Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kantelmoment komt door overlangse krukas. Zou K ook last van kunnen hebben in theorie maar zelf nooit zo gemerkt. Honda loste trouwens dit probleem op door de dynamo tegengesteld te laten draaien aan de krukas om massa's uit te spelen op de CX-serie (en mogelijk ook Goldwing?).Tja, dat kantelmoment hoeft er niet in te zitten...eerlijk gezegd vind ik al die trillingen irritant, was trouwens ook altijd fan van de CBX1000 6 cylinder, jaren tachtig....
Ik heb ook een eigen topic over een k motor.
Ik overweeg namelijk een K1100 te kopen. Deze heeft 100.000 km gelopen. De motor heeft ongeveer 8 eigenaren gehad. Mijn vraag aan jullie...aanrader of afrader...
BMW K100: 67 x 70 mm
Volkswagen Polo: 67.10 X 70.60 mm
Ik ga niet beweren dat er een VW Polo blok in een K100 hangt maar het bevestigt enigzins het rijgevoel wat je hebt op een K100.
Da's alles, terug naar de studio.
Banden bepalen erg het rijgedrag, metzelers (me55) die er nu onderzitten zijn erg gevoelig voor langsribbels op de weg.. Als deze set versleten is komt er een ander merk op.
Helemaal mee eens, ben wel benieuwd voor welk merk band je gaat kiezen.
Het enige wat ik een beetje als nadeel ervaar is dat je, als je de schakelpook niet hoog genoeg optrekt de bak tussen 2 versnellingen in blijft hangen en je niet zonder tandengeknars meer door kunt schakelen. (Heeft met de rechte vertanding van de tandwielen te maken). Daarintegen is de neutraal trefzeker en makkelijk te vinden.
Je kan die schakelpook afstellen naar eigen smaak (zie handboek).
Mijn K100 loopt redelijk rauw als-ie koud is. Zodra hij warm is verdwijnt het rauwige gevoel en loopt-ie als een trein zonder hinderlijke vibraties.
Wat ook een voordeel is is dat er in de versnellingsbak en op de tussenas dempers zitten die de koppelling langer heel houden en bij eventuele misschakelingen en rare bewegingen aan het gashendel de ergste klap opvangen.
Probeer ipv euro95 eens de 'ouderwetse' benzine met toevoeging te tanken, scheelt echt. Loopt ie net iets soepeler op (minder 'kloppen').
Dat sturen valt best mee, zolang je niet met het stuur stuurt. Een baksteen stuur je met je knieen en je stuur hou je vast om er niet af te vallen
Op die manier kun je erg goed met de machine sturen.
De K1100LT die ik een klein jaartje had stuurde nog enigzins met Bridgestone BT-45's eronder (100 over een klaverblad) maar het is en blijft een feit dat het motoren zijn voor lange grote afstanden zonder teveel bochten... In een beetje leuke bochtige weg hoef je niet eens te proberen sporten
heee, da's toevallig... ik rij zelf Polo en K100RT. Zou dat toeval zijn, of....
Je moet het ook niet zien als een alternatief voor een supersport motor.. 100 over een klaverblad is voor mij al redelijk rap.. Als je iets zoekt om naast te hangen en je knietjes over de grond te schuren is de BMW idd te log en te zwaar.
Vergeleken met mij andere tourfietsen die ik heb gehad (GS850G, GS650G) stuurt de BMW verreweg het beste..
Maarja, 't is net wat je gewend bent..
Die bridgestones BT45 staan ook op mijn verlanglijstje. Wat was de levensduur van die banden??
...lang verhaal...
Banden bepalen erg het rijgedrag, metzelers (me55) die er nu onderzitten zijn erg gevoelig voor langsribbels op de weg.. Als deze set versleten is komt er een ander merk op.
..nog meer verhaal..
...OK het rijdt anders dan mijn R6, maar ik vindt hem zeker niet saai.
Die opmerkingen van moeilijk sturen snap ik niet, hij is heel makkelijk om te krijgen met het stuur...
...K1100 en verder moeten nog veel beter sturen....
Je kunt beide nokkenassen uitbouwen en 16 nieuwe kleppen inslijpen.Heb denk ik een lekkende in - of uitlaatklep
Hij puft nogal achteraan bij de uitlaat en loopt onregelmatig
Is dit simpel zelf te doen?
K1100RS
(Oh ja,de bougies zojuist vervangen;geen verbetering )
Maar waarom geeft de snelheidsmeter dan foute snelheden aan
Die K is lekker betrouwbaar
Net 2 weken eigenaar en nu al dit
Het kan natuurlijk best aan de kleppen liggen, maar dit is niet zo heel typisch voor een K? Heb je de compressie getest? Hang er eens een onderdruktester aan en zie of de cilinder in kwestie sterk afwijkt bij de andere 3 (niet alleen het moment van oppakken maar over de hele linie). Het is erg moeilijk beoordelen vanaf hier en er kan van alles aan de hand zijn, maar de injectoren geven nog wel es de geest bij een K met veel kilometers; misschien geeft de injector op deze cilinder te weinig brandstof af waardoor de boel plaatselijk te warm is geworden voor de bougie?1 bougie was finaal verbrand,electrode en pool zaten aan elkaar gelast
Overige 3 waren prima!
Was de voorste vonkkaars trouwens
dus ;uitbouwen,kleppen beoordelen en aanpassen waar nodig
Not funny
Het kan natuurlijk best aan de kleppen liggen, maar dit is niet zo heel typisch voor een K? Heb je de compressie getest? Hang er eens een onderdruktester aan en zie of de cilinder in kwestie sterk afwijkt bij de andere 3 (niet alleen het moment van oppakken maar over de hele linie). Het is erg moeilijk beoordelen vanaf hier en er kan van alles aan de hand zijn, maar de injectoren geven nog wel es de geest bij een K met veel kilometers; misschien geeft de injector op deze cilinder te weinig brandstof af waardoor de boel plaatselijk te warm is geworden voor de bougie?
Veel sterkte er mee.
Daar zijn uitlaten voor bedoeld, blazenZou kunnen,maar hij staat nu een beetje te blazen uit de uitlaat
check dit topic maar ff.Zaterdag een proefrit maken op de nieuwe K1200R. Schijnt revolutionair anders te zijn en te rijden. Hij oogt in ieder geval super.
Iemand ervaringen met deze K?