begrensd ?

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
36
Amersfoort
Hoe kan ik zien of mijn motor(ducati 350ss) al begrensd is ? want ik heb gister bij de caburateur's gekeken en bij de lucht inlaten zaten grote kunstof plaatjes. waardoor ik nog maar iets van een 0.5 - 1 cm lucht inlaat heb.

als het niet helemaal duidelijk is zal ik er wel een foto van maken.

edit:
 
Laatst bewerkt:

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Is die doorlaat 0,5 tot 1 cm??? Lijkt me heel klein.

Een GS-550 (max toerental 9500) heeft kamers van 137,5cc (550/4) en de kleinste diameter in de carb is 2,2 cm.

Ik denk dat de meeste viertakten wel een redelijk vaste verhouding hebben tussen kamergrootte, maxtoerental en carbdiameter dus misschien heb je hier iets aan.
 

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
36
Amersfoort
ik heb dus 2x175cc en bij allebij de caburateurs zit zo'n plaatje en ik heb een max aantal toeren van 12000 op de teller (11000 =rood). En die 0.5 - 1cm is misschien nog wel teruim genomen.
 

Johnv

MF veteraan
3 jun 2001
4.412
1
Leerdam
Dan gaan deze open op het vacuum, als je gas geeft, heeft niks met begrenzing te maken ziet er normaal uit.
 

Bandito Bob

MF veteraan
21 mei 2002
2.519
0
47
Zoetermeer
Hoe kan ik zien of mijn motor(ducati 350ss) al begrensd is ? want ik heb gister bij de caburateur's gekeken en bij de lucht inlaten zaten grote kunstof plaatjes. waardoor ik nog maar iets van een 0.5 - 1 cm lucht inlaat heb.

als het niet helemaal duidelijk is zal ik er wel een foto van maken.

edit:
het begrenzen van motoren wordt volgens mij wel vaker gedaan door de lucht doorlaat te verkleinen.
Het zou dus heel goed kunnen dat deze begrenst is.
0,5 - 1 cm is volgens mij veel te klein.
Is de Duc onbegrenst meer dan 25kW????
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
lijken mij je gasschuiven :?

Als je gas geeft wordt het gat groter.
Hoe worden die dingen groter dan? Op de foto lijkt het een vaste plastic ring zonder naden of schuifsystemen.

Het zou dus een soort van registercarburateur moeten zijn maar dan met 1 pijp, ook wel geinig :) .
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
ik heb dus 2x175cc en bij allebij de caburateurs zit zo'n plaatje en ik heb een max aantal toeren van 12000 op de teller (11000 =rood). En die 0.5 - 1cm is misschien nog wel teruim genomen.
Per kamer:

Duc.............GS550
175cc..........137,5cc.......meer cc's
11000tpm.....9500tpm......hoger toerental
0,5cm..........2,2cm..........4 x kleiner :? :? :?

Als deze diameter vast is heb je hier volgens mij een heeeel grote begrenzing in zitten ( :r , er uit dat ding, grotere sproeiers, :] :9 ).
 
Laatst bewerkt:

Danny

Die hard MF'er
10 jan 2002
371
0
Delft
Als je ze kan schuiven is het echt zo :) :)
JohnV snapt het!

In de doorgang van je carburateur zit een gasklep en een CV-schuif (constant vacuum (of constant velocity)). Dit is om de luchtstroom door je carburateur op peil te houden.
 
Laatst bewerkt: