opdebrommert
Die hard MF'er
- 1 nov 2020
- 476
- 390
U vergeet een handeling.....ik blijf er ook opzitten met tanken... scheelt inhoud, beetje wiebelen, nog een beetje erin, nog effe wiebelen... ho, beetje eroverheen... toch nog een beetje erin... gàuw rijden, mag niet opwarmen, dan wordt het er uit geperst... moet sneller verbruiken dan dat het uitzet, van 6 naar 30 graden.... gàààààs
Dus hij hing zijn slang er in?Toevallig vanmiddag bij het tanken van de auto stopten er ook 2 lesmotoren.De berijdsters mochten blijven zitten en werden volgetankt (ja klinkt raar) door de instructeur. Van Indiase afkomst, ik moest meteen aan het filmpje eerder in dit topic denken. Wilde er wat van zeggen, maar wil ook weer niet de wiseguy uithangen.
Ik bedoel het goed, maar het wil er nogal eens rot uitkomen. Zou mijn vrouw zeggen.
tot ze vol zaten, en dan zonder uit druppen weghangen...Dus hij hing zijn slang er in?
Yep, helemaal mee eens. Benzine en lucht (zuurstof) moeten, binnen grenzen, een verhouding tot elkaar hebben anders wil het niet ontsteken.Zolang je er geen liters overheen sproeit en er geen open vuur bij houdt is het risico in de open lucht te overzien. De gemorste benzine verdampt en mengt in de buitenlucht tot een alles behalve optimale mengverhouding met de aanwezige lucht die daardoor niet zo makkelijk te ontsteken is. Zeker als er wat wind staat.
Yep. Gewoon midden op de dag. Schaamde zich nergens voor.Dus hij hing zijn slang er in?
Yep. Gewoon midden op de dag. Schaamde zich nergens voor
Nee, enkel een dikke flits.Nou, dat klopt.
Ja moeder
Is dat ook zo met elektrische motoren? Dat er dan statische benzine bij komt en de boel ontploft?
Toch handig als je dan juist e10 gebruikt, trek je gelijk vocht aan om te blussen...Doe je benzine dan wel 98 anders krijg je weer roest
@Rob RD Soms is het niet te begrijpen. Ik ben op sites geweest waar je je sleutelbos en telefoon moest inleveren, maar waar wel een aggregaat stond te horren. Niet een EX-exemplaar, voor zover die al bestaan. Op mijn vraag hoe dat kon, zei men gewoon:”Niet proberen te snappen. Regels van hogerhand, gewoon netjes volgen.”.
Het risico van een GSM die ramp veroorzaakt bij de pomp, IS gewoon miniem. Misschien is het een stukje ass covering...
Misschien niet voor elke gebeurtenis die is geweest dat het ontvlamde, ik heb een programma gezien dat onderzoek deed naar de relatie tussen dit soort branden en de mobiele telefoons die wij nu gebruiken.Ik denk dat je de petrochemie met een installatie van honderden miljoenen euro's waar je dag in dag uit werkt, niet moet vergelijken met een tankstationnetje.
Telefoons verschillen niet in de hoeveelheid brandgevaar of je ze nu in je zak of in de hand hebt. Het lijkt mij puur te gaan om afleiding.
Er is maar één ding dat ik me kan voorstellen dat een miniem vonkje veroorzaakt: als je een oude telefoon hebt die je laat vallen, kan de accu er uit vallen. Ik heb het nog nooit gezien maar theoretisch kan er een zeer klein vonkje ontstaan bij het loshalen en verbinden van de accu. Vele malen kleiner dan de tik die je krijgt van een statisch geladen auto.
Maar daarin verschillen ze niet van andere elektronische apparatuur, die niet verboden is (zoals een portofoon aan de broekriem, handheld game dingen...
Ik denk dat het gewoon een overblijfsel is uit de tijd dat men niet zo goed wist wat er nodig was qua veiligheid rondom mobiele telefoons. Dat zie je ook in de luchtvaart. Stukje bij beetje worden telefoons toegelaten in het vliegtuig, in sommige vliegtuigen kun je zelfs verbinden met wifi.
Volgens mij is de schenktuit ook geaardHeb je al eens bedacht dat je auto statisch geladen kan zijn en het contact met de slang al een vonk geeft met de aanwezige gassen?
Maar een GSM? Nee, onzin.
Vroeger had je van die stripjes aan de achterkant van de auto. Stond ook zo’n flits op. Dat was om de auto te ontladen.Volgens mij is de schenktuit ook geaard