Benzine door luchtfilter in PRI stand

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Ik wil graag wat informatie inwinnen voor ik aan het sleutelen ga.

Vanmorgen wilde ik naar mijn werk op mijn Z750 ('85). Met de kraan op PRI (staat ie altijd) probeer ik de motor te starten. Dat lukte (al liep ie alles behalve soepel) en tegelijkertijd hoorde ik de benzine op de grond kletteren.. via het slangetje vanuit het luchtfilterhuis.

De kraan op ON gezet en hij lekte niet meer maar bleef wel lopen. Ik weet dat de motor zeer moeilijk start in de ON stand (het lijkt alsof het een 15 seconden duurt voordat ie benzine krijgt) vandaar dat ik altijd op PRI rijd.

Graag jullie mening over het volgende:
Met de vlotters is denk ik niets mis, anders was de benzine uit de vlotterkamers gekomen en niet uit mijn luchtfilterhuis? en dan had ON het lekken niet gestopt?

Waar moet ik dit zoeken?
 
Check eens je olie op benzinelucht.
Niet meer starten voordat je zeker weet dat er geen benzine in je olie zit!!!

Grote kans dat een vlotternaald blijft hangen en er zo benzine in je carter terechtgekomen is...
 
Er zal toch wel een vlotter vastzitten hoor, anders lekt ie daar niet. Vanuit de vlotterkamer naar je inlaat is maar een klein stapje, niks geks aan.

Met PRI overbrug je de vacuumkraan, als de motor loopt maakt het m.i. weinig uit waar ie op staat. Rijden op PRI wordt echter niet aangeraden en ik zou hem ook niet wegzetten met de kraan in de PRI-stand. Als je er dan niet bij bent zou je tank zomaar leeg kunnen lopen.
 
100% gegarandeerd dat je 1 of meerdere lekkende vlotternaalden hebt..

ook het feit dat ie op ON slecht start moet je daar bij de carbs zoeken...

conclusie: je carbs hebben een beurtje nodig :Y
 
OK bedankt voor de reacties zover, ik ga morgen mn carbs maar eens loshalen..

En idd ook mijn olie checken! Heb in middels wat gezocht op MF en zie dat dat idd een groot probleem kan veroorzaken.. bedankt voor de tip!
 
Ik vind het altijd....apart dat mensen zich nooit afvragen waar bepaalde zaken voor dienen. Als die PRI stand zo goed werkt, waarom dan nog een gewone "ON" op de kraan zetten?
 
Yep, heb me al vaker afgevraagd waarom ik geen vier standen heb, waarschijnlijk omdat ik een Honda heb, die doet het altijd, en een Harley, die maakt zelf wel uit wanneer 'ie het doet.


Oh Jan, wat betekent je onderschrift, ik snap het niet? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan