Bellende vrouw rijdt motoragent aan

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.343
3
Bellende automobiliste rijdt motoragent aan
Uitgegeven: 30 oktober 2007 19:03
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2007 19:54

ALMELO - Een 38-jarige automobiliste uit Almelo heeft dinsdag een politieman in die plaats aangereden terwijl zij belde met haar mobiele telefoon.

De 37-jarige motoragent was juist bezig automobilisten te controleren op deze overtreding. Volgens de politie zag de agent de bellende vrouw en ging links naast haar rijden.

Stopteken

Hij gaf de vrouw een stopteken met het stopbord. Ter hoogte van een kruising sloeg de vrouw plotseling linksaf, haar mobiele telefoon nog steeds aan het oor.

Ze deed haar richtingaanwijzer niet aan en botste tegen de motoragent. Die viel van zijn motor en raakte licht gewond.

Handheld

De politie controleert sinds 1 september gedurende een jaar extra op het zogeheten 'handheld' bellen. Jaarlijks schrijft de politie bijna 120.000 bekeuringen uit voor overtredingen van dit verbod.

Op bellen in de auto met de telefoon in de hand staat een boete van 130 euro. Voor brommers is dit 90 euro.

Ongevalsrisico

Bellen tijdens het autorijden verhoogt de kans op een ongeluk aanzienlijk. Onderzoek heeft uitgewezen dat het ongevalsrisico bij mobiel bellen vier keer hoger is dan wanneer niet wordt gebeld.


Bron: nu.nl



B| Domme H**r..... zelf ook al een paar keer bijna het licht uit m'n ogen gereden door bellende figuren in een auto....
 
Denk niet dat het bellen de belangrijkste factor was bij dit ongeval :X



















* vrouwen :N
 
Laatst bewerkt:
Weer zo'n kleppende muts. :r

Van mij mogen ze het boete bedrag voor ''handheld'' bellen verhogen naar €500,- want daar hebben ze een car-kit voor uitgevonden.
En als je dat ding onhandig of onduidelijk vind dan kun je hier in NL overal ff stoppen om ''zo nodig'' te bellen. B|
 
In de auto, de telefoon gaat..en toch opnemen. Inderdaad niet goed voor de concentratie. Nu gaat de mobiele telefoon in de binnenzak van m'n motorjack. Als ik thuis of op mijn werk ben, kijk ik wel wie er gebeld heeft.
 
Zoals ik net in een ander topic zei...



Ook niet erg handig van die motoragent... links naast een auto te gaan rijden terwijl er links een afslag zit.... als je dat tijdens het examen van de rijopleiding doet betekend dat absoluut: Gezakt ;( ....











HHmm... alle regio's hebben van het BVOM een onopvallende motor gekregen.... met opdracht daarmee juist vooral op het mobiel bellen te letten... meestal zit er dan zo'n mooi stopbordje in de zijkant van de kuip gebouwd of in de zijkant van de tanktas.
Ik neem zomaar aan dat het zo'n motor is geweest die ze onderuit kachelde terwijl ze 'm uberhaupt nooit gezien heeft.... :?

Geeft gelijk aan hoe gevaarlijk dat bellen idd is... :P
 
Mooi toch, moet die agent maar in zn spiegels kijken gheghe
Als je goed had gelezen had je gezien dat de agent naast haar zat op het moment dat hij een stopteken gaf aan de bellende vrouw, dus was het totaal nutteloos geweest om in z'n spiegels te kijken.

Bovendien slaat je reactie echt als een lul op een drumstel. Nergens op dus B| |(


En voor die muts waarschijnlijk: bellen, roken, make-up checken, haar checken enz... :N
Als de regering het niet hands-free bellen in de auto zo gevaarlijk vindt, waarom verbieden ze dan niet:

- het draaien van een shaggie onder het rijden.
- het wisselen van een cdtje die je ook nog eens moet uitzoeken.
- het scheren in de auto (veel mensen gebruiken daarbij hun spiegel, maar niet waarvoor deze bedoelt is).
- het bellen in het algemeen, want je moet je concentreren op een gesprek en op de weg. Heeft dus niets te maken met het vasthouden van een mobieltje ja of nee... :?



Ach, waar maak ik me druk om :+
 
Gelukkig alleen maar licht gewond geraakt. Wat is trouwens de boete voor het niet hands-free bellen? Iets van € 170?
 
Gelukkig alleen maar licht gewond geraakt. Wat is trouwens de boete voor het niet hands-free bellen? Iets van € 170?


€130,- "Als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthouden" Feitcode R545 ;)
 
Nu houden ze er ook nog rekening mee. Is het toch niet zo belangrijk om altijd maar bereikbaar te zijn.

Dat is oa een van de heerlijke dingen van motorrijden... Ff lekker niet bereikbaar. Maarja dan heb je natuurlijk al die bluetooth gagdets... Nou mij niet gezien... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan