Bezwaar maken tegen examenuitslag CBR

Dutchsun

MF'er
2 mei 2006
54
0
Amsterdam
Allemaal bedankt voor de reacties maar ik merk al dat de meesten denken dat ik gewoon ff wil zeuren..

1. Het is niet de bedoeling om te klagen om een gratis examen te doen.
2. Als men de examenvereisten van het CBR inziet weet men ook dat het niet gaat om de slalom te nemen door als een coureur om de pionnen te crossen.

Ik heb met 30 km/h in een gelijk matige beweging de slalom genomen.
net zoals deze beschreven is in de voorbeelden welke alom in de brocures van CBR staan afgebeeld.

Ik heb gewoon moeite met het feit dat de examinatoren klakkeloos hun eigen ideen op de uitvoering van een oefening drukken.

Als men de examenvereisten van het CBR zou hanteren waren deze grijze gebied besluiten niet de oorzaak van het zakken.

Ik weet wat ik fout heb gedaan en dat waren de andere 2 oefeningen waaronder de noodstop op een wat natter wegdek vandaag (helaas).

Maar iedereen bedankt voor de inbreng !


 
Laatst bewerkt:
Misschien was je slalom gewoon onvoldoende :z

Alle 6 de pionen toevallig omgekegelt? :P

Ik zeg weinig kans, leg je er maar bij neer...
 
Denk niet dat je veel kans maakt. Je moet inderdaad goed afschuinen bij snelle slalom.
 
Als sportscheidsrechter op landelijk niveau (geen voetbal, ieuw) denk ik hier een parallel te zien.

Er zijn bij het vellen van een oordeel twee zaken:
(a) feitelijke observaties
(b) toepassing van regels, op basis van de feiten

Op het eerste ('de feiten kloppen niet') zal je nooit kunnen twisten; de expert heeft hierbij domweg gelijk. We zouden tenslotte helemaal niets kunnen als de feiten niet vaststaan.

Op het tweede ('de toepassing van regels klopt niet') is wel discussie mogelijk; dit is naderhand ook controleerbaar.

Als je beide zaken goed scheidt, zijn feiten verkrijgt en aan kan tonen dat hij regels verkeerd toegepast heeft, maak je misschien kans. Als je zegt 'hij zag het verkeerd' verlies je per definitie.
 
Je zakt niet omdat je 1 ding niet goed doet dus er is meer fout gegaan!!

En bezwaar maken zou ik niet doen, het is jouw woord (+rijschool) tegen dat van de examinator. dus bespaar je de moeite / tijd

Suces de volgende keer

:W
 
Je zakt niet omdat je 1 ding niet goed doet dus er is meer fout gegaan!!

En bezwaar maken zou ik niet doen, het is jouw woord (+rijschool) tegen dat van de examinator. dus bespaar je de moeite / tijd

Suces de volgende keer
:^

Geen bezwaar maken, volgende keer beter :) Succes!
 
schuin gaan is iets anders dan afschuinen.

afschuinen druk je de motor van je af om meer balans te krijgen bij langzame oefeningen.

schuin gaan wordt bedoeld inleunen in de bocht bij bv 70 op een klaverblad.
(dan is 70 kmph nog lief O-) )

maarja.

als je examinator iets niet voldoende vindt zegt hij het meestal niet voor niets.
ze laten je niet zakken als je de sterren van de hemel rijdt hoor.

procederen kan altijd maar kans van slagen achteraf zit er niet in.

wat vondt je rij-school van je oefening/examen?

Ja maar hoe schuin is schuin ? ik deed hem zoals hij op de lessen is geleerd maar CBR wil dat ik net zo schuin ga als uitwijk.

schuin is best wel schuin maar je kan ook te schuin gaan en dan moet je dus iets minder schuin gaan.
als je te weinig schuin gaan moet je er wel even over nadenken dat je wat schuiner gaat.
want anders ga je niet schuin genoeg.

sucees volgende keer met je examen.
 
Laatst bewerkt:
misschien beoelt hij dat ik ala monieur Rossi een slalom rijd
8-)
wordt ik daar ook weer negatief op beoordeeld...

In dat geval heeft hij het goed gedaan, Rossi rijdt op het circuit en niet op de openbare weg :)
Geef je zo maar aan waarom jij niet geschikt bent voor een motorrijbewijs :W :P :+ ;)


ps. heb je het er met je rijschoolhouder over gehad? Ik neem aan dat deze ook bezwaar zou maken als hij het er niet mee eens zou zijn ;)
 
Ik bespeur hier een Calimero syndroompje... :X

Face it, je hebt het gewoon niet goed genoeg gedaan. Shit happens. Je bent niet de enige die het een keer over moet doen. Gewoon examen opnieuw aanvragen en volgende keer beter je best doen ipv al dat sneue gezeur.
 
Ik vraag me ook sterk af wat je instructeur er van vond... en hoe het dan was in vergelijking met je lessen..
Genaaid kan je altijd worden, maar zoals al gezegd laten ze je (zeker bij een avb) niet zomaar zakken...
 
Ik bespeur hier een Calimero syndroompje... :X

Face it, je hebt het gewoon niet goed genoeg gedaan. Shit happens. Je bent niet de enige die het een keer over moet doen. Gewoon examen opnieuw aanvragen en volgende keer beter je best doen ipv al dat sneue gezeur.
O-) :Y

Suc6 met poging 2 :]
 
Ik bespeur hier een Calimero syndroompje... :X

Face it, je hebt het gewoon niet goed genoeg gedaan. Shit happens. Je bent niet de enige die het een keer over moet doen. Gewoon examen opnieuw aanvragen en volgende keer beter je best doen ipv al dat sneue gezeur.
Ik was de eerste keer ook gezakt met eigenlijk hetzelfde commentaar: motor niet schuin genoeg bij de snelle slalom.
Ik dacht: juiste snelheid, om de pilonnen heen, recht uit de oefening rijden= goed.
Heb er later toch nog eens de eisen bij die oefening op na gekeken maar kon er niets over vinden wat betreft schuin leggen van de motor.

Maar alleen op die oefening kun je niet zakken, er moet dus nog een snelle oefening onvoldoende zijn geweest.
In mijn geval was dat de uitwijkoefening die ik niet met 50 km genomen zou hebben terwijl ik op m'n teller boven de 50 reed.
Voelde me ook waardeloos en vond het niet terecht dat ik was gezakt.

Aan de andere kant, ik denk dat veel te maken heeft met de examinator en diens oordeel over welke algemene indruk je maakt.
Dus niet specifiek alleen de oefening maar het totaalplaatje.
Waarschijnlijk was ik ook gewoon nog niet goed genoeg, vond ik zelf niet maar in de ogen van de examinator bedoel ik.

Tweede keer met vlag en wimpel geslaagd dus er is altijd nog hoop.
Gewoon blik op oneindig en volgende keer beter.

;) :]
 
Ik bespeur hier een Calimero syndroompje... :X

_O- _O- _O-

Ik heb het ook 2 x moeten doen ..... omdat ik vergat af te rijden binnen een jaar O-)

Vraag aan de examinator/instructeur wat er niet goed was aan de oefening als je hem over moet doen.

Aanvechten heeft geen zin, de vergelijking met de scheidsrechter een aantal posts terug is wel aardig van toepassing volgens mij.
De beslissing van de examinator is permanent.
Je kan wel een verzoek indienen bij het CBR om de examinator incapabel te verklaren ofzo :)
Tenminste .. dat is wat mijn rij instricteur vroeger wel eens vertelde en geloof me ... die vertelde graag ( :W Pieron *D )
 
Overigens, als het commentaar is dat het 'niet de bedoeling is om de pionnen te ontwijken', duidt dat er imho op dat er niet netjes vloeiend gereden is. Je hoort een mooie, vloeiende, ruime lijn te rijden. En niet van pion naar pion en dan bij iedere pion er ff omheen te sturen.
 
Voor mijn gevoel ga je met zon slalom ook niet echt met je lichaam om de pionen, maar duw je de motor gewoon in een ritme van links naar rechts onder je door. Terwijl je zelf recht zit en naar einde kijkt. Was in ieder geval mijn favo onderdeel, heb dan vroeger ook altijd om strepen op fietspaden geslingerd :Y
 
ik heb ooit bezwaar gemaakt tegen een gezakt examen met de auto. Ik heb dat toen wel gewonnen mede omdat mijn examinatrice de dag erna zwaar overspannen naar huis gestuurd werd omdat ze een leerling had aangevallen.

Ik kreeg een ingreep terwijl er echt totaal geen aanleiding voor was... ik mocht dus een keertje op kosten van het cbr mijn examen overdoen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan