Ik vertrouw geen enkele benzinemeter; ik rij nog altijd op de dagteller.
Hier idem.
Alle motoren met benzinemeter die ik tot nu toe gehad heb hadden allemaal hetzelfde probleem. Eerst loopt de meter heel langzaam terug maar als hij aangeeft nog een derde vol te zijn loopt ie ineens binnen 40 km terug naar reserve.
Nooit aan gedacht, maar zou best iets heel goeds kunnen worden. Er bestaat in zeer nieuwe auto's al iets met een soort dubbele folie, condensator-achtig maar naar wat ik las nog niet probleemloos.Hallo mensen.
Ik ben bezig zelf een benzinemeter te ontwikkelen.
Het werkt met een druksensor op de benzineleiding.
Normaal werkt zoiets met een vlotter.
Ik heb echter geen enkele ervaring met benzinemeters met een vlotter.
Hoe goed werkt zoiets?
Gaat de wijzer heen en weer bij het remmen/optrekken?
De druk verandert nogal, dat is nog een probleem.
Is dat met een vlotter ook een probleem?
En hoe nauwkeurig is zo'n vlotter?
Heb je hier ervaring mee, laat het dan even weten.
Groeten Joop....
Begrijp ik het goed dat je nu niets meer in je tank zelf hoeft te hebben behalve dan brandstof natuurlijk? Als je dus een tank hebt zonder flotter of opening voor een flotter is dit volgens mij echt een handige oplossing. Sensor op de brandstof slang en klaar? Ik zie hier wel een markt voor hoor...
Passagiersvliegtuigen hebben heel ingewikkelde brandstoftank vormen en de aanwijzing moet toch heel nauwkeurig zijn.....Er bestaat in zeer nieuwe auto's al iets met een soort dubbele folie, condensator-achtig maar naar wat ik las nog niet probleemloos.....
Klopt.......Een nog groter probleem is dat niet alle benzine gelijk is.
Verschillende merken gebruiken verschillende additiven.
Daardoor verandert de capaciteit en zal de aanwijzing merk afhankelijk worden.
Ik heb zo'n benzinemeter gezien, en bij sommige merken werkte deze niet....
Hallo mensen.
Ik ben bezig zelf een benzinemeter te ontwikkelen.
Het werkt met een druksensor op de benzineleiding.
Normaal werkt zoiets met een vlotter.
Ik heb echter geen enkele ervaring met benzinemeters met een vlotter.
Hoe goed werkt zoiets?
Gaat de wijzer heen en weer bij het remmen/optrekken?
De druk verandert nogal, dat is nog een probleem.
Is dat met een vlotter ook een probleem?
En hoe nauwkeurig is zo'n vlotter?
Heb je hier ervaring mee, laat het dan even weten.
Groeten Joop....
Bmw heeft dat vlottertje standaard in de tank zitten