Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
Disclaimer: dit 'project' wordt behoorlijk peanuts vergeleken met andere die-hard sleutelaars hier in deze sectie. Deze tread is dan ook meer voor mezelf om de stappen die ik aan de motor doe, te documenteren. Zo! Hierbij zijn de verwachtingen weer gemanaged!
Zomer 2021: Mijn CBR600RR PC37 begint tegen te steken. Wordt enkel gebruikt nog voor de sporadische trackdays en ook voor de plezier ritten en reizen wordt de F800GS gebruikt. Vooral de ergonomie houdt me te veel tegen en dit had een negatief effect op het vertrouwen bij hoger tempo.
Dit was ooit anders, maar mensen en tijden veranderen. En een spik-en-spanne CBR met 14000km (!) in de garage laten staan heeft geen zin.
De bone-stock PC 37 wordt netjes gedetailed, tekoop gezet en onmiddelijk verkocht aan een liefhebber.
Onder invloed van het 'Racen op een Naked'-topic ga ik op zoek naar een speelse opvolger die iets comfortabeler is.
Hoofddoel is mezelf te verbeteren op het circuit dus op zoek naar een goedkope, af-tandse naked waar ik zorgenloos mijn grenzen mee kan verleggen.
De optie CeeBeeVijfhonderd om om te bouwen, wordt weer overwogen. Zoiezo best wachten tot de winter voor ik iets beslis.
Maar in augustus '21 triggeren volgende advertentiefoto's mij:
Een compleet originele 2008 Street Triple met 20k op de klok. Foto's zijn netjes maar het is natuurlijk geen project.
Gaan kijken, korte testrit gedaan, betaald en meegenomen. Ding had nieuwe banden (Michelin Power5), kettingset, olie en filter, 20k beurt incl kleppen gesteld etc. Dit alles aantoonbaar op facturen van de Triumph dealer.
Weg wegens ziekte.
Vooral de algemene staat was top. nergens roest of schade. Enkel het vele balanslood op de achtervelg leek mij een dingetje, maar alsnog besloten om hem hiervoor niet te laten staan, zeker gezien de lage vraagprijs. Tot zover het aftandse-naked-project-plan.
De achtervelg blijkt inderdaad 1,5mm gedeukt te zijn. Maar ik voel er niets van tijdens het rijden. Dus ik parkeer het plan om te richten of een nieuwe velg te scoren nog even.
Gebruikte velgen zat te vinden. Voordeel als je motor 5 jaar in productie is geweest. Na 1500km suffe woon-werk ritjes tot volgende conclusies gekomen:
Plannen;
Groeten,
Bauknecht
Zomer 2021: Mijn CBR600RR PC37 begint tegen te steken. Wordt enkel gebruikt nog voor de sporadische trackdays en ook voor de plezier ritten en reizen wordt de F800GS gebruikt. Vooral de ergonomie houdt me te veel tegen en dit had een negatief effect op het vertrouwen bij hoger tempo.
Dit was ooit anders, maar mensen en tijden veranderen. En een spik-en-spanne CBR met 14000km (!) in de garage laten staan heeft geen zin.
De bone-stock PC 37 wordt netjes gedetailed, tekoop gezet en onmiddelijk verkocht aan een liefhebber.
Onder invloed van het 'Racen op een Naked'-topic ga ik op zoek naar een speelse opvolger die iets comfortabeler is.
Hoofddoel is mezelf te verbeteren op het circuit dus op zoek naar een goedkope, af-tandse naked waar ik zorgenloos mijn grenzen mee kan verleggen.
De optie CeeBeeVijfhonderd om om te bouwen, wordt weer overwogen. Zoiezo best wachten tot de winter voor ik iets beslis.
Maar in augustus '21 triggeren volgende advertentiefoto's mij:
Een compleet originele 2008 Street Triple met 20k op de klok. Foto's zijn netjes maar het is natuurlijk geen project.
Gaan kijken, korte testrit gedaan, betaald en meegenomen. Ding had nieuwe banden (Michelin Power5), kettingset, olie en filter, 20k beurt incl kleppen gesteld etc. Dit alles aantoonbaar op facturen van de Triumph dealer.
Weg wegens ziekte.
Vooral de algemene staat was top. nergens roest of schade. Enkel het vele balanslood op de achtervelg leek mij een dingetje, maar alsnog besloten om hem hiervoor niet te laten staan, zeker gezien de lage vraagprijs. Tot zover het aftandse-naked-project-plan.
De achtervelg blijkt inderdaad 1,5mm gedeukt te zijn. Maar ik voel er niets van tijdens het rijden. Dus ik parkeer het plan om te richten of een nieuwe velg te scoren nog even.
Gebruikte velgen zat te vinden. Voordeel als je motor 5 jaar in productie is geweest. Na 1500km suffe woon-werk ritjes tot volgende conclusies gekomen:
- Super agiel, op het nerveuze af. Iets wat ook aan de nieuwe banden kan liggen, de Power5's krijgen ook die commentaar in pers testen.
- Heerlijke motor, genoeg vermogen en koppel en klinkt heerlijk met de originele uitlaten
- Ergonomie = top
- Remmen prima
- Draaicirkel dramatisch (Daytona DNA?)
- Zeer oncomfortabel afgeveerd achteraan, zelfs een kleine bitumen strook voelt als een mokerslag onder m'n reet
Plannen;
- Grote detail beurt: Wassen, polijsten, waxen etc
- Val bescherming monteren, eventueel wat tank grip pads
- Trackday doen
- Vering bekijken en aanpassen
- Trackday doen en beter worden
- Eventueel voor de jaarlijke motorreis nemen ipv de 800GS (als we met de motor-trailer gaan )
Groeten,
Bauknecht
Laatst bewerkt: