Boete Frankrijk wel of niet betalen

In Frankrijk geldt al een bekeuring bij een snelheidsoverschrijding vanaf 1 km/u. Dit is echter na correctie. De correctie is 5 km/u bij een maximum snelheid tot 100 km/u en 5% van de gemeten snelheid bij een maximum snelheid boven 100 km/u.
~[/b]
Klopt, ze hadden 96 gemeten, maar 91 gerekend. Dus volgens het boekje 1 kilometer te hard. Oh wel, je kunt niet altijd mazzel hebben...
 
Klopt, ze hadden 96 gemeten, maar 91 gerekend. Dus volgens het boekje 1 kilometer te hard. Oh wel, je kunt niet altijd mazzel hebben...

Het gaat erom dat, als je er toch zo nu en dan 1 mist, je dan beter een grotere overschrijding kunt hebben.
Tussen 1-20 te snel is allemaal €45,-
 
Ik hoop alleen maar dat die frambozen niet in de archieven gaan zoeken
over wat er nog her en der open staat.

Dat zou pas *kassa* zijn


* bibbert bij de gedachte alleen al van sommige ritjes *


Hoe zeg je, kale kip , in het Frans ?
:+
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop alleen maar dat die frambozen niet in de archieven gaan zoeken
over wat er nog her en der open staat.

Dat zou pas *kassa* zijn


* bibbert bij de gedachte alleen al van sommige ritjes *


Hoe zeg je, kale kip , in het Frans ?
:+


Cote D,OR volgens mij ;)
 
Het gaat erom dat, als je er toch zo nu en dan 1 mist, je dan beter een grotere overschrijding kunt hebben.
Tussen 1-20 te snel is allemaal €45,-
Oud topic maar zie : De Fransen blijven netjes want 2 jaar na dato is mijn boete bedrag ook 45,00 euro .
9 September geflitst nu de brief op de mat.

90 km gereden waar ik blijkbaar 70 km mocht.
Na correctie dus 85 km wat me dan 45,00 gaat kosten.
Ik ben de moeilijkste niet dus betaal dat bedrag gewoon .
Ikl ben degene die te hard heeft gereden blijkbaar duszzz....wslijk komt er nog 1 mijn kant op die ik 3 dagen later zag flitsen achter me..Deze had ik dus niet gezien ook niet op mijn TomTom of er gewoon overheen gekeken dat kan ook natuurlijk.
 
25 aug op de tol 10 te hard met aanhanger .
23 sep app van me schoondochter,😁 boete

€ 45,00 binnen 46 dagen betalen, daarna wordt ie verhoogd.
Alles in het nederlands
 
25 aug te snel en nu de boete? Dus na ongeveer een maand.....?

Ik reed op 15 aug bij Lille ook ergens te snel (denk ik) want ik werd van voren geflitst met de auto.
Nog niks ontvangen! Was me ook niet bewust te snel te rijden op dat moment.
Door Lille heen (de oude route) zo'n beetje alle snelhedenbeperkingen op de borden gezien.
Steeds weer sneller en dan weer langzamer met borden tussen 50 en 110. Je wordt er gek van! :?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ze hadden 96 gemeten, maar 91 gerekend. Dus volgens het boekje 1 kilometer te hard. Oh wel, je kunt niet altijd mazzel hebben...

Dat had ik afgelopen vakantie ook.
Vrij snel daarna de boete in huis.
Nog steeds (2017) 45 euro voor 1 Km.
-O- |( :X B|
Kon wel een app installeren, QR code op de brief scannen en via creditcard direct digitaal betalen.
 
Oud topic maar zie : De Fransen blijven netjes want 2 jaar na dato is mijn boete bedrag ook 45,00 euro .
9 September geflitst nu de brief op de mat.

Daar verhogen ze niet ieder jaar, enerzijds omdat Fransen dan de snelwegen blokkeren, anderzijds omdat ze gewoon betalen als ze er 1 scoren, en er van leren en hun gedrag aanpassen.

90 km gereden waar ik blijkbaar 70 km mocht.
Na correctie dus 85 km wat me dan 45,00 gaat kosten.
Ik ben de moeilijkste niet dus betaal dat bedrag gewoon .
Ikl ben degene die te hard heeft gereden blijkbaar duszzz....wslijk komt er nog 1 mijn kant op die ik 3 dagen later zag flitsen achter me..Deze had ik dus niet gezien ook niet op mijn TomTom of er gewoon overheen gekeken dat kan ook natuurlijk.

Bij wegwerkzaamheden moet je goed opletten of er een witte kap staat, het lijkt op een soort rijbaanscheiding, het begin is smal, het einde breed, daar zit een camera in.
Dat is een mobiele flitser en daar waarschuwt TomTom niet voor.
 
Wij, en met name de vrouw, komen al tientallen jaren, meerdere keren per maand in F en nog nooit een prent gehad. Maar ook dit jaar lag er een van €45 bij ons in de bus (van haar ja :) ) Arriveerde ook binnen een maand na de daad.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon dokken, dat gezeik als je een volgende keer wordt gecontroleerd wil je toch allemaal niet. Zeker niet met die Fransen.
 
En je kunt je bekeuringen zo gemakkelijk betalen met een leuk appje :-)) amendes.gouv, even downloaden via de apstore en je betaald zo de boete's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan