Bon voor nep-verkeersregelaar

De "verkeersregelaars" op en rond de meubelboulevard zijn echt super nep en staan daar voor hun eigen handel. Vaak hebben zij overigens wél een deal afgesloten met de grondeigenaar, die het op zaterdag toch niet nodig heeft. Maar ze hebben echt niets met de ZM te maken, hebben ook geen verkeersregelaarscursus oid gehad, en zijn ook een doorn in het oog van de ZM organisatie, want ze laten je ook nog eens veel te ver lopen. Op de officiële terreinen kan je ook staan. En als je weet waar, kan je ook nog gratis staan.
 
De "verkeersregelaars" op en rond de meubelboulevard zijn echt super nep en staan daar voor hun eigen handel. Vaak hebben zij overigens wél een deal afgesloten met de grondeigenaar, die het op zaterdag toch niet nodig heeft. Maar ze hebben echt niets met de ZM te maken, hebben ook geen verkeersregelaarscursus oid gehad, en zijn ook een doorn in het oog van de ZM organisatie, want ze laten je ook nog eens veel te ver lopen. Op de officiële terreinen kan je ook staan. En als je weet waar, kan je ook nog gratis staan.

Yep, ze staan je al toe te wapperen als je over de meubelboulevard rijdt en je bent echt gek als je daar gaat parkeren.
 
Het is me overigens niet opgevallen dat ze verkeersregelaarshessen hebben, ik heb ze alleen gezien met oranje flubberhesjes.
 
Laatst bewerkt:
De "verkeersregelaars" op en rond de meubelboulevard zijn echt super nep en staan daar voor hun eigen handel. Vaak hebben zij overigens wél een deal afgesloten met de grondeigenaar, die het op zaterdag toch niet nodig heeft. Maar ze hebben echt niets met de ZM te maken, hebben ook geen verkeersregelaarscursus oid gehad, en zijn ook een doorn in het oog van de ZM organisatie, want ze laten je ook nog eens veel te ver lopen. Op de officiële terreinen kan je ook staan. En als je weet waar, kan je ook nog gratis staan.
Dat weet ik :P ca. 300 meter verderop bij mij voor de deur :+


Het is me overigens niet opgevallen dat ze verkeersregelaarshessen hebben, ik heb ze alleen gezien met oranje flubberhesjes.

Er lopen er altijd een paar in de rondte (iig die oude gast bij de Macdo) waar op dat vestje verkeersregelaar staat.
Zag trouwens afgelopen weekend ook nog een heel herkenbaar busje staan :+ maar geen motor
 
Het is me overigens niet opgevallen dat ze verkeersregelaarshessen hebben, ik heb ze alleen gezien met oranje flubberhesjes.
En dan nog vraag ik me af wat het verschil is..

Ik kan ook een hesje laten drukken met:

"Wannabe politieagent" mag ik dan ook mensen tegenhouden en met een portofoon zwaaien?
 
En dan nog vraag ik me af wat het verschil is..

Ik kan ook een hesje laten drukken met:

"Wannabe politieagent" mag ik dan ook mensen tegenhouden en met een portofoon zwaaien?


dat mag, doe ik ook wel eens in de auto :+
wel jammer dat ik dan altijd ook tegengehouden word door degene in de auto voor me :P
 
En dan nog vraag ik me af wat het verschil is..

Ik kan ook een hesje laten drukken met:

"Wannabe politieagent" mag ik dan ook mensen tegenhouden en met een portofoon zwaaien?
Nou, een officieel aangestelde verkeersregelaar heeft wel bepaalde bevoegdheden hoor. Als er hier bijvoorbeeld filmopnamen waren (voor "Vuurzee" bijvoorbeeld) dan wordt er wel eens een stukje weg tijdelijk door ze afgezet, en ze hebben dan van de politie de bevoegdheid gekregen om het verkeer te regelen/om te leiden. Jij kan niet aan ze zien of dat officieel geregeld is of niet. Maar dat is bij verkeersborden ook zo, jij kan ook niet zien of ze daar officieel staan, of dat een bezorgde moeder het bord "max 30" heeft geplaatst. Het is ook niet aan jou om je dat af te vragen, blijkt uit jurisprudentie. Je moet er van uit gaan dat het klopt. (als ik het goed heb).
 
Laatst bewerkt:
Nou, een officieel aangestelde verkeersregelaar heeft wel bepaalde bevoegdheden hoor. Als er hier bijvoorbeeld filmopnamen waren (voor "Vuurzee" bijvoorbeeld) dan wordt er wel eens een stukje weg tijdelijk door ze afgezet, en ze hebben dan van de politie de bevoegdheid gekregen om het verkeer te regelen/om te leiden. Jij kan niet aan ze zien of dat officieel geregeld is of niet. Maar dat is bij verkeersborden ook zo, jij kan ook niet zien of ze daar officieel staan, of dat een bezorgde moeder het bord "max 30" heeft geplaatst. Het is ook niet aan jou om je dat af te vragen, blijkt uit jurisprudentie. Je moet er van uit gaan dat het klopt. (als ik het goed heb).

Ah, kijk, dat wist ik dus niet.
Soort van goed zeemanschap bij het vaarbewijs. Of better safe than sorry. zeg maar.

Maar als ze dus aangesteld zijn door de gemeente/politie en in een roze tutu het verkeer gaan regelen is dat net zo rechtsgeldig als met een hesje...
 
Ja volgens mij wel,

weet dat het hesje iig niet verplicht is. Bij evenementen staan ze ook wel gewoon in crew shirts
 
Ja volgens mij wel,

weet dat het hesje iig niet verplicht is. Bij evenementen staan ze ook wel gewoon in crew shirts

Nee zeker niet, een verkeersregelaar moet herkenbaar zijn door een oranje jas of hes met daarop in witte retroreflecterende letters van minimaal 8cm hoog de tekst "VERKEERSREGELAAR".

Bij evenementen ligt het anders omdat die lui die daar regelen niet op de openbare weg staan. En als ik op mijn eigen oprit sta met een roze tutu kan ik immers ook eenieder er op te rijden.

Waar het openbare weg is, of grenst aan openbare weg staat er vaak wel een verkeersregelaar bij.
 
nou ja ik weet iig bij het havenfestival in IJmuiden dat we daar (meestal) niet over hesjes beschikken en we daar gewoon in crewshirts staan (wel herkenbaar als organisatie dus)
Havenfestival is overigens wel op de openbare weg, maar dat is wel afgesloten tbv het evenement
 
nou ja ik weet iig bij het havenfestival in IJmuiden dat we daar (meestal) niet over hesjes beschikken en we daar gewoon in crewshirts staan (wel herkenbaar als organisatie dus)
Havenfestival is overigens wel op de openbare weg, maar dat is wel afgesloten tbv het evenement

De truc is dat het op dat moment geen openbare weg meer is, dankzij de afgegeven vergunning en het afsluiten met hekken. Je hebt dan in feite geen officiele verkeersregelaars meer nodig.
 
op het afgesloten stuk inderdaad niet meer, maar we staan daar ook regelmatig buiten.
Nou ja, zit meestal toch op de centrale coördinatie ;)
 
Het is weer carnaval in Haarlem hoor... :r : Alles erop en eraan, wit pak, blauwe broek, motoren (en mp3 scooters) de hele dag boos professioneel kijken..

Dit zijn ze:
Safety Group

en dit dragen ze:
uniform-avd-verkeer.jpg


Ik dacht dat die gasten een oranje pak aanmoesten en niet meer zo duidelijk als namaak politie mochten rondlopen?


[edit] er is een overgangsregeling van 5 (vijf!!) jaar[/edit] |(

Een mooi topicje van de echte pros:

http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php/topic,30417.0.html

en hier nog wat info op de site van justitie:
Bij de uitvoering van het uniform dient er rekening mee te worden gehouden dat het uniform niet mag lijken op dat van de politie. Dit betekent dat een pantalon die is uitgevoerd in kleuren die een sterke gelijkenis vertonen met de kleuren die de politie gebruikt, niet mag zijn voorzien van een bies. Zo mag ook een blouson geen sterke gelijkenis vertonen met de (blauwe) blouson die de politie gebruikt.
bron justitie

Zo, weer even lekker mijn gal kunnen spuwen.. @Baksteen en collega's, kan ik ergens een klacht indienen?
 
volgens mij is dat pak achterhaald :Y of verdwijnd binnenkort.
het word europees geregeld.
er staat niks meer op het pak ,behalve een drie hoek in zilver.
heb jammer genoeg nog geen plaatje. :Y
dus geel met orange boven kant en drie voor en achter.. :Y
 
volgens mij is dat pak achterhaald :Y of verdwijnd binnenkort.
het word europees geregeld.
er staat niks meer op het pak ,behalve een drie hoek in zilver.
heb jammer genoeg nog geen plaatje. :Y
dus geel met orange boven kant en drie voor en achter.. :Y
Daar lopen ze in amsterdam al mee rond, in Haarlem staan ze gewoon nog als nep agent te posen..
 
volgens mij is dat pak achterhaald :Y of verdwijnd binnenkort.
het word europees geregeld.
er staat niks meer op het pak ,behalve een drie hoek in zilver.
heb jammer genoeg nog geen plaatje. :Y
dus geel met orange boven kant en drie voor en achter.. :Y
Plaatje:
fdf16abea89438b8269feeb17a96cd32.jpg

Vind de oude beter eigenlijk, staat letterlijk op dat het om een verkeersregelaar gaat.

Dit lijkt, gezien de gevarendriehoek, meer een vestje dat mensen aandoen als ze pech met hun koekblik hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nou, een officieel aangestelde verkeersregelaar heeft wel bepaalde bevoegdheden hoor. Als er hier bijvoorbeeld filmopnamen waren (voor "Vuurzee" bijvoorbeeld) dan wordt er wel eens een stukje weg tijdelijk door ze afgezet, en ze hebben dan van de politie de bevoegdheid gekregen om het verkeer te regelen/om te leiden. Jij kan niet aan ze zien of dat officieel geregeld is of niet. Maar dat is bij verkeersborden ook zo, jij kan ook niet zien of ze daar officieel staan, of dat een bezorgde moeder het bord "max 30" heeft geplaatst. Het is ook niet aan jou om je dat af te vragen, blijkt uit jurisprudentie. Je moet er van uit gaan dat het klopt. (als ik het goed heb).


bijna helemaal waar. werk zelf op filmset's (ook vuurzee1&2 gedaan) maar er zitten wat haken en ogen aan. een "cursus" verkeersregelaar kan je nergens in nederland volgen, in ieder geval miet zodat je zelfstandig aan het werk kan. (op basis van vergunning/per gemeente bij de politie elke keer opnieuw intructutie krijgen). verker regelen is dus niet toegestaan (te duur en te bewerkelijk). l

locatiemanagers bij filmopnames kiezen voor de optie "afsluiten van wegen". hiervoor hoef je geen cursus etc te doen, je sluit gewoon de weg af (alleen indien nodig, af en toe een paar minuten.). jurudisch gezien ben je dan 'afzethekbewaker' en de klus is prima gedaan.

heeeeel af en toe huren we mensen van 'traffic support' of zo in, mar die snappen het werk niet helemaal. ben je beig met opnames, gaan ze keihard op hun fluitje blazen om verkeer te regelen, dus je opnames weer overnieuw......

de vergunning is altjd aanwezig op een filmset, hier kan je naar vragen. eerste antwoord wat je krijgt is "die ligt ter inzage bij het gemeentehuis". heb je een serieuzer probleem met de opnames, dan kan je die vergunning ter plekke bekijken. kunnen ze niets laten zien lekker de politie bellen.
 
Laatst bewerkt:
die jas is het inderdaad :Y en de mensen die hem dragen...als het goed is.
hebben we degelijk een opleiding gehad.
er zitten vaak hobby mensen in (ik ook dus) die naast hun werk wat
leuks doen en bijdragen aan de maatschijpij...
maar meer dan dat is het denk ik ook niet :N en de kreet wannebe cop?
denk het niet veel werken er zelf bij ....ik eehh O-)
dat veel mensen niet meer in uniform naar huis rijden heeft een reden.
dus ook die regelaar , mag volgens mij dat pak verder niet zo dragen?
al weet ik dat niet zekers....
punt was bij onze dienst ,dat men dacht dat er mensen misbruik van gingen
maken als je in dienstpak naar huis ging, pure onzin natuurlijk maar toch.
dus na vele jaren rij ik nu prive (behalve een helm) naar huis.
dat geld ook voor verkeerregelaars (denk ik)..
een goede club van regelaar heeft tegenwoordig veel van de overheid
opgelegde regels na te leven.
of al die dingen de kwaliteit verbeterren is de vraag.
ik vind het nieuwe jasje trouwens niet mooi of duidelijk....
 
Waar jullie het over hebben zijn veelal evenements verkeersregelaars. Deze worden door de burgemeester van de plaats waar ze staan aangesteld voor de duur van het evenement waar ze voor ingezet worden. Ze krijgen een opleiding van de politie en werken dan ook onder supervisie van de politie. Vaak zijn dit vrijwilligers die zich voor een goed doel inzetten.
De kleding is inderdaad sinds maart 2009 het hesje met de driehoek. De kleding met het woord verkeersregelaar erop mag nog tot maart 2014 gedragen worden, daarna niet meer.

Het niet opvolgen van een aanwijzing van een verkeersregelaar levert minimaal een boete van 160 euro op!
 
Waar jullie het over hebben zijn veelal evenements verkeersregelaars. Deze worden door de burgemeester van de plaats waar ze staan aangesteld voor de duur van het evenement waar ze voor ingezet worden. Ze krijgen een opleiding van de politie en werken dan ook onder supervisie van de politie. Vaak zijn dit vrijwilligers die zich voor een goed doel inzetten.
De kleding is inderdaad sinds maart 2009 het hesje met de driehoek. De kleding met het woord verkeersregelaar erop mag nog tot maart 2014 gedragen worden, daarna niet meer.

Het niet opvolgen van een aanwijzing van een verkeersregelaar levert minimaal een boete van 160 euro op!

Maar dan moet een opsporingsambtenaar dat wel gezien hebben! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan