Hallo -
Van mijn Yamaha XJ 600 (bj 1990) type 51J is het blokje helaas kaputt. Na een snelwegritje bij onze Oosterburen met net effe te hoge snelheid voor de net effe te magere staat van onderhoud gaf het blokje te kennen mij niet langer serieus te nemen voor wat betreft mijn vertroeteling van zijn staat . Met veel mechanische bijgeluiden (lagers krukas? Ketting nokkenassen werkt nog OK, krukas draait, compressie lijkt OK, afijn, geen klus om 'even uit te zoeken') draait het ding nu nog - nu kan ik een ruilblokje overnemen van een bj 1991 type 3KM - volgens Yamaha NL moet het mechanisch allemaal passen, ophangpunten ed zijn allemaal hetzelfde, maaarrrrr - loop ik straks tegen andere problemen aan misschien? Ik denk aan ontsteking (bij 51J en 3KM elektronisch), carburateurs, wat dan ook.
Wie heeft ervarings-gebaseerde tips? Alle tips welkom!
Alvast bedankt!
Van mijn Yamaha XJ 600 (bj 1990) type 51J is het blokje helaas kaputt. Na een snelwegritje bij onze Oosterburen met net effe te hoge snelheid voor de net effe te magere staat van onderhoud gaf het blokje te kennen mij niet langer serieus te nemen voor wat betreft mijn vertroeteling van zijn staat . Met veel mechanische bijgeluiden (lagers krukas? Ketting nokkenassen werkt nog OK, krukas draait, compressie lijkt OK, afijn, geen klus om 'even uit te zoeken') draait het ding nu nog - nu kan ik een ruilblokje overnemen van een bj 1991 type 3KM - volgens Yamaha NL moet het mechanisch allemaal passen, ophangpunten ed zijn allemaal hetzelfde, maaarrrrr - loop ik straks tegen andere problemen aan misschien? Ik denk aan ontsteking (bij 51J en 3KM elektronisch), carburateurs, wat dan ook.
Wie heeft ervarings-gebaseerde tips? Alle tips welkom!
Alvast bedankt!