binnen 1minuut 2x 125 euro boete!

LOL
een flitspaal die reageert op het niet dragen van een gordel
schater.gif


Dat zijn dus zulke foto's
politiebetrapt2.jpg


Ja nee, ik zie het, oom agent heeft z'n gordel niet om :P
 
Even afgezien van die gordels...

Een flitspaal is niet per definitie een paal die flitst op snelheid O-)

Of ben ik niet van deze tijd :?
 
zo, bezwaarschrift zit op de bus nu maar wachten op een hopelijk positieve reactie, zal ook wel tegenvallen, hoop dat dit geen invloed heeft op de proeftijd waar ik in zit voor een eerder akkefietje, bijvoorbeeld roze papiertje weer inleveren!
 
Is het niet leuker als jij het eens gaat proberen bij zo'n flitspaal :?

In een auto, zonder gordel, netjes aan snelheid houdend en maar erlangs rijden keer op keer.

:+ als jij zonder helm achter me rijd wil ik dat wel een keer proberen... :+

gordelcontrole gebeurt op een heel andere manier... 1 manier is dat er een motoragent naast je komt rijden die kijkt of je je gordel om heb. En anders wordt je aangehouden en hebben ze van te voren al gezien of jij je gordel om heb door een agent in de berm... Maar door flitspalen? Echt not
 
Dit kan via de "Horkenlijn". Politie kan op deze manier, ook al zijn ze op dat moment niet aan het werk en lopen ze bijv. met oma door het park, nummerborden doorbellen waarvan de eigenaar vervolgens een boete krijgt thuisgestuurd...

en weer één die er nix van heeft begrepen.....een agent op vakantie die op het strand aan het releksen is (desnoods in zijn blote hol) hoeft nix door te bellen via één of andere Horkenlijk als hij iemand een strafbaar feit ziet plegen ...alsof een agent 8 uur per dag opsporingsbevoegd is en voor de rest van de dag niet ofzo....

in jou geval pakt oom agent zijn pen (gasten hebben altijd een pen..heel naar ;) )....en schrijft ie ff nummertje op en maakt later wel jouw transactie en/of procesverbaal
 
Mijn vader is rijkswachter en toen die geen dienst had, en
gewoon in zijn wagen zat, heb ik hem dikwijls nummerplaten
zien noteren van mensen die de wet overtraden.

Als ie dan later ging werken maakte ie op het bureau
een proces verbaal op.

En motorrijders die een beetje te snel reden zou ie nooit opgeschreven
hebben (ook motorrijder geweest), gewoon dingen die echt niet kunnen.
Parkeren op zebrapaden, door rood rijden, etc
 
Precies, hoe kan een toestel dat ontworpen is om voertuigen op snelheid te controleren nu in het voertuig kijken of de gordel wel gedragen wordt
volgens mij Bullsh*t

Alle auto's die langskomen worden aan de voorkant geflitst, en dan kan er op de foto gezien worden of de gordel gedragen wordt, zo niet dan krijg je de bekeuring.

Simpel toch?
 
en weer één die er nix van heeft begrepen.....een agent op vakantie die op het strand aan het releksen is (desnoods in zijn blote hol) hoeft nix door te bellen via één of andere Horkenlijk als hij iemand een strafbaar feit ziet plegen ...alsof een agent 8 uur per dag opsporingsbevoegd is en voor de rest van de dag niet ofzo....

in jou geval pakt oom agent zijn pen (gasten hebben altijd een pen..heel naar ;) )....en schrijft ie ff nummertje op en maakt later wel jouw transactie en/of procesverbaal

mwah, het verhaal is gedeeltelijk waar.

Er is wel een lijn waar andere hulp verleners heen kunnen bellen.

M'n oom rijdt op een ambulance in zwolle, en als iemand doelbewust zijn ambulance hindert, en/of zich niet aan de regels houdt heeft hij een soort "kliklijn" zodat die persoon keurig een CJIB briefje thuis krijgt.
 
Alle auto's die langskomen worden aan de voorkant geflitst, en dan kan er op de foto gezien worden of de gordel gedragen wordt, zo niet dan krijg je de bekeuring.

Simpel toch?
Ik moet de eerste paal nog tegenkomen die alles flitst wat beweegt. Maw, ik heb nog geen paal gezien die flitst als je je aan de snelheid houdt. Geen flits -> geen foto -> geen controle op al dan niet gordel dragen.

Ik kan me wel voorstellen dat je een boete voor te hard rijden krijgt én een boete voor het niet dragen van je gordel als je geflitst wordt. Maar dan gaat dat ding af omdat je te hard reed.
 
Ik moet de eerste paal nog tegenkomen die alles flitst wat beweegt. Maw, ik heb nog geen paal gezien die flitst als je je aan de snelheid houdt. Geen flits -> geen foto -> geen controle op al dan niet gordel dragen.

Ik kan me wel voorstellen dat je een boete voor te hard rijden krijgt én een boete voor het niet dragen van je gordel als je geflitst wordt. Maar dan gaat dat ding af omdat je te hard reed.
Kom maar een keer bij mij op visite, en vergeet vooral niet bij het een-na-laatste stoplicht door rood licht te rijden ;)
 
Ik zit me nu ineens te bedenken, dat flitsen voor de gordel niet eens mag in Nederland, ivm de privacy wetgeving.... je mag niet herkenbaar op de foto staan....
 
Ik moet de eerste paal nog tegenkomen die alles flitst wat beweegt. Maw, ik heb nog geen paal gezien die flitst als je je aan de snelheid houdt. Geen flits -> geen foto -> geen controle op al dan niet gordel dragen.

Ik kan me wel voorstellen dat je een boete voor te hard rijden krijgt én een boete voor het niet dragen van je gordel als je geflitst wordt. Maar dan gaat dat ding af omdat je te hard reed.

Die dingen kunnen ingesteld worden op snelheid toch? kwestie van de snelheid instellen op 10 km/u dan wordt alles geflitst wat voorbij komt, tenzij er iemand met een rollator een kortere route denkt gevonden te hebben. ;)
 
Ik ga toch maar even reageren........ :P

a) Flitspalen die controleren op gordel dragen bestaan niet. Degene die dit verzonnen heeft zal wel hard aan het lachen zijn. Sterker nog, (in Amsterdam) mag je niet eens op kenteken verbaliseren als je ziet dat iemand geen gordel draagt, er moet staandehouding plaatsvinden omdat er fysiek gecontroleerd moet worden of iemand geen gordel draagt.

b) Er zijn wel degelijk flitspalen in Nederland die van voren flitsen en waar je herkenbaar op de foto staat. Heeft niets met privacy wetgeving te maken.
 
Er is wel een lijn waar andere hulp verleners heen kunnen bellen.

M'n oom rijdt op een ambulance in zwolle, en als iemand doelbewust zijn ambulance hindert, en/of zich niet aan de regels houdt heeft hij een soort "kliklijn" zodat die persoon keurig een CJIB briefje thuis krijgt.
Is een leuk broodje aap verhaal.

Een ambulance met zwaailicht en geluidsignalen is niet anders dan een voorrangsvoertuig. Net zoals politie, brandweer, douane. etc.

Dat betekent dat je als bestuurder dat voertuig voor moet laten gaan. En meer betekent het ook niet.

Een voorrangsvoertuig dat achter jou zit daar kun je ruimte voor maken, maar het wil nog niet zeggen dat jij dan de vrijbrief hebt om de regels te overtreden. Een bekeuring voor door rood licht of voor te snel rijden krijg je gewoon thuis. Inmiddels is het standdaard rechtspraak dat een voorrangsvoertuig geen rechtvaardigingsgrond is.

Zelfs als jij met spoed naar het ziekenhuis moet en je rijdt te snel dan is het gewoon betalen. Want, zo zegt de rechter, je brengt door de hogere snelheid anderen in gevaar. Dit was wel een geval met een flitscamera en Boa. Ik vermoed dat de meeste agenten je wel zullen laten gaan, maar wel controleren of je echt naar het ziekenhuis gaat.

Het is onzinnig, maar het is helaas zo.
 
Heeft een kennis van mij ook gehad. Hij reed langs een flitspaal, bewust niet te hard en werd toch geflitst. Hij dacht dat ding klopt niet. Is omgedraaid en nog een keer erlangs, nog langzamer. Weer geflitst. Een paar starten verder stond een politiewagen, hij ging daar zijn beklag doen. Antwoord van politie was. Ja die camera controleert niet op snelheid maar op het dragen van de gordel. En die had hij nu net niet om :X

Dit vind ik best knap; een paal (zonder een pet op een klapstoeltje) die in staat is IN de auto te fotograferen of je je gordel niet om hebt ??
 
mwah, het verhaal is gedeeltelijk waar.

Er is wel een lijn waar andere hulp verleners heen kunnen bellen.

M'n oom rijdt op een ambulance in zwolle, en als iemand doelbewust zijn ambulance hindert, en/of zich niet aan de regels houdt heeft hij een soort "kliklijn" zodat die persoon keurig een CJIB briefje thuis krijgt.

logisch Grolsch....maar dat is heeeeeel wat anders dan Hardbase liep te verkondigen....en als jij er achter komt dat een ziekenbroeder jou verlinkt en via een tip naar politie jou een boete aan je kont smeert dan denk ik dat met een bezwaarschrift je 100% je boete NIET hoeft te betalen

want : die ambulancebroeder is helemaal geen BOA of opsporingsbevoegd voor dit soort overtredingen (niet bij mijn weten) dus dat zou dezelfde waarde hebben als ik zou gaan bellen met het verhaal dat Jantje door rood rijdt dus stuur maar een bon op..... :+

laat ff weten ajb of ik het fout heb wat betreft jouw oom/ambupersoneel mbt tot opsporingsbevoegdheid dan weet ik
dat ook weer :)
 
Zo, de reactie van de officier is binnen, ik moet gewoon dokken, het was net zo als ik al had verwacht de overtreding was doorgegeven door een juut die op weg was naar zijn "werk" (milieu politie nog wel!) Wat mij betrefd blijft het een vuile streek, 2X 125 eurootjes in 1 minuut.
Tegenwoordig staan agentjes hier in het noorden ook bij kruisingen in hun burgerpakkie met een memorecordertje in hun klauw overtredingen in te spreken......... de hufters!!!!!!!!!!!
 
weet iemand waar ik me in kan schrijven als lid van de Hell's angels?


ik heb echt meer vertrouwen in hun partikuliere rechtspraak dan in die van de overheid.
 
tiet voor weer een ander nummerbord...


MF-01-BK

Absoluut zwaar lullig en belachelijk
 
Ik heb exact hetzelfde gehad,is geseponeerd!
Wil je hier iets aan doen?
MELD JE DAN HIER NOG EVEN.Sorry dat ik SCHREEUW maar ik wordt hier dus boos om.
Geef niet zo snel op,anders '( ,wellicht is er :) te zien straks
 
Weleens gehoord van 'ne bis in idem'?

Houdt in dat je niet 2 keer voor hetzelfde gestraft mag worden... tenzij in beroep, maar daar is in dit geval geen spraken van.

Bezwaar is dus niet meer dan terecht!
 
ik kreeg vandaag 2 bekeuringen in de bus voor het overschrijden van een doorgetrokken streep, om 6:37 en 6:38, volgens mij is dit geconstanteerd door een enkele agent in zijn eigen auto, kan dit tegenwoordig zomaar?
het bezwaarschrift is onderweg, laat ze maar eens met bewijzen komen of hoeft dat ook niet meer? 2x 125 euro voor hetzelfde vind ik ook nergens op slaan.

Is waarschijnlijk met een Camera opgenomen... dat spul wordt bewaard voor 3 maanden ofzo (zolang je bezwaar kunt maken). Dus als je dat echt gedaan hebt, dan zal 't dus dokken worden... Ze mogen voor elke overtreding een boete opschrijven. Per boete of gezamelijk (weet niet welke van de 2) heeft een max van 340 euri...
 
volgens mij mogen ze niet 2 bonnen schrijfen voot hetzelfde delict binnen een minuut..das toch onzin :X je MOET toch terug over de streep, anders ben je toch aan het spookrijden.. :?


valt me trouwens nog mee dat je niet voor spookrijden bent bekeurd..
 
Terug
Bovenaan Onderaan