Blauwe smurfen

Baksteen, ik heb het niet over jou persoonlijk of je hond.

Ik heb het over de reguliere snelheidscontroles, zij het door BOA's of OA's. Dan bestaat er geen ruimte voor marge of discretionaire bevoegdheid of eigen interpretatie of wat dan ook. Dan gelden de regels waarvan niet van mag worden afgeweken, befehl ist befehl. 57km/h is schrijven.

Is de aarde niet plat dan?

(Afbeelding)


eeeeh er zijn uitzonderingen die door de BOA ter plaatste beoordeeld mogen worden en dus besloten worden op wel dan niet te bekeuren.Zonder dat daar strafmaatregelen op worden getroffen ( mits dat niet elke dag voorkomt en alleen bij motor rijdende mensen O-) )
 
Of toch liever zo eentje?

full
 
Ja, ik kan het hele stuk hier wel plaatsen, maar het gaat ook over lasermeting.
Je plaatst alleen fragmenten van stukken.
En dan (uiteraard) op zo'n manier dat ze 1 bepaalde kant opwijzen ;)


Ik vind t best, maar ik weet, (en jij ook denk ik) dat radar en laser vanaf het begin anders ingezet worden en dat er andere grenzen worden aangehouden en dat het ook de bedoeling is dat ze op een andere manier gebruikt worden. Anders was ook mn de regelgeving natuurlijk veel makkelijk duidelijker te krijgen dan nu gebeurt is.

Nogmaals, ik praat vanuit praktijk zoals je op straat tegenkomt, zoals ook de beschreven ervaringen op oa M-F die staven.

In theorie kan ook een first offender van een winkeldiefstal ter waarde van 1 euro 4 jaar gevangenisstraf krijgen ;)
Artikel 310.

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.


;)
 
Laatst bewerkt:
Je plaatst alleen fragmenten van stukken.
En dan (uiteraard) op zo'n manier dat ze 1 bepaalde kant opwijzen ;)
Als ik het hele stuk zou plaatsen dan zou je ook kunnen lezen dat aan de leiding van de regiokorpsen is opgedragen: zo is het en niet anders. Er wordt in de aanwijzing geen optie opengelaten om het handhavingsbeleid anders uit te voeren.

En als het van boven druppelt dan regent het naar beneden.
 
Als ik het hele stuk zou plaatsen dan zou je ook kunnen lezen dat aan de leiding van de regiokorpsen is opgedragen: zo is het en niet anders. Er wordt in de aanwijzing geen optie opengelaten om het handhavingsbeleid anders uit te voeren.

En als het van boven druppelt dan regent het naar beneden.

Schijnbaar regent het toch niet zo hard als dat het druppelt.
Wel eens iemand gezien die 4 jaar kreeg voor een eenvoudige diefstal ??

Post van Baksteen in topic 'Blauwe smurfen'
 
Wel eens iemand gezien die 4 jaar kreeg voor een eenvoudige diefstal ??
Het wordt een beetje off topic. Maar je legt precies de vinger op de zere plek. Wat is een eenvoudige diefstal? Zo voelt het niet voor de bestolene / slachtoffer. Als het opsporings en handhavingsbeleid en de bestraffing voor "eenvoudige" diefstal nu eens net zo streng was en dezelfde prioriteit had als voor verkeersgedragingen dan zag Nederland er een stuk leuker uit.

Of zouden overwegingen van financiële aard hier toch een rol spelen? Nee, dat kan toch niet in een rechtsstaat.
 
Schijnbaar regent het toch niet zo hard als dat het druppelt.
Wel eens iemand gezien die 4 jaar kreeg voor een eenvoudige diefstal ??

Post van Baksteen in topic 'Blauwe smurfen'


nee die krijgen meestal alleen een aantekening, bakkie koffie en een schouderklopje. heel mischien een taakstraf.

maarja dat krijgje als je afhankelijk bent van verschillende parijen.

maarja elk voordeel heeft zo zijn nadeel.

en zowel baksteen als mofkap proberen voor dooddoener te spelen door met gezegdes te gooien in de hoop de discussie af te kappen :+ is er al meer info over de stikker?
 
Het wordt een beetje off topic. Maar je legt precies de vinger op de zere plek. Wat is een eenvoudige diefstal? Zo voelt het niet voor de bestolene / slachtoffer. Als het opsporings en handhavingsbeleid en de bestraffing voor "eenvoudige" diefstal nu eens net zo streng was en dezelfde prioriteit had als voor verkeersgedragingen dan zag Nederland er een stuk leuker uit.

Of zouden overwegingen van financiële aard hier toch een rol spelen? Nee, dat kan toch niet in een rechtsstaat.


corruptie :+

in 1994 is een groot deel van het korps flevoland de laan uit gegooid om deze reden.
 
zeg mofkap,jij als uithoornaar(welk deel woon je?meer bij zijdelwaard en de scholen?of meer amsteplein richting?...en wat rij je?zal ik je een spotten :P )
op de n201 bij randy schijnen ze vaak te staan,dat is een 50 stuk,maa rik heb ze nog nooit gezien,jij??
 
Helaas, als oom agent doorgeeft dat jij te hard hebt gereden heb je geen poot om op te staan en die bon krijg je vanzelf thuis.. Flikkers! :(



teken maar bezwaar aan en je hoeft niet te betalen want ze hebben geen foto dus ook geen bewijs iedere agent kan wel zeggen dat je te hard reed maar ze moeten t wel kunnen bewijzen natuurlijk




[me]motorpsycho spreekt uit ervaring O-)
[/me]





:X
 
Klopt volledig. Vanaf 57km/h = 30 euri. Net als een flitspaal dus.

Vaanf 57 km/h is het 30 euro? Dus 120 km/h is 30 euro? netjes *D ;)

Waarom schrijven mensen trouwens km/h en niet km/u? :) Genoeg gemuggenzift voor vandaag.
 
zeg mofkap,jij als uithoornaar(welk deel woon je?meer bij zijdelwaard en de scholen?of meer amsteplein richting?...en wat rij je?zal ik je een spotten :P )
op de n201 bij randy schijnen ze vaak te staan,dat is een 50 stuk,maa rik heb ze nog nooit gezien,jij??
Ik woon in Zijdelwaard en kijk rechtstreeks uit op Motoport. Dat stukje N201 richting Aalsmeer ken ik. Ze hebben alleen het bord bebouwde kom verplaatst en verder de weg hetzelfde gelaten, het geheel geeft de indruk van een weg buiten de bebouwde kom met apart met een "P" bord aangegeven parkeerplaatsen en wegnummering. Zelfs het bord voorrangsweg staat na het kruispunt zoals buiten de bebouwde kom het geval is, binnen de bebouwde kom staat het bord immers voor de kruising. Een duidelijke speedtrap, ze staan er regelmatig, ik heb ze ook zien staan.

Omdat het een nu voorrangsweg binnen de bebouwde kom is geworden mag je er ook op de rijbaan parkeren, want er geldt geen parkeerverbod of verbod tot stilstaan. Het enige wat ik een keer gedaan heb, is - toen er een politiewagen achter me reed - de auto op de rijbaan stilgezet en ben toen even weggelopen. Het enige wat hij deed was zijn alarmlichten aan. Na een minuut of vijf gebeurde er niets (behalve een file) en ben ik maar weer ingestapt en doorgereden. En ik wilde zo graag een (parkeer)bekeuring, maar dat komt vast nog wel een keer. :)
 
zo lang ze je niet staande houden is een lasercun sinloos van wege de bewijs last


heb ik ooit ergens vernomen.

Is niet helemaal correct.
Het heeft "de voorkeur" om je staande te houden, maar is niet noodzakelijk.
Zal toch wel te gek zijn dat je met 100+ geklokt wordt met een lasergun en, omdat "oom agent" liever niet voor een aanstormende motor springt, je dus geen bon thuis krijgt.. dream on. :z
Kenteken gezien => dan heb je iets uit te leggen.

teken maar bezwaar aan en je hoeft niet te betalen want ze hebben geen foto dus ook geen bewijs ....

Klinkt allemaal een beetje als een raar verhaal..
Op die manier zou je ook nooit meer een bon voor bv. een rood licht op kenteken kunnen krijgen!
"Teken maar bezwaar aan, want er is geen FOTO..." |(

Vrees dat je toch van een koude kermis gaat thuiskomen.. :X
 
:P

maar nog een vraagje dus,wat rij jij?..misschien vaak zat gezien,ik dus een blauwe kleine guzzi..

*zal zich met smart voorbereiden op een eerste spot *D *
 
De verplichte schietoefeningen moeten nl eerder vaker dan minder vaak en zijn de laatste jaren juist uitgebreid met meerdere lichamelijk/fysieke toetsen en met theoretische wetskennistoetsen.

De enige hoop die je zou kunnen hebben is dus dat er steeds minder politiemensen voor al die toetsen zakken.

Alhoewel...ze dan dus doorgeschoven worden richting oa de radarcontrole's aangezien ze daar niet al die toetsen voor nodig hebben....
Ik zou dus maar hopen dat ze allemaal slagen als ik jou was :+ ;)


Kom je toch eigenlijk uit bij het feit dat een boa een soortement van loser is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan