BMW=slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik ben overtuigd: BMW = Slecht *O*

balen dat ik em net binnen heb gekregen zeg.....

nu over tot de orde van de dag mensen :W

Vrijdagmiddag *O* *O* *O*
 
De topictitel doet me denken aan de TV show van Najib Amhali met de bakfietsimam. :P BMW is schlecht, BMW is haram. Zeg maar na...
 
Ik heb zelf een hele reeks BMWs gehad en heb dus wel wat recht van spreken. Een BMW blijft uiterlijk lang mooi en kan ook veel kilometers maken maar de perfecte motor is het zeker niet.

Wat mij altijd mateloos heeft geirriteerd is dat BMW geen fatsoenlijke versnellingsbak kan maken. Nu beginnen de BMW adepten natuurlijk te roepen dat er goed mee te leven valt, dat klopt, maar het blijft irritant dat gerammel en geratel van de boxer-BMWs. Verder vind ik het benzine verbruik over het algemeen fors voor het geleverde vermogen. Ergo: BMW=slecht => Nee, BMW=zijn geld waard=> Nee, voor minder geld is beter spul te koop.

Gelukkig is motorrijden geen boekhouden en koopt iedereen lekker wat ie zelf leuk vindt. Amen!
 
Tja, ik blijf het zeggen: BMW maakt rijden geweldig. ('t zijn de mensen die zich 'BMW-rijder' noemen die het merk verkwanselen, u rijdt motor!!)
 
Ik heb een paar andere merken gereden, een BMW voelt heel stabiel aan.
Wanneer ik zeg dat ik weer eens 260 gereden heb staan ze je aan te kijken van zoiets bestaat niet of doe je niet.. het zal wel..
Ik vertel ik er altijd maar bij dat een dergelijke snelheid net is of je 100 rijdt.
De motoren voelen gewoon *zo* goed aan.
Dit geldt zeker voor de K1200RS en m'n huidige K1200S.
En nee, de KS is geen perfecte motor maar wel een subliem ding.
Ik ben de perfecte motor nog niet tegengekomen.

Daarbij heb ik bij de BMW dealer eigenlijk nooit last, behalve van de prijzen dan, maar geen reden om daarom iets anders te nemen.
De mensen zijn altijd uber-behulpzaam!
 
Iemand die een Italiaan rijdt neem ik niet serieus als ie wat over een BMW zegt.

_O- _O- _O-

Jij moet duidelijk nog groeien wat smaak en passie betreft :z

Wat BMW aangaat niets meer als respect, en ja de kwaliteit (van vooral de
nieuwe boxers) viel in het begin wat tegen, en het kost wat, maar daar staat
toch ook veel tegenover :?

Snap die merken-bash topics niet zo

Wees blij dat je als motorrijder zoveel te kiezen hebt...
 
met mijn cbr 1000 kan ik ook zonder moeite over 200 rijden edje en voelt zich super stabiel aan.
dus goede jappen zijn er ook ,over bmw kan ik alleen zeggen onzettend duur maar rijden wel mooi maar ook vaak problemen tenminste dat zie ik vaak genoeg bij mijn buurman.
maar motoren worden door mensen gemaakt (en mensen maaken fouten)
 
Uiteindelijk ga ik ooooooit eens eens BMW kopen,of de GS 1200(als ik eraan toe ben misschien wel GS 1400i.m) ooooffff de nieuwste Megamoto HP2 :9~


En daar hoef je per definitie niet oud voor de zijn,ook al ben ik dat onderhand wel :z



BMW=GOED ;) :+ :]
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd, maarja dat probeer ik altijd te zijn, vind ik dat zo'n bmw echt wel erg lekker rijdt! :Y
Aan de andere kant moet mij van het hart af dat ik op een paar merken na, nog nooit zo'n slecht geconstrueerde motor uit elkaar gehad heb, en dat het mij verwonderd dat ze niet met de bosjes tegelijk bij de dealer moeten staan, want technisch gezien zie ik er hélemaal niks in..........
 
jawel hoor......
hier bij de BMW-dealer krijg je nog gewoon 6 maanden bovag-garantie op een BMW die 100.000km of meer heeft gelopen....... *O*

probeer dat maar es bij Motoport als je al een Jap kan vinden die 100.000km gehaald heeft....??? :N

als je een jap wilt inruilen met +50k op de teller,worden de meeste dealers niet echt blij,
met een bmw is dat gelukkig anders, neemt niet weg dat ik persoonlijk meer van de kwaliteit verwacht had. [lees eerdere reactie]
 
Eerlijk gezegd, maarja dat probeer ik altijd te zijn, vind ik dat zo'n bmw echt wel erg lekker rijdt! :Y
Aan de andere kant moet mij van het hart af dat ik op een paar merken na, nog nooit zo'n slecht geconstrueerde motor uit elkaar gehad heb, en dat het mij verwonderd dat ze niet met de bosjes tegelijk bij de dealer moeten staan, want technisch gezien zie ik er hélemaal niks in..........

Ik zou toch eerder zeggen dat constructief de bmw de betere is tov de meeste merken, kijk maar een naar de afwerking van bijv. de kabelboom, niet zo'n wilde spaghetti (meestal bami :+) en brakke stekkerverbindingen, maar goede vaak waterdichte stekkers die z'n dienst al jaren bewezen hebben in oa de autoindustrie. Als ik dan naar die kabelschoenverbindingen kijk staat vaker het huilen mij dichterbij dan het lachen! ;)

Maar er gaan meerdere wegen naar Rome, schijnbaar ook in de motorindustrie, en per saldo hebben ze allemaal wel wat minpunten, het is maar net waarvoor je wilt kiezen.

Ik heb altijd veel lol gehad met mijn yamaha's, en nu met de bmw, wie weet wat de volgende word.... maar hopelijk is die dan weer net zo goed als mijn biemertje!

*:)
 
Ik heb zelf een hele reeks BMWs gehad en heb dus wel wat recht van spreken. Een BMW blijft uiterlijk lang mooi en kan ook veel kilometers maken maar de perfecte motor is het zeker niet.

Wat mij altijd mateloos heeft geirriteerd is dat BMW geen fatsoenlijke versnellingsbak kan maken. Nu beginnen de BMW adepten natuurlijk te roepen dat er goed mee te leven valt, dat klopt, maar het blijft irritant dat gerammel en geratel van de boxer-BMWs. Verder vind ik het benzine verbruik over het algemeen fors voor het geleverde vermogen. Ergo: BMW=slecht => Nee, BMW=zijn geld waard=> Nee, voor minder geld is beter spul te koop.

Gelukkig is motorrijden geen boekhouden en koopt iedereen lekker wat ie zelf leuk vindt. Amen!

mijn versnellingsbak is prima.
zou niet weten wat je bedoeld met slechte versnellingsbak.
heb op alle Jappen die ik gereden heb nooit zo fijn geschakeld als nu op de BMW.
of je nu boterzacht zonder koppeling of hard trappend met koppeling schakeld , altijd goed en zuiver in de gekozen versnelling.
 
Ik zou toch eerder zeggen dat constructief de bmw de betere is tov de meeste merken, kijk maar een naar de afwerking van bijv. de kabelboom, niet zo'n wilde spaghetti (meestal bami :+) en brakke stekkerverbindingen, maar goede vaak waterdichte stekkers die z'n dienst al jaren bewezen hebben in oa de autoindustrie. Als ik dan naar die kabelschoenverbindingen kijk staat vaker het huilen mij dichterbij dan het lachen! ;)

Maar er gaan meerdere wegen naar Rome, schijnbaar ook in de motorindustrie, en per saldo hebben ze allemaal wel wat minpunten, het is maar net waarvoor je wilt kiezen.Ik heb altijd veel lol gehad met mijn yamaha's, en nu met de bmw, wie weet wat de volgende word.... maar hopelijk is die dan weer net zo goed als mijn biemertje!

*:)

Eindelijk een BWM rijder die erkent dat de bakermat van de motorindustrie in Italië te vinden is en dat producten uit andere landen slecht gelukte imitaties zijn.
 
Eindelijk een BWM rijder die erkent dat de bakermat van de motorindustrie in Italië te vinden is en dat producten uit andere landen slecht gelukte imitaties zijn.


Kneus... |( :+

Ik bedoel Rome in frankrijk, niet Roma in italie!!! _O-

O-)

enne, het is BMW :X
 
Laatst bewerkt:
P.H.C. Ritzen schreef op 30 december 2007 @ 04:48:
Eerlijk gezegd, maarja dat probeer ik altijd te zijn, vind ik dat zo'n bmw echt wel erg lekker rijdt!
Aan de andere kant moet mij van het hart af dat ik op een paar merken na, nog nooit zo'n slecht geconstrueerde motor uit elkaar gehad heb, en dat het mij verwonderd dat ze niet met de bosjes tegelijk bij de dealer moeten staan, want technisch gezien zie ik er hélemaal niks in..........

Ik zou toch eerder zeggen dat constructief de bmw de betere is tov de meeste merken, kijk maar een naar de afwerking van bijv. de kabelboom, niet zo'n wilde spaghetti (meestal bami :+) en brakke stekkerverbindingen, maar goede vaak waterdichte stekkers die z'n dienst al jaren bewezen hebben in oa de autoindustrie. Als ik dan naar die kabelschoenverbindingen kijk staat vaker het huilen mij dichterbij dan het lachen! ;)

Maar er gaan meerdere wegen naar Rome, schijnbaar ook in de motorindustrie, en per saldo hebben ze allemaal wel wat minpunten, het is maar net waarvoor je wilt kiezen.

Ik heb altijd veel lol gehad met mijn yamaha's, en nu met de bmw, wie weet wat de volgende word.... maar hopelijk is die dan weer net zo goed als mijn biemertje!

*:)

Ik denk dat hr Ritzen een slechte ervaring heeft met een boxer
 
Laatst bewerkt:
BMW=Heel slecht. Maar ik ben dan ook een Bad Boy, dus...... 8-)

Vorige was een BMWF800ST, de eerstvolgende komt midden febr. (R1200GSA)en die daarna zal ook BMW zijn. Vast allemaal crap, maar of het nu een Ducatie-Stukgaatie, een Japanese Ratcrapbike of een duur en onbetrouwbaar varken uit Beieren is, het komt allemaal een beetje neer op smaak, gevoel en wat je er uiteindelijk voor over hebt om het draaiende te houden.
Oude mannen motor komt voornamelijk door de prijsstelling van de meest gangbare modellen en die zijn duur, vaak tweemaal zoveel als een standaard Japanees. Kon ik mij een BMW veroorloven met 21 jaar, dan had ik er ook zeker een gekocht. Het werd een Suzuki GS500 waar ik ook dankbaar een keertje vanaf gestuiterd ben.

Wie je ook bent en wat je onder je kont hebt; geniet van je motor, ambities voor de toekomst en ik wens een ieder alvast een briljant 2008 toe !

:W

Groet,
H.D.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan