Ja ik weet dat hierover al veel topics geplaatst zijn. Maar ik heb nog geen bevredigend ( )antwoord op een vraag die me toch bezig houd.
Ik heb verschillende vormen van VRO-cursussen gevolgd en kan best wel leuk de bocht om gaan met mun TDM. Maar wat ik eigenlijk nooit doe is in een bocht naast de motor gaan hangen. Ik blijf gewoon recht op de motor zitten en gooi hem dan de bocht door. Steeds lees ik echter van die verhalen van "knietje aan de grond" en naast de motor hangen. Ik begrijp best dat als je extreem snel door de bocht wil, je de massa (of zwaartepunt) zo veel mogelijk laag moet houden.
Toch heb ik het gevoel dat dat naast de motor hangen meer voor de show is dan voor het sneller rondden van een bocht. Misschien heb ik het mis en zou ik het ook eens moeten proberen, maar het gekke is dat met mijn rijstijl ik ook het volledige rijvlak van de banden benut (dus vrijwel geen schaamrandjes)
Wie kan mij hier duidelijk antwoord op geven. Alvast bedankt,
Geezer
Ik heb verschillende vormen van VRO-cursussen gevolgd en kan best wel leuk de bocht om gaan met mun TDM. Maar wat ik eigenlijk nooit doe is in een bocht naast de motor gaan hangen. Ik blijf gewoon recht op de motor zitten en gooi hem dan de bocht door. Steeds lees ik echter van die verhalen van "knietje aan de grond" en naast de motor hangen. Ik begrijp best dat als je extreem snel door de bocht wil, je de massa (of zwaartepunt) zo veel mogelijk laag moet houden.
Toch heb ik het gevoel dat dat naast de motor hangen meer voor de show is dan voor het sneller rondden van een bocht. Misschien heb ik het mis en zou ik het ook eens moeten proberen, maar het gekke is dat met mijn rijstijl ik ook het volledige rijvlak van de banden benut (dus vrijwel geen schaamrandjes)
Wie kan mij hier duidelijk antwoord op geven. Alvast bedankt,
Geezer