Bluetooth intercom/headset ervaringen

Ik lees wat comments op de SMH10 over een nogal dik battery pack dat op je/in je helm geschroeft wordt. Klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de motorbeurs ook de SMH10 gekocht. Is inderdaad wat groter maar gemakkelijk op de helm in te bouwen. Half uurtje werk, linken met ander sena, navi en tel gaat erg gemakkelijk!!

Heb hem nog niet tijdens het rijden kunnen testen.....
 
Hoe zit dat eigenlijk met muziek luisteren gelijk met de bijrijder ... Je kunt natuurlijk niet mijn telefoon aan beide headsets koppelen?

En bedenk me nu ook dat ik natuurlijk ook 12v aansluiting voor telefoon moet hebben .. :-(
 
Ik heb ook de Sena SMH5 sinds +/- november.
Nog niet heel veel mee gereden, en heb geen ervaring met de intercom.

Maar kwa duidelijkheid van mijn navigatie (Garmin) en muziek vanaf mijn telefoon ben ik zeer zeker te spreken! Bellen pas 1x gedaan, maar dat viel me ook helemaal niks tegen.
De Smh5 kost ook de kop niet kwa aanschaf.
 
Hier alleen ervaring met de Interphone F5. We hebben er 3 maanden aan een stuk mee rond gereden. Veel pluspunten en weinig minpunten.
Een dag van 8 uur rijden haalt hij makkelijk qua stroom.
Goed te koppelen met telefoon of navigatie
Volume is prima, we konden slap ouwehoeren tot een km of 90. Daarboven kan je elkaar prima verstaan maar is het toch wat inspannender.

Wij gebruiken hem overigens op een Schubert C3.

Je kan er ook mbv een mini naar micro jack aansluiting een mp3 speler oid aanhangen, maar dat kabeltje hangt dus buiten je helm en is gevoelig voor draadbreuk. mp3 luisteren vanaf mn telefoon gaat dan beter. Het volume van externe apparaten wil nog wel eens wisselen. Ik weet van iemand anders die er mee rijdt dat zijn telefoon goed doorkomt maar zijn navigatie minder.
We zijn erg blij met de mogelijkheid om het apparaat op te laden via usb. Ik heb een usb aansluiting op mn motor gemonteerd waarmee ik telefoon en interphone oplaadt. Het suffe is dat je de oplader aansluit op dezelfde ingang als je mic en doppen dus je kan hem niet gebruiken en laden tegelijk.
De enige echte klacht is dat van een van de twee interphones een contactje stuk ging waardoor we moesten gaan klooien. Als de stekker er niet helemaal in zat deed hij het goed, duwde je hem door dan ging het mis. Door inzet van de winkel/rijschool waar we hem gekocht hadden, hebben we van de Interphone dealer een nieuwe set gekregen waarmee dit euvel prima verholpen is.
 
Hoe zit dat eigenlijk met muziek luisteren gelijk met de bijrijder ... Je kunt natuurlijk niet mijn telefoon aan beide headsets koppelen?
Niet 100% zeker maar zou me niet verbazen.

De Sena SMH5 is dacht ik wel maar aan 1 ding te koppelen. Dus of telefoon of garmin. Ik had 'm aan de garmin (navi + muziek), m'n broer had geen muziek op z'n navi, die heeft gereden zonder gesproken instructie maar wel een lekker muziekje uit de telefoon.
En bedenk me nu ook dat ik natuurlijk ook 12v aansluiting voor telefoon moet hebben .. :-(
Heeft je telefoon dan geen accu?
 
Laatst bewerkt:
Niet 100% zeker maar zou me niet verbazen.

De Sena SMH5 is dacht ik wel maar aan 1 ding te koppelen. Dus of telefoon of garmin. Ik had 'm aan de garmin (navi + muziek), m'n broer had geen muziek op z'n navi, die heeft gereden zonder gesproken instructie maar wel een lekker muziekje uit de telefoon.Heeft je telefoon dan geen accu?

Hahhha ja natuurlijk wel, maar die houdt het zeker geen 8 uur uit als hij ook nog de muziel moet verzorgen
 
Ik heb dat ding trouwens een jaartje terug ergens in DL voor 8 euro of zo besteld

kan t nu niet meer vinden, ik denk dat mn geheugen me voor t lappie houdt.
 
Laatst bewerkt:
Sena SMH-10 - prima geluid, zeker met bellen. Beperkende factor is slechts de helm.
Heb er (door omstandigheden) 3. Met de Arai (viper gt) is het minder (veel windgeluid), met de Caberg Justissimo klaphelm ietsje beter en met de Nexx carbon XR1R perfect, omdat ie superstil is. Kan daar mee met 180 op de autobahn nog gewoon bellen. Wel is helaas het maximum volume met de laatste update ietsje minder geworden, maar altijd nog harder/zuiverder dan de andere die ik geprobeerd heb.
 
Wij hebben de Interphone F4, gekoppeld aan de Garmin/ telefoon. Ik gebruik het ding voor het werk, dus geluidskwaliteit is belangrijk. Hiervoor had ik een autocom. Het geluid daarvan was nog iets beter want bekabeld, maar de (grote, oudere) autocom vond geen fijne plek op een GS. Op de K ging het prima, de GSA heeft eigenlijk geen goede inbouwplek. Eerst onder het zadel, daar ging hij in tweeen, daarna ergens in het vooronder, maar dan moest je de halve motor demonteren om bij de knoppen te kunnen. Toen dus de Interphone gekocht. Ik ben nu aan mijn derde bezig. De eerste ging kapot omdat het stekkertje afbrak. Dat vind ik ook het enige zwakke punt, steek je hem er niet exact goed in, dan is er kans op schade. De tweede stierf bij een ongelukt toen ik van mijn motor werd afgereden en precies op mijn hoofd landde op de plek waar het ding zat.

Ik kan hem goed verstaan tot 120 km/u met doppen in. Koppelen is eigenlijk nooit een probleem, alleen gaat het soms mis als je eerst de Garmin opstart en dan pas de F4. Maar als je de Garmin hem dan laat koppelen is het altijd zo klaar.

Mijn vrouw heeft er ook een, inmiddels al weer 4 jaar en 60k in gebruik. Geen enkel probleem tot nu toe met het apparaat op zich, alleen is nu de headset kapot. Gelukkig heb ik er nog twee liggen van mijn net beschreven avonturen.

Waterdicht zijn ze zeker. koppelen met iphone/Garmin is ook geen probleem.
Communicatie onderling doen we niet zo vaak, want hij kan maar een koppeling tegelijk hebben, dus moet je eerst de Garmin uitzetten/ontkoppelen voor je tegen elkaar kan kleppen, misschien gaat dat met de F5 beter. Maar we rijden toch meestal niet dicht genoeg bijelkaar, dus alleen bij zoeken naar een camping of hotel en dat soort zaken gebruiken we hem wel eens voor onderling overleg.
 
Laatst bewerkt:
Communicatie onderling doen we niet zo vaak, want hij kan maar een koppeling tegelijk hebben, dus moet je eerst de Garmin uitzetten/ontkoppelen voor je tegen elkaar kan kleppen,
Dat is één van de dingen die bij Sena prima gaat. Als twee Sena's met elkaar gepaird zijn moet je even met je linkerhand tegen de knop die op de helm zit tikken, dan gaat de lulpiep open. Nog een tik en het kanaal gaat dicht en de muziek - als je die aan hebt staan- komt weer door. Navi aanwijzingen hebben altijd voorrang, die breken in als je een goed gesprek hebt of met je favo nummer aan het meeblèren bent. Mocht je dat niet willen: even uitzetten op de Zumo. Bellen via Zumo - Sena moet ook kunnen, maar dat heb ik niet geprobeerd.
 
Voor de geïnteresseerde posters in dit topic. Ik bied de Interphone F5 XT R Twinset, nieuw in doos, aan voor een vaste prijs van 399,99 euro. Afhalen in Amsterdam.


http://link.marktplaats.nl/670892338

Motorshopper: Interphone F5 XT R DUO + Remote nieuw € 399,99

En de Interphone F5 XT Twinset, nieuw in doos, aan voor een vaste prijs van 349,99 euro.

http://link.marktplaats.nl/674942978

Motorshopper: Interphone F5 XT DUO nieuw € 349,99

Het verschil tussen beide sets zit hem in de bijgeleverde stuurbediening (XTR versie).
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier al mensen die ervaringen hebben met de nieuwe Sena SMH10R? En is deze goed te koppelen met een Zumo 550 (omdat dit al een wat ouder apparaat is)? Ik hoor het graag.

Greetz, kowalski.
 
Vandaag gekocht en getest met de Zumo 350, makkelijk te doen.
Helaas geen ervaring met een zumo 550. Het geluid wat er uit komt is hard te noemen.
Moest het zelfs zachter zetten.

Nog geen ervaring op de motor, maar verwacht geen problemen
 
Zelf ook de Sena 5.
Top ding alleen een ding vond ik zeer vervelend en dat was dat het draadje van de sena soms los liet of niet goed verbinding maakte.

Heb deze teruggestuurd en heb een nieuw duo setje ervoor teruggekregen. Tot nu toe doet die het goed.

Voor het geld in vergelijking met de andere aangeboden setjes zeker een aanrader!!
 
Toch even melden .
Ik heb 2 scala rider G4 powersets , dus 4 in het totaal omdat ik met een van de kids achterop rij en mijn vrouw ook .
Werkt echt super . Kunnen onderling goed praten , telefoon doet het ook , gps heb ik niet .
Daarvoor was het een duo set van BT midland tot 500 m bike to bike . Dat was in werkelijkheid 5 m . Dat werkte voor geen meter :p
Nu toch zekers in de bergen tot 1000 m in open vlakte zelfs meer maar ja dan noem ik het ook niet meer samen rijden .
Dus voor mij geen midland niet meer en over sena spreek ik me niet uit want nog nooit getest
 
Even mijn ervaring zover:
Onlangs de sena smh5 dual pack aangeschaft, vandaag in de 2 helmen geinstalleerd. Het was wel even uitzoeken, want ieder helm is verschillend en het past allemaal niet even goed op ieder helm. Bijvoorbeeld op de helm van mijn vriendin komt de beugel voor de sena unit tegenaan de schuifknop van de zonnebril, wat natuurlijk wel aan de helm ligt maar dat is niet altijd even handig. Voor de rest even thuis getest en werkte prima. De dual pack wordt met de 2 units al gepaired geleverd en mijn oud htc mobiel was zo verbonden met de unit.
Binnenkort even op de motor testen.
 
Zijn er hier al mensen die ervaringen hebben met de nieuwe Sena SMH10R? En is deze goed te koppelen met een Zumo 550 (omdat dit al een wat ouder apparaat is)? Ik hoor het graag.

Greetz, kowalski.
Heb inmiddels 2 ritjes erop zitten met de SMH10R. En tot nu toe erg positief.
Het bereik is goed: we waren ruim 1 km uit elkaar en toch nog contact.
Ik heb het setjes nog niet geprobeerd met een navigatieset of telefoon maar wel met een bluetooth mp3 speler. Het geluid is goed.
Wij zijn er blij mee *D
 
We hebben inmiddels vorige week een beslissing genomen: Bij de aanschaf van twee nieuwe helmen (Nolan N104) heeft Rob Groenevelt ons lekker kunnen maken voor twee Sena SMH5 setjes. En hij gaat ze voor ons inbouwen (dat scheelt weer hoop gepriegel waar ik niet goed in ben).

Met een beetje mazzel kunnen we ze morgen ophalen!! En dan denk ik maar thuis mee gaan spelen of in de auto, want het wordt echt geen motorrij weer dit weekend :-(
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels 2 ritjes erop zitten met de SMH10R. En tot nu toe erg positief.
Het bereik is goed: we waren ruim 1 km uit elkaar en toch nog contact.
Ik heb het setjes nog niet geprobeerd met een navigatieset of telefoon maar wel met een bluetooth mp3 speler. Het geluid is goed.
Wij zijn er blij mee *D
Ik dank U! :}

Greetz, kowalski.
 
:W
Vraagje: Ik wil binnenkort een zumo 350 aanschaffen samen met een bluetooth head set.
Eerst liep ik te kijken naar de Scala Rider Q2 totdat de Sena SMH10 opeens om de hoek kwam kijken.
Op vergelijkingen komt de Sena SMH10 er beter uit dan de Q2. De Sena SMH10 word eigenlijk meer vergeleken met de Scala Rider G4 welke volgens mij beter is dan de Q2.
Nu is mijn probleem dat ik er nu zoveel overgelezen heb dat ik door de bomen het bos niet meer zie -O-
Hebben jullie een idee?
En weet iemand of de Sena SMH10 word geleverd met een platte microfoon (bij scala heet dat "wired" of alleen met beugel met "sponsje" microfoon?
 
En weet iemand of de Sena SMH10 word geleverd met een platte microfoon (bij scala heet dat "wired" of alleen met beugel met "sponsje" microfoon?

Weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar er wordt dus verschil in microfoons gemaakt aan da hand van de helm waar die in komt. De integraal helm krijgt dus een platte microfoon en de systeem of open helm krijgen dan de microfoon met de beugel en sponsje. Althans zo begrijp ik het en daar moet dus op gelet worden bij aankoop.

EDIT:
even snel gezocht en de SMH10 heeft op de officiele site 2 pakketjes. Een met de beugel en een met universeel microfoon kit.
http://www.senabluetooth.com/products/smh10.php?tab_menu=overview
http://www.senabluetooth.com/products/smh10_universal_microphone.php?tab_menu=overview
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan