Bezwaar maken tegen examenuitslag CBR

Als sportscheidsrechter op landelijk niveau (geen voetbal, ieuw) denk ik hier een parallel te zien.

Er zijn bij het vellen van een oordeel twee zaken:
(a) feitelijke observaties
(b) toepassing van regels, op basis van de feiten

Op het eerste ('de feiten kloppen niet') zal je nooit kunnen twisten; de expert heeft hierbij domweg gelijk. We zouden tenslotte helemaal niets kunnen als de feiten niet vaststaan.

Op het tweede ('de toepassing van regels klopt niet') is wel discussie mogelijk; dit is naderhand ook controleerbaar.

Als je beide zaken goed scheidt, zijn feiten verkrijgt en aan kan tonen dat hij regels verkeerd toegepast heeft, maak je misschien kans. Als je zegt 'hij zag het verkeerd' verlies je per definitie.
Zeker honkbalscheidsrechter he?

Heb ik ook al zo'n vreselijke hekel aan :( :( :X :X 8-)
 
het leven zit vol met tegenslagen, kun je beter mee om leren gaan , anders heb je nog een zware weg te gaan.
niet terug kijken , gewoon tot je door laten dringen wat het je opgeleverd heeft/ je er van geleerd hebt, en vooruit kijken en toepassen.
accepteer die examinator zijn autoriteit, hij staat daar tenslotte niet voor niets.
 
Het gaat om de voertuigbeheersing die je laat zien met die oefening.
Die oefening uitvoeren is niet het doel.

Beetje zwart-wit bekeken is dat hetzelfde als onderuit glijden bij de remproef en dan vervolgens zeggen dat je wel optijd stil stond. ;)

Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik mijn achterrem niet (altijd) gebruikte.
Op dat moment kon ik die examinator ook wel schieten.
Zal in mijn geval en jouw geval wel het hele totaalbeeld zijn en dan moet ie wat roepen.
 
Die examinator doet ook maar zijn werk. Krijgt ’s morgens een lijstje van wie er vandaag bij hem gaat afrijden. Hij moet daar een percentage van laten zakken. Omdat ze vandaag allemaal wel heel erg goed hebben afgereden, moet deze man met pijn in z’n hart sommige laten zakken met een lulverhaal. Conclusie jij bent de LUL. :) }) :) })
 
Voor mijn gevoel ga je met zon slalom ook niet echt met je lichaam om de pionen, maar duw je de motor gewoon in een ritme van links naar rechts onder je door. Terwijl je zelf recht zit en naar einde kijkt. Was in ieder geval mijn favo onderdeel, heb dan vroeger ook altijd om strepen op fietspaden geslingerd :Y


With stupid :Y
 
1. Je bent gezakt.
2. Welke onderdelen heb je nog meer verkloot? Want op 1 onderdeel zak je niet.
3. Wellicht ligt het aan jou? Aangezien een andere oefening in dezelfde cluster ook niet wilt lukken
4. Vraag examen pas aan wanneer je het kan :z
 
veel plezier dan :P


ik denk dat je niet moet gaan klagen hierover, maar je moet verdiepen in dat wat je fout deed.
Dan leer je er tenminste nog iets van en slaag je de volgende keer mss wel.
Als je ze gaan aanklagen slaag je nooit meer :N

:+
 
Ik heb bij mijn eerste examen bezwaar gemaakt omdat mijn examinator zijn koekblik nog moest tanken en ik dus lang moest wachten bij de pomp met als gevolg dat ik met haast moest afrijden, deze deed ik overigens op mijn gemak, was toen dus ook de reden dat ik niet slaagde vanwege het niet opschieten.

Had wel de helft van me geld terug gekregen en de examinator een waarschuwing, mocht dat nog een keer gebeuren kan hij weer les gaan geven. :}
 
Even zo erbij he...
Wat heb je nog meer "fout" gedaan??
Als je andere rij oefeningen ook matig tot slecht waren zou deze slalom
de druppel kunnen zijn geweest voor de examinator :)
 
Misschien was je slalom gewoon onvoldoende :z

Alle 6 de pionen toevallig omgekegelt? :P

Ik zeg weinig kans, leg je er maar bij neer...
Dat is het nu juist.. de oefening ging gewoon goed alleen vond hij dat ik het afschuinen zoals in de uitwijkoefening dus moest doen.
 
Ik bespeur hier een Calimero syndroompje... :X

Face it, je hebt het gewoon niet goed genoeg gedaan. Shit happens. Je bent niet de enige die het een keer over moet doen. Gewoon examen opnieuw aanvragen en volgende keer beter je best doen ipv al dat sneue gezeur.
Dat ik 2 andere oefeningen niet goed heb gedaan ala... maar een oefening die goed gaat en dan gezegd wordt dat ik schuiner moet en dat het geen pionen ontwjken is... hmmm

maar ja. mensen zeuren vaak snel :) O-)
 
Overigens, als het commentaar is dat het 'niet de bedoeling is om de pionnen te ontwijken', duidt dat er imho op dat er niet netjes vloeiend gereden is. Je hoort een mooie, vloeiende, ruime lijn te rijden. En niet van pion naar pion en dan bij iedere pion er ff omheen te sturen.
30 km/h vloeiende lijn langs alle pionnen.. maar examninator vond dat het schuiner moet (dus net zo schuin alsof je uit moet wijken..)

dat is dus mijn probleem... de oefening ging gewoon goed.. heb hem net zo gedaan als vorige keer en toen was deze goed.
 
maar ik merk al dat de meesten denken dat ik gewoon ff wil zeuren..

1. Het is niet de bedoeling om te klagen om een gratis examen te doen.
2. Als men de examenvereisten van het CBR inziet weet men ook dat het niet gaat om de slalom te nemen door als een coureur om de pionnen te crossen.

Ik heb met 30 km/h in een gelijk matige beweging de slalom genomen.
net zoals deze beschreven is in de voorbeelden welke alom in de brocures van CBR staan afgebeeld.

Ik heb gewoon moeite met het feit dat de examinatoren klakkeloos hun eigen ideen op de uitvoering van een oefening drukken.

Als men de examenvereisten van het CBR zou hanteren waren deze grijze gebied besluiten niet de oorzaak van het zakken.

Ik weet wat ik fout heb gedaan en dat waren de andere 2 oefeningen waaronder de noodstop op een wat natter wegdek vandaag (helaas).

Maar iedereen bedankt voor de inbreng !
:} :}
 
Lieve Dutchsun, er is nog 1 vraag onbeantwoord, die ons allen in de ban houdt van dit topic: wat vond je INSTRUCTEUR.

Dat bepaalt namelijk in grote lijnen wat de actie moet zijn.
 
niet zeuren je mag al 2 onderdelen fout hebben, als je dan nog zakt beheers je gewoon de motor niet. is het zelfde als dat je met je theorie examen gaat twisten om die 7e vraag die je fout had. als je die 6 ervoor goed had was er niets aan de hand
 
aan de andere kant: als je gezakt bent met een 5.4 probeer je de laatste tiende er ook nog bij te lullen bij je tentames, dus daar zie ik geen verschil in O-) .

Nogmaals: wat vond je instructeur?
 
Je mist gewoon "TIETEN" als je die had gehad was je geslaagd...... :P


hehe duidelijk, maar je moet op dat moment gewoon kunnen dansen met de motor. zo voelde het toen ik ze vorig jaar deed en ze gingen allemaal goed. hij kijkt ook naar je houding en hoe je op de motor zit..
 
TS, waarom wijzig je nu je start post?
( deed je bij je andere topic over examenterrein ook zag ik)
op deze manier slaan de replies dalijk nergens meer op (niet meer irl tot de originele openingspost)en kunnen we er straks geen chocola meer van maken
 
Ik vind persoonlijk dat ze bij het CBR wel goed hun werk doen,

ben van 26-09-2006 ook geslaagd in de regen hehe..vond best knap van me zelf,heb in enschede afgereden

Was trouwens nog een vrij irritante KTM rijder op een supermotard rondjes aan het rijden om het examen terrein!!vroeg me af wat die aan het doen was?maybe zit hij hiero ook!!

Maar ik had echt kut gereden en die kerel zei van jaah doe je dat normaal wel goed dan ik, tuuuuuurrrlijk!!}en hij geloofde me gelukkig en dus nu me theorie en me AVB gehaald nu nog beetje crossen op de weg en hopelijk voor einde van het jaar me rijbewijs!!

dus je moet je niet aanstellen en gassen!!

chris
 
Dat ik 2 andere oefeningen niet goed heb gedaan ala... maar een oefening die goed gaat en dan gezegd wordt dat ik schuiner moet en dat het geen pionen ontwjken is... hmmm

maar ja. mensen zeuren vaak snel :) O-)

Dus je hebt 2 oeffeningen verkloot en gaat dan klagen over een derde oeffening :?
Of je nou wel of niet schuin genoeg ging, in een vloeiende lijn enz. enz. maakt weinig uit! Mijn gevoel zegt dat deze examinator duidelijk zag dat jij niet de voertuigbeheersing hebt om te slagen en dat je dus eerst beter moet oeffenen op dit onderdeel, voor je de weg op gaat :X

Kennelijk heeft je instructeur niets gezegd, anders had je wel over een boze instructeur gesproken die het ook belachelijk vond! Niets van dat alles, je moet de hand gewoon in eigen boezem steken en je wonden likken. Jij bent er nog niet aan toe, dat is geen schande hoor :N Al kun je nu beter je energie in je motorbeheersing steken, dan een twijfelgeval proberen recht te praten ;)

Succes! :)
 
Ik heb gewoon moeite met het feit dat de examinatoren klakkeloos hun eigen ideen op de uitvoering van een oefening drukken.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan