betrouwbare motorzaken

De laatste klus die ik door een motorzaak liet uitvoeren was een jaar geleden. Koppelingsplaten vervangen. Voor de goede orde, blok was nog nooit eerder open geweest. Paar dagen later tijdens een offroadrit veel problemen met schakelen. Af en toe leek het over te zijn. Motor verstuurd naar Marokko en enkele weken later reden we daar een amateurrally. Weer erg veel problemen gehad en ronduit hachelijke situaties. Als je hem niet terug naar z'n 1 kunt tikken dan betekent dat soms achteruit de berg af glijden.

Na terugkomst het blok open gehaald en al snel de dader gevonden. Een boutje los onderin het blok blokkeerde het schakelen. Dat boutje komt niet voor in dat blok! Het was zo'n boutje van een accupool. Blok is nooit eerder open geweest. Motor heeft geen accu.

Dat geeft mij een rotgevoel over de uitgevoerde werkzaamheden.
 
Voor onderhoudsbeurten worden vaak stagiaires gebruikt en dan knijpt de "mentor" wel een oogje dicht. Of er werken verschillende monteurs aan je motor/auto, omdat een monteur eerder weg gaat, snipperuren opneemt, ziek wordt, en weet de één niet wat de ander gedaan heeft. En dan is er ook nog demotivatie/routine, geen zin, lichamelijke/psychische klachten bij monteurs , wat je motor/auto ook niet ten goede komt. Dat zijn allemaal bedrijfsperikelen die uiteraard niet voor kennisname van de klant bestemd zijn.


Dat soort dingen komen in andere beroepen helemaal nooit voor natuurlijk :+
 
Gelukkig, dacht al even dat het aan mij lag.

Maar gelukkig geen grote schade aan je blok, meer geluk dan wijsheid met een rond stuitert moertje in je blok.
En gelukkig niet van de berg gestuiterd natuurlijk ;)
 
Gelukkig, dacht al even dat het aan mij lag.

Maar gelukkig geen grote schade aan je blok, meer geluk dan wijsheid met een rond stuitert moertje in je blok.
En gelukkig niet van de berg gestuiterd natuurlijk ;)

Ach, 't is maar een detail, maar het was een boutje ...... ;) })

hoop niet dat zulke dingen gebeuren als je onverhoopt iemand moet vervoeren in de ambu :X :X
 
Mijn zoon liep als monteur stage bij een garage. Kwam er een klant met een auto. "Net gekocht, kijk hem even helemaal na voor me."

Ding was eigenlijk helemaal goed, maar die jongen moest alle remblokken eruit halen en op een krant leggen en de achterkantjes rood spuiten. Later weer er in zetten. Oliefilter vervangen en olie iets bijgevuld.

"Zo meneer, we hebben rondom de remblokken en olie vervangen, hij is weer picobello."

ik heb een broer die tegenwoordig in een auto garage werkt, notabene een dealer...
als ik soms hoor wat ze hebben gedaan en op wat voor manier |(

auto garages vertrouw ik al lang niet meer, hier zal ik ook altijd bij de reparatie willen zijn, ze moeten met goede argumenten komen om mij de garage uit te krijgen
meneer, u moet veiligheidsschoenen aan... heb ik :+
u bent niet verzekerd... uhm, ik heb de beste zorgverzekering die er is in nederland ;)
meneer, er kunnen gevaarlijke dingen gebeuren...

nee, ik blijf wel bij het autotje :Y maar dan ben ik natuurlijk ook niet te slecht om te helpen. een banden wissel? ik sleep wel met de wielen en monteer ze ook nog... om maar een voorbeeld te noemen.

motor garages is heel iets anders. mijn dealer, daar zet ik de motor nog sochtends neer met de boodschap, doe alles wat moet en wat kan wil ik graag weten. alle vertrouwen. hier mag ik ook best de werkplaats in lopen :Y
 
ik heb een broer die tegenwoordig in een auto garage werkt, notabene een dealer...
als ik soms hoor wat ze hebben gedaan en op wat voor manier |(

auto garages vertrouw ik al lang niet meer, hier zal ik ook altijd bij de reparatie willen zijn, ze moeten met goede argumenten komen om mij de garage uit te krijgen
meneer, u moet veiligheidsschoenen aan... heb ik :+
u bent niet verzekerd... uhm, ik heb de beste zorgverzekering die er is in nederland ;)
meneer, er kunnen gevaarlijke dingen gebeuren...

nee, ik blijf wel bij het autotje :Y maar dan ben ik natuurlijk ook niet te slecht om te helpen. een banden wissel? ik sleep wel met de wielen en monteer ze ook nog... om maar een voorbeeld te noemen.

motor garages is heel iets anders. mijn dealer, daar zet ik de motor nog sochtends neer met de boodschap, doe alles wat moet en wat kan wil ik graag weten. alle vertrouwen. hier mag ik ook best de werkplaats in lopen :Y
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan