Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Juist door het korte slip moment ofwel het minder wrijven voor de plaat pakt is mij deze aangeraden. Ik zou onderaan in het koppelingshuis aan de versnellingsbak zijde ook een heel klein sleufje maken. Geen groot gat, gewoon 1 of 2 mm in diameterKomen verse seals in, een nieuwe drukgroep van Sachs. De monteur is niet gecharmeerd van de oliebestendige sets. Die zijn blijkbaar gesinterd en geven een slecht aangrijpingspunt, zeker op zo een span niet gewenst
Hebben die BMWs daar nog steeds last van dan?Ja. Want olie bijvullen is minder werk dan een koppeling vervangen.
En dat gaatje is er dus voor zodat die olie weg kan lekken bij de koppeling?Daar zit al een gaatje als het goed is.
Is dit een uniek span? Ken iemand die zo’n span had. Of iets wat er op leekVoor K1200 BMW's met de krukas in de lengterichting zijn er een soort sportkoppelingen op de markt, mijn K1200 heeft bij de laatste keer koppelingsplaat vervangen deze koppeling gekregen. De motor is verkocht maar hij rijdt er nog steeds mee. Even voor je info een foto van mijn span, ik denk dat je hem wel herkent.Bekijk bijlage 1967076
Het is een droge koppeling dus zo heel gek is dat niet. Dat heeft iedere auto ook gewoon.En dat gaatje is er dus voor zodat die olie weg kan lekken bij de koppeling?
Dat is natuurlijk niet normaal.Bleek toen binnen de 1000km dus al last te hebben van een lekke keerring richting koppeling.
Dat weet ik.Het is een droge koppeling dus zo heel gek is dat niet. Dat heeft iedere auto ook gewoon.
Waarom het lastig lijkt me duidelijk. droge koppeling tussen motor en bak in. Daar moet je bij kunnen, dat is het werk. Verder is het een simpele klus. Als dan een ontwerper er nog eens een Alu brugframe overheen bouwt en de zijspanbouwer besluit om een heel subframe om de motor heen te bouwen dan is de klus compleet.
Met de nieuwe boxers is de koppeling naar de voorkant van het blk verhuisd, kun je beter bij. Nadeel is dat dynamo etc. weer naar het midden zijn gegaan waardoor die niet meer te onderhouden zijn.
zo, paar dagen verder en wat meer kilometers gereden. bevalt nog steeds prima maar ik begin me te ergeren aan de afwijking van de kilometerteller. Deze is behoorlijk naar de overgang naar autowielen natuurlijk. de vorige eigenaar heeft met stift de nieuwe snelheden gemarkeerd maar dat vind ik niets eigenlijk.
Ik ga een speedohealer proberen te gebruiken om het signaal van de gever aan te passen zodat ik daarmee de teller weer op orde krijg. Ding is besteld en zodra ik hem binnen heb zal ik de inbouw vastleggen voor eventueel geinteresseerden.
verder is de gasveer van de kofferbak rot, die vervang ik door een exemplaar van springmasters. Zo uit vooraad leverbaar voor 1/3 van de EML prijs.
bochtje van de foto's is idd bochtje bij Zonzeel. Vast onderdeel van de testritjes vanuit Langeweg, richting Terheijden, Helkant, L en H Zwaluwe en via Moerdijk weer terug.
Benno
Is dit een uniek span? Ken iemand die zo’n span had. Of iets wat er op leek
Dat is een andere, lijkt er wel op maar kijk naar het plaatwerk van de motor en een heel ander model zijspanbak, die eerste is het span wat Enigma gebouwd heeft volgens mij.