Boetes in Nederland te hoog

Ergens heb ik hier moeite mee jongens.
Laat ons ervan uitgaan dat ik voor een overheidsinstantie werk
Laat ons even de gedachte volgen dat ik misschien verweerschriften op verkeersovertredingen behandel.

Je kunt niet geloven hoe arrogant de meeste Nederlanders zijn in hun verweerschriften. Als ik nog één keer moet lezen dat ze de boete weigeren omdat hun naam fout is geschreven dan vliegt er lood.
"Jamaar het is Joep en niet Ioep heh." Vul dan godverdomme je antwoordformulier wat duidelijker in!

Dat gezegd zijnde, de boetebedragen in NL stellen geen reet voor. Dan moet hier in de BE is 5 per uur te snel rijden.

En ja ik rijd met de moto ook wel eens te snel.

Ah!, je hebt mijn formulier ontvangen? :+
 
Het laatste deel van je uitspraak vind ik dan weer niet kloppen. Volgens jou is de eerste keer dat je 4 km te hard rijdt dus onbewust, de tweede keer doe je het opzettelijk? Waarom zou je een waarschuwing moeten hebben? Je hoort de regels te kennen en de bedragen van de boetes kun je opzoeken, lijkt me al waarschuwing genoeg. Iets van een paar kilometer te hard rijden kun je wel onbewust doen denk ik, maar zaken als een rood licht negeren, geen helm dragen, niet je gordel omdoen, fout parkeren, je niets aantrekken van een geslotenverklaring of even een stukje fietspad pakken omdat dat zo een lekker eindje afsnijdt? En even praktisch, hoe ga je bijhouden wie al een waarschuwing heeft gehad en wie niet? En waarvoor? En als je na een waarschuwing een jaar niets verkeerd hebt gedaan, krijg je dan opnieuw een waarschuwing of geldt dat slechts eenmaal in je leven?



En dat veel boetes niet in verhouding staan tot de ernst van de gepleegde overtreding......absoluut eensch!

Ik bedoel het niet zo zwart wit, natuurlijk hoor je de regels te kennen, maar ik vind dat we er te snel, en te zwaar voor afgestraft worden.

Ik ben ook een beetje gefrustreerd met de politie, maar dat is een ander (lang) verhaal.
 
Ergens heb ik hier moeite mee jongens.
Laat ons ervan uitgaan dat ik voor een overheidsinstantie werk
Laat ons even de gedachte volgen dat ik misschien verweerschriften op verkeersovertredingen behandel.

Je kunt niet geloven hoe arrogant de meeste Nederlanders zijn in hun verweerschriften. Als ik nog één keer moet lezen dat ze de boete weigeren omdat hun naam fout is geschreven dan vliegt er lood.
"Jamaar het is Joep en niet Ioep heh." Vul dan godverdomme je antwoordformulier wat duidelijker in!

Dat gezegd zijnde, de boetebedragen in NL stellen geen reet voor. Dan moet hier in de BE is 5 per uur te snel rijden.

En ja ik rijd met de moto ook wel eens te snel.

Jij moet inderdaad bij een overheidsdienst werken... Antwoord formulier, waar je als burger nog je naam op in moet vullen? Wet eenmalige gegevensuitvraag.....

Je mag als overheid al veel niet meer vragen aan een burger.....

En als je dan ook nog de naam verkeerd schrijft, dan wil ik graag wat meer betalen om je een betere opleiding te laten krijgen. Of een extra persoon naast je die met een rode pen mag gaan controleren. Doe gvd eens je best waarvoor we je rijkelijk betalen met zijn allen ;)
 
Ergens heb ik hier moeite mee jongens.
Laat ons ervan uitgaan dat ik voor een overheidsinstantie werk
Laat ons even de gedachte volgen dat ik misschien verweerschriften op verkeersovertredingen behandel.

Je kunt niet geloven hoe arrogant de meeste Nederlanders zijn in hun verweerschriften. Als ik nog één keer moet lezen dat ze de boete weigeren omdat hun naam fout is geschreven dan vliegt er lood.
"Jamaar het is Joep en niet Ioep heh." Vul dan godverdomme je antwoordformulier wat duidelijker in!

Dat gezegd zijnde, de boetebedragen in NL stellen geen reet voor. Dan moet hier in de BE is 5 per uur te snel rijden.

En ja ik rijd met de moto ook wel eens te snel.

Werk eens door dan *D

Laten we er eens vanuit gaan dat een auto weggesleept wordt wegens administrative redenen in Antwerpen.
Laten we de casus eens nemen dat je 180 eur moet lappen bij Depannage2000 (onterecht)

Voordat je daar achter bent je een eind verder bent.
Je dan in verweer gaat tegen de boete/wegsleepkosten.
Je een 6 maanden verder volledig in het gelijk wordt gesteld.

Je na bijna een jaar nog steeds wacht op de terugstorting van het geld :(
En ja ik heb zwart op wit dat het teruggestort wordt,

awel niet te snel.... :o

Maar ooit zal het wel goed komen.... denk ik ..... hoop ik ......

edit: die 180 eur is dan wel weer goedkoop, daar kom je met wegslepen niet weg in Amsterdam :X
 
Laatst bewerkt:
Werk eens door dan *D

Laten we er eens vanuit gaan dat een auto weggesleept wordt wegens administrative redenen in Antwerpen.
Laten we de casus eens nemen dat je 180 eur moet lappen bij Depannage2000 (onterecht)

Voordat je daar achter bent je een eind verder bent.
Je dan in verweer gaat tegen de boete/wegsleepkosten.
Je een 6 maanden verder volledig in het gelijk wordt gesteld.

Je na bijna een jaar nog steeds wacht op de terugstorting van het geld :(
En ja ik heb zwart op wit dat het teruggestort wordt,

awel niet te snel.... :o

Maar ooit zal het wel goed komen.... denk ik ..... hoop ik ......

edit: die 180 eur is dan wel weer goedkoop, daar kom je met wegslepen niet weg in Amsterdam :X

Een jaar of 10 geleden kostte dat geintje me 360 euro ofzo, en vervolgens mag je je auto ophalen in de Daniel goedkoopstraat op gaan halen (what's in a name O-) )
 
Vorig jaar meegemaakt: hele mooie rustige rit van 400kilometer gehad, net de laatste 500 meter naar huis, nog even lekker aan het gas hangen.
Thuis aangekomen, ja meneer weet u wel hoe hard u reed.
Dat was een hele zure 600 euro .....

Zo ben ik afgelopen voorjaar verschrikkelijk gematst. Kwam terug van 4 dagen Eifel. Motor in de carport, stopt er een zwarte skoda waar twee agenten uitstappen. "Meneer, links inhalen en 110 op de ringbaan waar 50 is toegestaan, u snapt wel dat dit invordering rijbewijs is" :/ Had ik niets op in te brengen, was ook zo. Geef mijn rijbewijs af en terwijl zij mijn gegevens controleren zet ik de motor in de garage. Kom terug. Krijg een preek, maar hij reed ook motor en begreep het wel. Snelheid lieten ze vallen zodat ik mijn rijbewijs kon houden maar die voor rechts inhalen kreeg ik. Nog nooit zo blij geweest met een bekeuring van 237 euro. :X
 
Laatst bewerkt:
Zo ben ik afgelopen voorjaar verschrikkelijk gematst. Kwam terug van 4 dagen Eifel. Motor in de carport, stopt er een zwarte skoda waar twee agenten uitstappen. "Meneer, links inhalen en 110 op de ringbaan waar 50 is toegestaan, u snapt wel dat dit invordering rijbewijs is" :/ Had ik niets op in te brengen, was ook zo. Geef mijn rijbewijs af en terwijl zij mijn gegevens controleren zet ik de motor in de garage. Kom terug. Krijg een preek, maar hij reed ook motor en begreep het wel. Snelheid lieten ze vallen zodat ik mijn rijbewijs kon houden maar die voor rechts inhalen kreeg ik. Nog nooit zo blij geweest met een bekeuring van 237 euro. :X

Die agent verdiend een lintje *D
 
Zo ben ik afgelopen voorjaar verschrikkelijk gematst. Kwam terug van 4 dagen Eifel. Motor in de carport, stopt er een zwarte skoda waar twee agenten uitstappen. "Meneer, links inhalen en 110 op de ringbaan waar 50 is toegestaan, u snapt wel dat dit invordering rijbewijs is" :/ Had ik niets op in te brengen, was ook zo. Geef mijn rijbewijs af en terwijl zij mijn gegevens controleren zet ik de motor in de garage. Kom terug. Krijg een preek, maar hij reed ook motor en begreep het wel. Snelheid lieten ze vallen zodat ik mijn rijbewijs kon houden maar die voor rechts inhalen kreeg ik. Nog nooit zo blij geweest met een bekeuring van 237 euro. :X

Ja uiteraard ben je daar blij mee. Want je had je rijbewijs kwijt kunnen zijn. Maar zie je hoe het werkt? Je wordt "gematst" met een boete van fl 500,- GULDEN voor een overtreding waarbij je waarschijnlijk niet eens iemand in gevaar hebt gebracht. Ja, ik weet ook wel dat je anno 2015 niet meer in guldens mag rekenen. Maar dit noem ik niet matsen en blijf het schandalig vinden!
 
Laatst bewerkt:
Ja uiteraard ben je daar blij mee. Want je had je rijbewijs kwijt kunnen zijn. Maar zie je hoe het werkt? Je wordt "gematst" met een boete van fl 500,- GULDEN voor een overtreding waarbij je waarschijnlijk niet eens iemand in gevaar hebt gebracht. Ja, ik weet ook wel dat je anno 2015 niet meer in guldens mag rekenen. Maar dit noem ik niet matsen en blijf het schandalig vinden!

Ik was er van overtuigd dat ik mijn rijbewijs kwijt was en was al aan het bedenken hoe dat de maandag moest met vervoer naar het werk. Ik denk dat ik gematst ben omdat ik ze netjes te woord heb gestaan, niet met smoesjes me er onderuit probeerde te praten en ondanks te snel gereden er daar niet direct een gevaarzetting was. (rustig en overzichtelijk). Ik noem het wel matsen want ik had hem deze keer gewoon verdient.
 
Laatst bewerkt:
Ja uiteraard ben je daar blij mee. Want je had je rijbewijs kwijt kunnen zijn. Maar zie je hoe het werkt? Je wordt "gematst" met een boete van fl 500,- GULDEN voor een overtreding waarbij je waarschijnlijk niet eens iemand in gevaar hebt gebracht. Ja, ik weet ook wel dat je anno 2015 niet meer in guldens mag rekenen. Maar dit noem ik niet matsen en blijf het schandalig vinden!

Je mag best in guldens rekenen....
€237 x 1.5= fl 355,50, dat is nog een sloot geld en in guldens was het hoogste bedrag ruim 13 1/2 jaar geleden al iets van fl 260.
 
van de aanvankelijke te lage indexering en inflatie.

Yep, een hoop mensen vergeten dat de 100 gulden van 2002 nu echt geen 100 gulden maar waard zou zijn door de inflatie.
Nu is die de laatste jaren wel wat lager, maar ik denk dat we vanaf 2002 wel een 2,2% gemiddeld p/j halen. (dat is de rente op rente)

En er is een behoorlijke discussie over de omrekenfactor waarmee we de euro in gegaan zijn. Dat is natuurlijk discutabel, maar ok.

Ik denk dat een omrekenfactor nu van 1,5 niet verkeerd is, blijft toch beetje koffiedik kijken, maar die 2,20 is ondertussen wel behoorlijk verkeerd nu.
 
Als we het over fouten hebben: het feit dat Nederlanders het Bvom op fouten wijst is mijns inziens makkelijk te verklaren: Je bent normaal gesproken onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Maar niet in Nederland: men heeft de wet mulder in het leven geroepen om af te zijn van een hoop administratie. Ofwel er een geoliede incasso machine van gemaakt. Indien je je niet exact aan de regeltjes houdt wordt je bezwaar al afgewezen. Sterker nog, al sta je in je recht dan nog wordt je bezwaar afgewezen. Het Bvom mag verkeerde kentekens noteren, namen verkeerd spellen, etc. Betalen zul je! In een strafzaak betekenen dergelijke fouten het niet ontvankelijk verklaren van de OvJ. Dat je dan bezwaren krijgt waarin gewezen wordt op fouten heeft daarom niets met arrogantie te maken. Of juist om de arrogantie van de wet Mulder. En als je namen verkeerd over neemt, dan klopt er echt iets niet in je controle systeem.

Ik bedoel eerder omdat jullie bij jullie versie van de DIV je naam schrijft als Von Nederland D. B., terwijl wij onze volledige naam invullen. Dan kan je niet geloven hoeveel brieven er zijn in de zin van "jamaar mijn vader heet ook zo, wie is het nu."
 
Jij moet inderdaad bij een overheidsdienst werken... Antwoord formulier, waar je als burger nog je naam op in moet vullen? Wet eenmalige gegevensuitvraag.....

Je mag als overheid al veel niet meer vragen aan een burger.....

En als je dan ook nog de naam verkeerd schrijft, dan wil ik graag wat meer betalen om je een betere opleiding te laten krijgen. Of een extra persoon naast je die met een rode pen mag gaan controleren. Doe gvd eens je best waarvoor we je rijkelijk betalen met zijn allen ;)


Ik ben bereid bij te leggen om Nederland schrijflessen te laten volgen, de meeste van jullie hebben een onleesbaar handschrift. O-)
 
Werk eens door dan *D

Laten we er eens vanuit gaan dat een auto weggesleept wordt wegens administrative redenen in Antwerpen.
Laten we de casus eens nemen dat je 180 eur moet lappen bij Depannage2000 (onterecht)

Voordat je daar achter bent je een eind verder bent.
Je dan in verweer gaat tegen de boete/wegsleepkosten.
Je een 6 maanden verder volledig in het gelijk wordt gesteld.

Je na bijna een jaar nog steeds wacht op de terugstorting van het geld :(
En ja ik heb zwart op wit dat het teruggestort wordt,

awel niet te snel.... :o

Maar ooit zal het wel goed komen.... denk ik ..... hoop ik ......

edit: die 180 eur is dan wel weer goedkoop, daar kom je met wegslepen niet weg in Amsterdam :X


administratieve takelingen is tussen de flikken en Het Stad, daar heeft het parket niks mee te maken. Normaal gezien mogen de takeldiensten zelfs geen kosten rekenen tenzij je zelf in fout bent. Als de fuzz jou voertuig laat takelen mag je die gaan ophalen, als daar kosten van teruggevorderd moeten zijn, moet je klagen bij het Stad. Maat van mij heeft hetzelfde meegemaakt, heeft 14 maanden gekost om zen geld terug te krijgen.
 
Ik denk dat een omrekenfactor nu van 1,5 niet verkeerd is, blijft toch beetje koffiedik kijken, maar die 2,20 is ondertussen wel behoorlijk verkeerd nu.

Doen we er voor de zekerheid 0.1 bij.
1.6 x 237= fl 379.20 = fl 119.20 hoger dan 13 1/2 jaar geleden. ( was fl 260 )

119.20 : 13 1/2 = € 8,80 per jaar verhoging.
Nou zijn die verhogingen er wat anders aan toeggegaan dan de steady jaarlijkse 8.80 maar toch....

Soms zie ik echter drastische verhogingen zoals bijv. wegsleepkosten Amsterdam.
Dat werd verhoogt in 2013 van € 265 naar € 419 omdat Amsterdam per jaar zo'n 7000 voertuigen wegsleept en de kosten daarvan 2.6 miljoen bedroegen.
€ 265 was niet kostendekkend en nu, met € 419 houdt de gemeente er zo'n 3 ton op jaarbasis aan over.
En eigenlijk houden ze dat niet over omdat men eerst het gat dicht mag smeren dat is ontstaan door jarenlang 'te goedkoop' wegslepen.

Toegegeven, na de doorgevoerde verhoging slepen ze je ook 's nachts weg.....
Enerzijds een gruwelidee maar als je ziet hoe sommige hun voertuig achter laten........
 
Zo ben ik afgelopen voorjaar verschrikkelijk gematst. Kwam terug van 4 dagen Eifel. Motor in de carport, stopt er een zwarte skoda waar twee agenten uitstappen. "Meneer, links inhalen en 110 op de ringbaan waar 50 is toegestaan, u snapt wel dat dit invordering rijbewijs is" :/ Had ik niets op in te brengen, was ook zo. Geef mijn rijbewijs af en terwijl zij mijn gegevens controleren zet ik de motor in de garage. Kom terug. Krijg een preek, maar hij reed ook motor en begreep het wel. Snelheid lieten ze vallen zodat ik mijn rijbewijs kon houden maar die voor rechts inhalen kreeg ik. Nog nooit zo blij geweest met een bekeuring van 237 euro. :X


Vormfout! Niks betalen!
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan