blauwe kentekenplaat

jbeekmann

MF'er
10 mei 2004
134
0
Bussum
Mijn 550je heeft een oude gele plaat. Eigenlijk moet ik er braaf een GAIKplaat opzetten, maar aangezien ik dit lelijk vind denk ik over een mooie oude blauwe plaat met van die opgelegde letters. Wie weet waar je die goedkoop kan scoren?
Heeft er iemand ervaringen met aangehouden worden voor het ten onrechte voeren van een blauwe plaat?
 
Mijn 550je heeft een oude gele plaat. Eigenlijk moet ik er braaf een GAIKplaat opzetten, maar aangezien ik dit lelijk vind denk ik over een mooie oude blauwe plaat met van die opgelegde letters. Wie weet waar je die goedkoop kan scoren?
Heeft er iemand ervaringen met aangehouden worden voor het ten onrechte voeren van een blauwe plaat?

opgelegde letters zal lastig worden, maar niet onmogelijk: bel eens naar een restauratie bedrijf voor extreem dure auto's ! die weten het vast wel. de 'normale' blauwe plaat: kost 11 euro bij de BREZAN !! binnen een dag klaar en zit er prima uit. dus weg met die gele en gok op een bonnetje !! :+ maar echt snel zal je hem niet krijgen hoor...
 
Je loopt de kans een boete te krijgen voor het, ten onrechte blauwe plaat voeren.

Maar ik kan me er eigelijk niks bij voorstellen dat je die nieuwe plaat lelijker vindt dan die grote gele loeders van vroeger :?

Als de kentekenboer zijn werk goed doet, zal hij controleren of op het kentekenbewijs deel I een datum van toelating van vóór 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters.
 
je moet er een ontheffing voor hebben als je een blauwe plaat op je motor wil hebben.
ben namelijk al een keer aan gehouden en heb toen een waarschuwing gehad.
moet op je kenteken komen te staan dat je een ontheffing heb .
gewoon ff bellen naar de rdw. :]
 
je moet er een ontheffing voor hebben als je een blauwe plaat op je motor wil hebben.
ben namelijk al een keer aan gehouden en heb toen een waarschuwing gehad.
moet op je kenteken komen te staan dat je een ontheffing heb .
gewoon ff bellen naar de rdw. :]

En waar zou je zoal een ontheffing voor kunnen krijgen waardoor je met je fiets van NÁ '78, wel blauwe plaat mag hebben?
 
Dat zou ik ook wel graag willen weten ja! Hoe doe je dat?
Mijn brommer is van 1 feb '80, dus die blauwe plaat zit er officieel niet in... ;(
Die oude gele is idd een stuk lelijker dan de nieuwe, maar een blauwe is gewoon het mooist *D
 
Dat zou ik ook wel graag willen weten ja! Hoe doe je dat?
Mijn brommer is van 1 feb '80, dus die blauwe plaat zit er officieel niet in... ;(
Die oude gele is idd een stuk lelijker dan de nieuwe, maar een blauwe is gewoon het mooist *D

Ik heb pas pech! Die van mij is van 5-5-1978. Een paar maanden eerder en ik had een blauwe plaat kunnen hebben. Gisteren nog aangehouden trouwens door een motoragent die de papieren wou zien. Maar volgens mij wou hij eigenlijk gewoon even naar de CX kijken ;)

"Da´s een fraaie roffel!" *D
 
Ik rij gewoon met blauw,terwijl de fietsen officiëel pas in mei '78 en febr '79 op de weg zijn gekomen....
Tot nog toe geen problemen mee gehad.. :X
 
da's goed om te horen!
Denk dat ik maar gewone platen bestel, of weet iemand nog waar ik opgelegde-letter-platen kan kopen? (en voor hoeveel pegels natuurlijk)
 
En waar zou je zoal een ontheffing voor kunnen krijgen waardoor je met je fiets van NÁ '78, wel blauwe plaat mag hebben?

zoals ik al zei je moet gewoon even de RDW bellen die kunnen het je wel uitleggen.
werd mij ook vertelt door de politie.
ik weet in iedergeval dat je er een bekeuring voor kunt krijgen.
vind het zelf ook onzin maar ik heb die regels ook niet bedacht.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan