Nee, maakt niet zoveel uit. Is ook afhankelijk van hoeveel je zelf weegt. Ben je een lichtgewicht en wil je echt sportief; dan moet alles wat weegt zo laag mogelijk of eraf. Het mooie van een vfr is dat ie standaard al heel mooi in balans is en er erg fijn mee gestuurd kan worden. Ik rij op een rcII met originele uitlaat die de nodige kiloos weegt, maar ik kan er zeer strak mee door bocht en hij gaat in zn 3e versnelling nog bijna op het achterwiel bij volgas. Gewoon doen wat je mooi vindt zou ik zeggen.Maak het gewicht van de uitlaat dan zoveel uit? Ivm de gewichtsverdeling waar je het over hebt?
maar idd, het achterwiel tonen is wel mooi, ook al zijn de velgen nu nog rood...
Ik weeg ruim 90 kilo, ben 192 cm lang en dat gaat heel goed op deze 750. Om te leren rijden is het een goede motorfiets; het vermogen is goed te doseren. Misschien lijkt ie in het begin wat zwaar als je net begint, maar daar wen je aan. In mijn ogen een prachtige, tijdloze en bijna onverwoestbare motorfiets. Veel plezier straks op je V4!Nou, zover is het bij mij nog niet. Na het halen van m'n rijbewijs, afgelopen oktober, heb ik alleen een paar korte proefritjes gemaakt waarvan de VFR me erg aanstond. Ook de goede verhalen die je hoort hebben me doen besluiten hiervoor te gaan; lijkt me de beste keus binnen mijn budget.
Als vrouw van 65 kilo vind ik het al heel wat hoor, een VFR750. Op het achterwiel hoeft nog niet zo nodig... alle tijd
Nou, zover is het bij mij nog niet. Na het halen van m'n rijbewijs, afgelopen oktober, heb ik alleen een paar korte proefritjes gemaakt waarvan de VFR me erg aanstond. Ook de goede verhalen die je hoort hebben me doen besluiten hiervoor te gaan; lijkt me de beste keus binnen mijn budget.
Als vrouw van 65 kilo vind ik het al heel wat hoor, een VFR750. Op het achterwiel hoeft nog niet zo nodig... alle tijd
O en een goed afgestelde VFR gaat gewoon met gas open op het achterwiel
Ja makkelijk, maar in de 3? Dat krijg ik dan weet niet voor elkaar hoor
Gas open en koppeling even inknijpen en snel los laten
Ja makkelijk, maar in de 3? Dat krijg ik dan weet niet voor elkaar hoor
Ja ging hier om wheelie op alleen gasMet koppeling krijg je vrijwel alles achterover
Mijn RCII kan in 1e en 2e versnelling powerwheelies maken, dus door gewoon het gas helemaal open te draaien. In 3e wordt ie voor wel heel licht, maar komt zonder andere manipulaties niet los van de grond. Overigens is het maken van wheelies nergens voor nodig en ik doe dat ook nooit. Maar om eens te kijken wat er gebeurt heb ik na een afstel beurt het gas wel een aantal keren flink open gedraaid met bovenstaande ervaringen als gevolg. Ik vind het verder prettiger om beide wielen aan de grond te houden, omdat ik dan meer controle over de motorfiets heb. Met de VFR kun je dan nog steeds heel erg snel en hard vooruit.Ja makkelijk, maar in de 3? Dat krijg ik dan weet niet voor elkaar hoor
Stunttandwieltje?Mijn RCII kan in 1e en 2e versnelling powerwheelies maken, dus door gewoon het gas helemaal open te draaien. In 3e wordt ie voor wel heel licht, maar komt zonder andere manipulaties niet los van de grond. Overigens is het maken van wheelies nergens voor nodig en ik doe dat ook nooit. Maar om eens te kijken wat er gebeurt heb ik na een afstel beurt het gas wel een aantal keren flink open gedraaid met bovenstaande ervaringen als gevolg. Ik vind het verder prettiger om beide wielen aan de grond te houden, omdat ik dan meer controle over de motorfiets heb. Met de VFR kun je dan nog steeds heel erg snel en hard vooruit.
Goed (laten) afstellen.Bij mij word alleen het voorwiel licht in z'n 1 en 2 bij vol-gas. De lucht in krijg ik m echt niet!
Motor is geheel origineel; ook de kettingwiel overbrenging.Stunttandwieltje?