Ik ging door de nieuwe posts bij Brikken en Klassiekers en zag een bekend topic voorbij komen, leuk dat je weer bezig bent! Duidelijk ook praktisch, zo'n ingewerkte in hoogte verstelbare werktafelAlleen wist ik meteen weer waarom ik gestopt was na het maken van 10 segmentjes met de slijptol. Tijdrovend werk en moeilijk om consistent te zijn qua hoek. Wel doorgezet met een malletje maken wat wel helpt, maar ben ondertussen wel op zoek naar een Drycutter waar een RVS zaagblad in kan.
Zoals ze zeggen, alle waar naar zijn geldBetreft die HBM drycutter. Ik heb Harry zijn filmpje zeker voorbij zien komen. Alleen ben ik zo'n persoon die nog wel eens twijfelt aan de levensduur van zo'n HBM Machine. Of ik dan niet beter een Jepson op Marktplaats of Evolution EVO SAW 355 met 3 jaar garantie kan kopen. Vergeet niet zo'n 355mm blad voor rvs is ook 200eu xD
Heel de dag met m'n PPE gewerkt. Dacht maak nog ff foto's, op mn sloffen de schuur in. Word meteen afgestraft haha
Dat ik 'm rechts heb zitten heeft buiten de uitlaat nog een andere reden.
Als je een K100 lang op z'n zijstandaard laat staan, origineel links, loopt de olie naar de z'n kop. Als je 'm dan start staat de hele straat meteen blauw. (kwaaltje) Normaliter zet je 'm toch bij een originele K100 toch op z'n middenbok dus maakt dat niet uit.
+ Als die naar rechts leunt, kan je de uitlaat aan de linkerkant beter aanschouwen :p
Heel de dag met m'n PPE gewerkt. Dacht maak nog ff foto's, op mn sloffen de schuur in. Word meteen afgestraft haha
Dat ik 'm rechts heb zitten heeft buiten de uitlaat nog een andere reden.
Als je een K100 lang op z'n zijstandaard laat staan, origineel links, loopt de olie naar de z'n kop. Als je 'm dan start staat de hele straat meteen blauw. (kwaaltje) Normaliter zet je 'm toch bij een originele K100 toch op z'n middenbok dus maakt dat niet uit.
+ Als die naar rechts leunt, kan je de uitlaat aan de linkerkant beter aanschouwen :p
Heb er persoonlijk geen last van gehad. Maar meer preventief zo gemaakt.Ik kan toch niet zeggen dat ik de straat blauw zet met mijn k100. Ik had die altijd op de zijstandaard staan want dat vind ik 10x makkelijker dat de middenbok. Weet je zeker dat de jouwe in orde is? Je kunt het een kwaaltje noemen maar misschien zijn je klepgeleiders of afdichtingen niet in orde?
Mijne is wel een 16 klepper trouwens. En inmiddels zijspan dus ik kan er niet op letten nu. Maar als hij echt de straat blauw zou zetten zou me dat wel opgevallen zijn in de 20.000 km dat ik er solo mee gereden heb.
Ik heb nooit last gehad van olie in de cilinders. Maar die valbeugels van BMW zitten niet vast op het carter. Er zit een stripje op het carter. Daar zit een rubbertje op waar de valbeugel aan zit. Als je meer doet dan de motor om laten vallen breekt de valbeugel af.
Maar van de statische belasting van de jiffy zal het carter niet breken.