Boete, maar da was ik nie!

Foto opvragen. Staat achter op de beschikking hoe en wat.
Dat zou al genoeg moeten zijn. Mocht je toch de foto krijgen, ff bewijs van je baas vragen dat je op die dag gewerkt hebt van tijdstip tot tijdstip. Als het goed is moeten ze dat zo uit de uren administratie kunnen halen. Wel ff laten ondertekenen etc.
Kun je dat samen met een bezwaarschrift op sturen. Maar nou lopen we op de zaken vooruit. :)

Gewoon een brief schrijven waarin je verteld dat je op dat moment aan het werk was en dat je graag de foto zou willen zien.
Waarschijnlijk sturen ze niet eens de foto op maar wordt de boete al ingetrokken :Y
Succes

Het probleem is alleen dat je niet aan moet tonen waar JIJ was, maar waar de auto was op het moment van de overtreding.
Omdat het een mulder feit is wordt de kentekenhouder bekeurd. Dus als de auto op de naam staat van de TS, moet deze in principe betalen, ook al rijdt ome Jan dr mee bijv..

Dus voor de TS. ik ga er vanuit dat je de beschikking (de brief van het CJIB) binnen hebt gekregen en niet het gele briefje.
achter op deze brief staat hoe je een bezwaarschrift op moet stellen. Wanneer jij aan kunt tonen dat het niet jouw auto is die daar op dat moment geweest is moet het goed komen. Je kunt ook een foto opvragen in de hoop dat het kenteken verkeerd is gelezen.

Wanneer je wel enkel het gele briefje hebt thuisgekregen, wacht even de brief vanuit Leeuwarden af.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon betalen joh. 103 euro, waar hebben we het over |(
Nu moet alles weer worden teruggedraaid, en dat kost de samenleving weer een veelvoud van die 103 euro :(

Zojuist ben jij beoordeeld voor een dubbele moord, je moet 10 jaar zitten. Dat doe je toch wel ff he? Als je wordt vrijgesproken en de politie moet verder zoeken naar de dader kost het weer een hoop belastingcenten :z
 
Heb hetzelfde geintje eens met de auto gehad. Via een brief de situatie uitgelegd dat ik daar niet geweest ben op dat tijdstip (was ook een km of 200 van huis) en de foto erbij gevraagd.
Kreeg daarna ook een brief dat de boete werd ingetrokken. Stond verbaasd over hoe makkelijk dit ging ;) .
 
HEJHEJHEJ, Bergen op Zoom is geen gehuchtje he!!!! :P Of bedoel je een gehuchtje in de buurt van bergen op zoom. Mogelijkheden:

Halsteren
Huijbergen
Steenbergen
Woensdrecht
Ossendrecht
Kladde
Lepelstraat
Welberg
Klutsdorp
Moerstraten
Heerle
Calfven
Hoogerheide

totaal offtopic en oninteressant? :?
 
Ook al eens meegemaakt, was in Amsterdam aan het werk, en kreeg een bekeuring in Lelystad. Gelukkig met blik van de zaak, waar ik op dat moment een hele nette km registratie voor bijhield. Gewoon netjes bezwaar gemaakt, gegevens van de klant er in (uiteraard even aan de klant gevraagd of dat mocht) en uitdraaitje km registratie er bij van die dag. Paar maanden later netjes een briefje dat de bekeuring ingetrokken werd. Reden werd er niet bij gezet, maar ik vermoed een foutje met het kenteken, want het is de enige keer geweest en ik heb die auto bijna 4 jaar gereden.
 
Even een vraagje tussendoor, iemand een idee hoe ik aan de foto kom van m'n bekeuring ?
Op 11okt is mijn moto geflitst namelijk, maar diezelfde dag heeft er iemand op proefgereden.
Aangezien ik mezelf wel herken op de foto wil ik die graag opvragen :P
Iemand een suggestie ?
 

Het probleem is alleen dat je niet aan moet tonen waar JIJ was, maar waar de auto was op het moment van de overtreding.

Omdat het een mulder feit is wordt de kentekenhouder bekeurd. Dus als de auto op de naam staat van de TS, moet deze in principe betalen, ook al rijdt ome Jan dr mee bijv..

Dus voor de TS. ik ga er vanuit dat je de beschikking (de brief van het CJIB) binnen hebt gekregen en niet het gele briefje.
achter op deze brief staat hoe je een bezwaarschrift op moet stellen. Wanneer jij aan kunt tonen dat het niet jouw auto is die daar op dat moment geweest is moet het goed komen. Je kunt ook een foto opvragen in de hoop dat het kenteken verkeerd is gelezen.

Wanneer je wel enkel het gele briefje hebt thuisgekregen, wacht even de brief vanuit Leeuwarden af.
Voor het gemak ging ik er vanuit dat het voertuig bij TS was. ;)
 
Zojuist ben jij beoordeeld voor een dubbele moord, je moet 10 jaar zitten. Dat doe je toch wel ff he? Als je wordt vrijgesproken en de politie moet verder zoeken naar de dader kost het weer een hoop belastingcenten :z
Duh, 10 jaar zitten for a crime I didn't commit (hey, waar kennen we dit van), da's wel even wat anders dan even een meiertje aftikken voor zoiets onbenulligs |(
 
Duh, 10 jaar zitten for a crime I didn't commit (hey, waar kennen we dit van), da's wel even wat anders dan even een meiertje aftikken voor zoiets onbenulligs |(

Niet zeuren nu eejjj...
Gewoon 10 jaar uitzitten, je uitkering ontvangen en opsparen en na die 10 jaar aangeven dat je het echt niet was. Kan je altijd nog een miljoen bijschrijven als schadevergoeding, dat is wat vadertje staat graag wil...

ps... was nou 10 jaar op je hele leven... :z...
 
Eigenlijk wel triest, dat je al veroordeeld bent voor te hard rijden en dat jij dan moet bewijzen dat jij het niet was....
 
Ik heb dat akkefietje maar liefst TWEE keer bij de hand gehad, en beide keren met succes aangevochten.

De eerste keer zou iemand in de auto van mijn moeder te hard hebben gereden waar je 70 mag. Ik had inderdaad rond die tijd die auto even geleend, en de plaats en het tijdstip leken ook te kloppen. Maar omdat ik zelden harder rij dan toegestaan in een ato, en me kon herinneren dat ik op de plaats delict eerder te langzaam dan te hard had gereden, toch nog de datum opgezocht in mijn agenda. Bleek het het inderdaad net een andere dag te zijn geweest. Deze (schriftelijke) uitleg bleek voldoende, verder niets meer van gehoord.

De tweede was wat ingewikkelder. Omdat ik lange tijd uit Nederland ben weggeweest, ben ik niet op- en meegegroeid met de praktijk van het tussen de files door rijden. Het is niet zo dat ik het niet kan of durf, maar ik vind het gewoon te riskant, door de onvoorspelbaarheid van automobilisten in de file. Maar dat terzijde. Dus toen ik recent gedurende een jaar elke woensdag op cursus was, reed ik elke keer over de vluchtstrook een paar km langs de ochtendfile. Dit ging heel lang goed, totdat ik een keer bij het stoplicht aan het eind van de file door een andere motorrijder op agressieve wijze werd klemgereden! Stap ik af om hardhandig een einde aan die onzin te maken, maakt die man zich bekend als agent. Enfin, veel later een bon @ 200 euro in de bus gehad, vond het rijkelijk veel, daar kan je al gauw 3x voor wildplassen, maar ok, ik was fout geweest dus maar gedokt. Ondanks dat de op de beschikking genoemde motor die van mezelf was, terwijl ik op die dag op de fiets van mijn broer onderweg was geweest.

Een tijdje later kreeg ik echter weer een dergelijke beschikking, maar nu klopte er helemaal niets van. Het was nu zogenaamd op een zaterdag gebeurd, waarop ik nooit met de motor in die contreien ben. En op het op het formulier vermelde tijdstip was ik nota bene thuis de klimop aan het snoeien met mijn buurman. Justitie wuifde mijn bezwaren echter weg, het woord van een agent zou boven elke verdenking staan. Toen ik echter, in precies dezelfde woorden, een bezwaarschrift naar de rechtbank stuurde, werd het wel ontvankelijk verklaard. De eerste boete heb ik maar niet meer aangevochten, ik heb misschien wel 30 keer ongestraft langs die file gereden, maar je ziet dat het de moeite waard is om een protestbrief te schrijven.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje later kreeg ik echter weer een dergelijke beschikking, maar nu klopte er helemaal niets van. Het was nu zogenaamd op een zaterdag gebeurd, waarop ik nooit met de motor in die contreien ben. En op het op het formulier vermelde tijdstip was ik nota bene thuis de klimop aan het snoeien met mijn buurman. Justitie wuifde mijn bezwaren echter weg, het woord van een agent zou boven elke verdenking staan. Toen ik echter, in precies dezelfde woorden, een bezwaarschrift naar de rechtbank stuurde, werd het wel ontvankelijk verklaard. De eerste boete heb ik maar niet meer aangevochten, ik heb misschien wel 30 keer ongestraft langs die file gereden, maar je ziet dat het de moeite waard is om een protestbrief te schrijven.

Succes!
De bon is op naam geschreven en niet op kenteken. Vandaar dat jij hem netjes binnen kreeg.
 
Kijk eens op Flitsservice.nl: Houdt u op de hoogte van alle flitsers in Nederland en België.
Daar staat in ieder geval handige info hoe je een bezwaarschrift in moet dienen.
Sterker nog, er staat een kant en klaar bezwaarschrift op dat je alleen op een paar kleine puntjes dient aan te vullen. Je hebt in ieder geval het recht om bewijsstukken, zoals een foto en een ijkrapport op te vragen via de Wet openbaarheid van bestuur. Hierop is de OvJ verplicht aan te voldoen als je hierom vraagt.
De pest is met de Wet Mulder is wel dat je idd. zelf moet bewijzen dat jij onschuldig bent.
Het ''je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is'' gaat hier helaas niet op :(
Ik heb ook een bekeuring ontvangen, dus ik ben ook bezig geweest met het opstellen van een bezwaarschrift, niet geschoten is immers altijd mis.

In ieder geval succes met de afhandeling ;)
 
ik had vanmorgen even gebeld en ik word zojuist teruggebeld dat het niet goed te zien is op de foto en dat de bekeuring wordt geseponeerd. Ik krijg hier binnen 6 weken schriftelijke bevestiging van en hoef de bekeuring dus ook niet te betalen.
 
het woord van een agent zou boven elke verdenking staan.
Zo'n reactie kreeg ik ook ooit, het ging echter toen niet om een agent, maar een boa.
ben je klaar mee als zo'n gast in je gemeente de pik op je heeft.
 
Niet zeuren nu eejjj...
Gewoon 10 jaar uitzitten, je uitkering ontvangen en opsparen en na die 10 jaar aangeven dat je het echt niet was. Kan je altijd nog een miljoen bijschrijven als schadevergoeding, dat is wat vadertje staat graag wil...

ps... was nou 10 jaar op je hele leven... :z...
Je krijgt geen uitkering (meer) als je in detentie zit... maar OK...
 
Eigenlijk wel triest, dat je al veroordeeld bent voor te hard rijden en dat jij dan moet bewijzen dat jij het niet was....

Sterker nog je moet bewijzen dat het niet jouw voertuig was wat ze gezien hebben. Je bent namelijk niet veroordeeld maar op kenteken bekeurd.
Dus alleen zeggen dat je op je werk was en je baas laten getuigen is niet genoeg. Je kunt immmers iemand jouw auto uitgeleend hebben. En dan is de boete gewoon voor jou als kentekenhouder. Misschien triest maar wel praktischer voor de politie.

In Duitsland gaat het wel zo, dan moet de bestuurder op de foto staan.
 
Laatst bewerkt:
ik had vanmorgen even gebeld en ik word zojuist teruggebeld dat het niet goed te zien is op de foto en dat de bekeuring wordt geseponeerd. Ik krijg hier binnen 6 weken schriftelijke bevestiging van en hoef de bekeuring dus ook niet te betalen.

Zie je wel, gerwoon ff bellen en niet meteen al dat geschrijf en zo. Kost allemaal maar onnodige tijd en energie.
Maar gefeli.
 
Terug
Bovenaan Onderaan