Zo - vandaag op pad geweest, bij Jac Bakker 3 liter olie plus n filter gehaald, me verlekkerd bij al het blink-blink spul en minder, monteurs allemaal met vakantie (???) dus niemand daar de gouden tip voor 'hoe het blok uit het frame te lepelen'. Wel leuke dames die je helpen, maar dat liever een andere keer.
Terug naar huis via Stadskanaal, dus waarom niet even bij Motoport een kijkje? Ha! Nu heb ik dus een Reparaturanleitung van Bucheli voor mn fiets! Hoer-a!
Alleen al het plaatje van de XJ voor op is al de moeite van het kopen waard... (
)... en hij heeft het 'Red Racer DOHC' dekseltje...
Met dit boekje erbij bestaat de kans dat ik het oude blokje ook nog eens open schroef, alhoewel me repareren/restaureren is afgeraden gezien de prijs van alle pakkingen en de waarde van het blok.
Nieuw achterbandje kost 108 E (Bridgestone) mits de motor niet nog aan het wiel vastzit, dan doetie 120. Bridgestone goeie keus? Ik ben geenn mietje bij regen, maar ik heb er n gruwelijke hekel aan als mn motor door een regen'spoor' moet en de boel zwabbert alsof je eroverheen glijdt, brrrrrr. Nu zit er een Pirelli onder, beetje glad in het midden (
), maar n dikke ^%$%#-band. Vind ik. Ook te breed trouwens. Geen waterafvoer, alle snedes staan wat schuin en er loopt niets in elkaar over, waarom heb ik dat ding er ooit onder laten zetten?
O ja een nieuwe accu moet ook nog.... wat komt daarna...?
Kan ik nog iemand een plezier doen met foto's die ik wil nemen tijdens het voorwerk en de transplantatie? De foto's zijn in 1e instantie voor mezelf bedoeld, dan weet ik wat ik gedaan heb en zo. Maar je weet maar nooit.