelasting) dan is de naald een eind in de sproeierbuis gezakt en door de dikte van de naald word de benzinetoevoer gedimmt.

Als die naald dus ontbreekt word er altijd zo veel benzine toegevoer alsof de motor altijd volgas op een hoog toerental zou lopen.
1 bougie zal ook wel gitzwart zijn en het rijd zeker niet makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan