Bij het stoplicht aangereden

Even uitgelicht, als tip :)

Als het goed is zit er zo'n doordruk dingetje onder het formulier dat de tegenpartij meekrijgt, zodat beide kanten een volledig gelijk ingevuld exemplaar hebben. Op de achterkant moet je dan nog zelf wat subjectieve informatie invullen (snelheid van jezelf en de ander, wie je denkt dat schuld was, etc).

Zorg er in elk geval altijd voor dat je een schadeformulier invult, en ga bij elk vermoeden van enig letsel naar een huisarts of fysiotherapeut.

Ik ben zelf in december aangereden op een rotonde toen ik met de fiets was. voorwiel helemaal krom, knie een klein tikje gehad. Uiteindelijk nog 4 maanden last van mijn knie gehad en dankzij een getuigenverklaring mijn schade vergoed gekregen. Mevrouw had namelijk een valse verklaring opgegeven aan haar verzekering, dat ik tegen haar aan zou zijn gefietst en zij al stil stond... Heeft nog flink wat gedoe gekost tot de getuige gelukkig zijn verklaring ingevuld had en vertelde dat dat mens al 20 kilometer als een malloot reed en mij geschept had terwijl ik voorrang had.
 
in een normale discussie onthoud men zich ook van verstopte beledigingen ;)
maar zal voor iemand als jij wel weer te moeilijk zijn. Als je gewoon gelijk een fatsoenlijke link erbij had gegeven had misschien een idee geweest? Of ook te moeilijk zeker...

Enfin, je hebt gelijk zat er wel in :). maar 2010 heb ik niet zoveel mee, is al tijdje geleden he, dus heb daar verder ook niet naar gezocht O-) (zo zie je maar weer, dat een 'uit de klei getrokken zeeuw' ook 'the bigger man' kan zijn ;) )


Niet exclusief op jouw reply bedoeld, maar het is wel een mooi voorbeeld dat ik zou willen gebruiken om aan te geven dat er beter inhoudelijk gereageerd zou kunnen worden ipv over-en-weer op de man.

Soms is t hier net een kleuterklas.... en dat zou niet nodig hoeven zijn :)
 
Zolang er nog steeds staat dat jij (bijna) stil stond en hij achterop reed zal de schuldvraag vrij duidelijk zijn.

Sowieso geldt altijd dat diegene die bij iemand achterop rijdt ALTIJD fout is. Snelheidsverschil maakt dan niet uit.
 
Sowieso geldt altijd dat diegene die bij iemand achterop rijdt ALTIJD fout is. Snelheidsverschil maakt dan niet uit.
Wel eens meegemaakt dat een "meneer" mij sneed om vervolgens op z'n rem te gaan staan, ik had de lul in de gaten en remde ongeveer gelijk, maar als het hem was gelukt en ik had een paar getuigen, dan denk ik toch.....
 
Als het goed is zit er zo'n doordruk dingetje onder het formulier dat de tegenpartij meekrijgt, zodat beide kanten een volledig gelijk ingevuld exemplaar hebben.

Klopt, maar die zijn vaak slecht leesbaar en het is een kleine moeite om even een foto te maken. Staat het er net even beter op en het is makkelijk te mailen als de verzekering van de tegenpartij moeilijk doet. Er zijn zelfs al verzekeraars die deze werkwijze als normaal accepteren.(moet je alleen ook wel de achterkant fotograferen...)

Onzin.

Meer dan voldoende jurisprudentie over dat dit niet altijd geldt.

Precies, denk maar eens aan die gevalletjes die op de snelweg een noodstop maken om eendjes te laten oversteken. Die krijgen toch écht wel de schuld toebedeeld.
 
Laatst bewerkt:
Er is voor zover ik weet sowieso niemand ALTIJD fout, er is hooguit sprake van omgekeerde bewijslast.
 
De schade gaat vergoed worden, er zal een schade expert langskomen
 
Gelukkig dat je er nog goed vanaf gekomen bent!

Om nog even in te haken op het schadeformulier verhaal; ik ben een keer aangereden geweest door een mevrouw die mij geen voorrang verleende, met als gevolg: 2 auto's total loss en mijn vrouw, schoonzus en schoonmoeder met nekklachten. De beste mevrouw begon ter plekken een drama te trappen dat ik fout geweest zou zijn en om het nog erger te maken had ze ook een bijrijder die zwaaaaar onder invloed was van een pilletje of 5 (pupillen stonden zo wijd open dat ik z'n lege schedel kon zien). Helemaal agressief, door het lint gaan en hij bleef zich maar bemoeien met het schade formulier. Politie wilde niet komen, ondanks de dreigementen van meneer de bijrijder... Het was best druk, getuigen waren allemaal door gereden en de rest keek ons schaapachtig aan alsof ze water spontaan zagen ontbranden.
Ik begreep dat het formulier helemaal niks ging worden en heb toen als een paparazzo foto's staan maken van de verkeersborden en tekens, positie auto's, schade van beide auto's, vervelende mevrouw en meneer en ook van het tijdstip.

Ondanks een waardeloze schadeformulier, toch gelijk gekregen van de verzekeraar nadat ik het verhaal schriftelijk met de foto's, Google earth afbeeldingen van de plek, gps tracker gegevens van de auto (geen idee of ze er wat mee konden), naar ze heb gestuurd. Waar ik wel van kon genieten was dat het sleepbedrijf ter plaatse, toevallig goede kennissen zijn van me, en weigerde meneer en mevrouw te slepen nadat meneer pilletje hem ook al stond te bedreigen en uit te schelden. :D karma...

Het is gewoon niet leuk meer om onderdeel te zijn van het verkeer, iedere dag gebeurd er wel wat (of bijna) en je komt al snel gestrest op bestemming. :( je zou bijna genoodzaakt zijn om op je motor/auto; zowel op de voor- als achterkant een actioncam te plaatsen.
 
Gelukkig dat je er nog goed vanaf gekomen bent!
......
Het is gewoon niet leuk meer om onderdeel te zijn van het verkeer, iedere dag gebeurt er wel wat (of bijna) en je komt al snel gestresst op bestemming. :( je zou bijna genoodzaakt zijn om op je motor/auto; zowel op de voor- als achterkant een actioncam te plaatsen.
c6c5090a9e41c1a44aa3e3bd3f5d7897
Voortaan openbaar vervoer??
 
Laatst bewerkt:
action cams kan inderdaad handig zijn, maar 99 van de 100 keer heb je dat toch niet nodig?

Ik rijd (met de auto) een dikke 1000km per week, uiteraard af en toe spannende momentjes, maar al een paar jaar zonder vervelende gevolgen kunnen rijden :). Ik heb dan ook mijn portie voor de toekomst wel al gehad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan