Bon voor nep-verkeersregelaar

Vmax-Idioot
Ga ik toch weer reageren....
Ik ging dat stukje vluchtstrook vanwege een vrachtwagen en de weg (a2) is daar wat smaller ivm wegwerkzaamheden.


Het verhaal word steeds een klein beetje aangepast.

Samen met dat er dus geen aanrijding is aangetroffen of enige oponthoud* lijkt waargenomen door de verbalisant die je opschreef krijg ik steeds meer het idee dat je inderdaad tussen de file door reed maar er bij de versmalling naar jou zin te weinig ruimte voor je was om ertussen door te blijven rijden en je daarom de vluchtstrook hebt genomen en daarbij dan ook nog je flitsers en zwaailamp hebt aangezet en die vermeende kop-staartaanrijding er pas later bij hebt bedacht.


(*scharende/zwiepende/slippende auto's die je zei gezien te hebben veroorzaken een forse remactie door de daarachter rijdende bestuurders..... Dat zag je op 100 meter afstand. Daarna reed je 20 a 30 meter over de vluchtstrook en werd je aan de kant gezet. Dan sta je dus op 80 tot 70 meter van t punt waar die zwiepende auto's hadden moeten zijn. Het harmonica effect van de daarachter remmende auto's is meestal niet al opgehouden binnen zo'n kleine afstand )



Maar al met al... wat me het meest verbaast:
Je zegt dat je net 30 meter over de vluchtstrook had gereden toen je langs de kant werd gezet.
En dat je snelheid op het moment dat je over de vluchtstrook reed 25 km/u
was. Dat is dus 7 meter per seconde.
Dat betekend dat je 30 / 7 = 4.2 seconde op de vluchtstrook reed en toen al langs de kant stond.
Die onopvallende motoragent moet dus in die tijd waarnemen dat jij op de vluchtstrook gaat rijden, zelf op de vluchtstrook achter je gaan rijden, het stopbord aanzetten of zelfs naast je komen rijden om je met de hand tot stoppen te manen en jullie moeten tot stilstand afremmen........ en dat allemaal binnen 30 meter...oftewel 4,2 seconden ????






Daarnaast ben je gewoon niet consequent met een aantal dingen.
Die vrachtwagen bv..... daar kom je pas de laatste twee reply's mee, terwijl die toch vanaf het begin belangrijk is, die is nl breder als een gewone auto... en daarmee dus mede reden om er niet meer tussendoor te kunnen bij wegwerkzaamheden.

Daarnaast hebben we t vaker gehad over de gelijkenis van jouw motor met die van politiemotoren.

Eerst zeg je daarover:

Deze motor heeft geen Rode/blauwe striping en lijkt niet eens op een Politiemotor.


terwijl vrij snel daarop je mening erg veranderd lijkt te zijn


Ik ben het eens dat de motor qua uitstraling mogelijk punt van discussie is...al is zichtbaarheid voor ons een groot goed.

Op zich vind ik de "verwarring" niet heel nadelig...scheelt een hoop onnodige agressie.


:?




Vond ik al vreemd, dacht eens bevestiging te zoeken en vroeg

of levert het juist op.
Maar al met al is er dus wel enige opzet om op een politiemotor te gelijken.

waarop jouw antwoord was

Dat zal ik niet ontkennen.








En je reactie naar Vmax-Idioot


Vmax-Idioot

Ik probeer gewoon op een serieuze manier mijn werk te doen.
Pak 20 meter vluchtstrook en moet daar een boete voor betalen.
Ok, die vluchtstrook was niet handig, mee eens...maar ik probeerde alleen maar te helpen.
Wellicht dat jij iemand bent die wel door rijdt en blij bent dat je er geen last van hebt, ik help graag als het nodig is, als we dat allemaal zouden doen zou het in NL een stuk makkelijker wezen.

vind ik ook zwaar onder de maat.
Je wekt de suggestie dat hij door zou rijden als hij een aanrijding ziet gebeuren en doorrijdt in plaats van te helpen en dat jij in tegenstelling tot hem toch vooral alleen maar probeert te helpen.


Al met al geloof ik steeds minder van je verhalen.
Enige wat me duidelijk is, is dat je
1 zonder noodzaak over de vluchtstrook rijdt en
2 daarbij ook nog je flitsers en zwaailamp aanzet terwijl je daar niet toe gerechtigd bent op dat moment.

Mocht de veronderstelling terecht ( ik hou dus weldegelijk een slag om de arm !! ) zijn dat er inderdaad door jou geen zwiepende auto's zijn waargenomen maar dat je dit slechts achteraf als smoes hebt aangevoerd dan doe je je ook nog eens een heel stuk mooier voor......

Nogmaals, ik ben er niet bij geweest en moet puur afgaan op wat me hierover is verteld en ook de berekeningen zijn puur op basis van wat Verkeersregelaartje ZELF heeft aangegeven. Hij kan zich daar ook in vergist hebben natuurlijk !! O-) :X
 
Laatst bewerkt:
En....................wel te rusten maar...


welterusten.gif
 
hahaha, is inderdaad erg uitgewerkt.

De geziene situatie was niet de oorzaak van de file, de file was er al, van een harmonica effect van remmende auto's was geen sprake.
Ik zag het op 100 meter afstand, dat is een inschatting, kan ook 130 of 90 geweest zijn.
Dat geldt ook voor de meters en de snelheid op de vluchtstrook.
De Agent reed inderdaad gelijk achter me, het stopteken gaf hij pas toen ik weer tussen de auto's reed. Of dat binnen 5 seconden was durf ik niet te zeggen.
De snelheden en meters zijn dus wel wat indicatief.

Tja, en de motor.
Ik vind zelf de motor niet op een politiemotor lijken, maar kan wel begrijpen dat andere dat wel vinden en dat daar met snelle blikken vanuit de spiegel er zeker een verwarring kan ontstaan.
Ik werkte tot 3 weken geleden bij AVD Verkeer, daar zijn de auto's, motoren en kleding zodanig samengesteld dat het moet lijken op een overheidsinstancie. Dat is hun manier van bedrijfsvoering. En ik vond dat zelf als voordeel hebben dat het een hoop agressie scheelde.

En ja...ik reed dus (officieel) zonder noodzaak op de vluchstrook en heb daar een verbaal voor gehad. En daar gebruik ik mijn flitsers bij.
Ik heb van 1999 tot 2007 op de ambulance gereden en weet, vluchtstrook rijden is zwaailicht en daar stilstaan is alarm verlichting mits er meerdere voertuigen zijn of er een werkvak gecreerd is.

Nee het is mij geenzinds de bedoeling mij mooier te voor de doen dan ik ben.
Ben ook niet heiliger dan de paus. Ik rij namelijk structureel te hard, inhalen dus zeg een kilometer of 10 a 15 harder dan mag.
Maar denk je echt dat ik de moeite had genomen mij te verdedigen als ik mezelf niet in mijn eer aangestast voelde?
Maar ik zal volgende keer (mocht die ooit nog komen) een goed gefundeerd persverslag uitsturen waarna ik consequent vandaan antwoord. <LOL>
Nee even zonder dollen. Ik heb het hele verhaal in mijn hoofd zitten en het is welke vraag er gesteld wordt waar ik antwoord op geef. Als iemand dan idd vraagt of ik hem op een politiemotor vind lijken geef ik hem eerlijk antwoord, dat ik dat niet vind.
Terwijl ik me wel kan voorstellen dat andere dat wel vinden als je snel kijkt.
 
De geziene situatie was niet de oorzaak van de file, de file was er al, van een harmonica effect van remmende auto's was geen sprake.

Dan vraag ik me werkelijk af hoe jij kunt verzinnen dat je iets dat op een kettingbotsing lijkt, een dikke 100 meter voor je zonder dat er een harmonica effect is.

Je zou je eens moeten laten nakijken.
 
Hmm gele flitslichten en een oranje zwaailamp is dat niet..... de Wegenwacht ?

lol

Gele verf was op.
 
Mike Schenk
Ik heb nooit gesproken over een kettingbotsing of iets wat daar op lijkt.
Een kop/staart ongeval, daar heb ik wel over gesproken.
 
Jongens, wat heeft dit afkraken van die man nou voor zin? Als iemand echt een zielige politiewannabee is, dan landen deze opmerkingen toch niet. Als ie het niet is, is het uiterst kwetsend. Beide gevallen zinloos.

Zelfde als tegen de dorpsidioot zeggen dat ie niet spoort.
 
Jongens, wat heeft dit afkraken van die man nou voor zin? Als iemand echt een zielige politiewannabee is, dan landen deze opmerkingen toch niet. Als ie het niet is, is het uiterst kwetsend. Beide gevallen zinloos.

Zelfde als tegen de dorpsidioot zeggen dat ie niet spoort.
:^

Maar iedere keer als ik dat stiekem toch doe, doet die de slagbomen neer :(






:+
 
Het verhaal word steeds een klein beetje aangepast.

Samen met dat er dus geen aanrijding is aangetroffen of enige oponthoud* lijkt waargenomen door de verbalisant die je opschreef krijg ik steeds meer het idee dat je inderdaad tussen de file door reed maar er bij de versmalling naar jou zin te weinig ruimte voor je was om ertussen door te blijven rijden en je daarom de vluchtstrook hebt genomen en daarbij dan ook nog je flitsers en zwaailamp hebt aangezet en die vermeende kop-staartaanrijding er pas later bij hebt bedacht.

~
(*scharende/zwiepende/slippende auto's die je zei gezien te hebben veroorzaken een forse remactie door de daarachter rijdende bestuurders..... Dat zag je op 100 meter afstand. Daarna reed je 20 a 30 meter over de vluchtstrook en werd je aan de kant gezet. Dan sta je dus op 80 tot 70 meter van t punt waar die zwiepende auto's hadden moeten zijn. Het harmonica effect van de daarachter remmende auto's is meestal niet al opgehouden binnen zo'n kleine afstand ) ~



Maar al met al... wat me het meest verbaast:
Je zegt dat je net 30 meter over de vluchtstrook had gereden toen je langs de kant werd gezet.
En dat je snelheid op het moment dat je over de vluchtstrook reed 25 km/u
was. Dat is dus 7 meter per seconde.
Dat betekend dat je 30 / 7 = 4.2 seconde op de vluchtstrook reed en toen al langs de kant stond.
Die onopvallende motoragent moet dus in die tijd waarnemen dat jij op de vluchtstrook gaat rijden, zelf op de vluchtstrook achter je gaan rijden, het stopbord aanzetten of zelfs naast je komen rijden om je met de hand tot stoppen te manen en jullie moeten tot stilstand afremmen........ en dat allemaal binnen 30 meter...oftewel 4,2 seconden ????

Daarnaast ben je gewoon niet consequent met een aantal dingen.
Die vrachtwagen bv..... daar kom je pas de laatste twee reply's mee, terwijl die toch vanaf het begin belangrijk is, die is nl breder als een gewone auto... en daarmee dus mede reden om er niet meer tussendoor te kunnen bij wegwerkzaamheden.

Daarnaast hebben we t vaker gehad over de gelijkenis van jouw motor met die van politiemotoren.

Eerst zeg je daarover:terwijl vrij snel daarop je mening erg veranderd lijkt te zijn:?

Vond ik al vreemd, dacht eens bevestiging te zoeken en vroegwaarop jouw antwoord wasEn je reactie naar Vmax-Idiootvind ik ook zwaar onder de maat.
Je wekt de suggestie dat hij door zou rijden als hij een aanrijding ziet gebeuren en doorrijdt in plaats van te helpen en dat jij in tegenstelling tot hem toch vooral alleen maar probeert te helpen.

Al met al geloof ik steeds minder van je verhalen.
Enige wat me duidelijk is, is dat je
1 zonder noodzaak over de vluchtstrook rijdt en
2 daarbij ook nog je flitsers en zwaailamp aanzet terwijl je daar niet toe gerechtigd bent op dat moment.

Mocht de veronderstelling terecht ~( ik hou dus weldegelijk een slag om de arm !! )~ zijn dat er inderdaad door jou geen zwiepende auto's zijn waargenomen maar dat je dit slechts achteraf als smoes hebt aangevoerd dan doe je je ook nog eens een heel stuk mooier voor......

Nogmaals, ik ben er niet bij geweest en moet puur afgaan op wat me hierover is verteld en ook de berekeningen zijn puur op basis van wat Verkeersregelaartje ZELF heeft aangegeven. Hij kan zich daar ook in vergist hebben natuurlijk !! O-) :X

Baksteen, ik kan alleen maar zeggen: MEESTERLIJK!!!!

Eigenlijk zou ik me dus door Verkeersregelaartje nog beledigd moeten voelen ook.... _O-
Ik ben niet zo snel beledigd hoor, maar ik kan wel zeggen dat ik:

1. 160.000Km per jaar maak over 's lands wegen (beroepsmatig dan)
2. als ik zie dat er ergens een ongeluk gebeurd is, ook stop om te helpen zo lang er geen hulpdiensten ter plaatse zijn. Zijn die er wel, dan wil ik niet onnodig in de weg lopen en rij door...
3. Ik me dood erger aan particuliere bewakings-/beveiligings-/verkeersbegeleidingsfirma's die met voertuigen rondrijden die wel zeer veel lijken op politievoertuigen. Of de streep nu rood of blauw of rood-blauw is en of die streep op precies dezelfde plaats zit of wel of niet even breed is, maakt daarbij niet uit. Ik kan een politievoertuig echt wel van een nepper onderscheiden, anders had ik veel meer boetes dan die 2 die ik nu gemiddeld per jaar ontvang.

Verkeersregelaartje doet maar wat hij niet laten kan.
Ik wil wel beweren dat als er meer van die figuren als verkeersregelaar rondlopen, ik de agressie tegen deze beroepsgroep op zijn minst af en toe begrijpen kan.

Hier in de buurt worden mensen er al mee geconfronteerd als ze naar een bouwmarkt willen, op een dag dat de plaatselijke eredivisieclub een thuiswedstrijd speelt. De parkeerplaats van die bouwmarkt ligt naast het stadion en de alszodanig uitgedoste en gekenmerkte verkeersregelaars (ook officiële, beëdigde regulateurtjes) proberen me elke keer te laten betalen voor het parkeren. Ze kunnen van mij het apenzuur krijgen op dat moment. Ik rij dan ook gewoon door.
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen van mij het apenzuur krijgen op dat moment. Ik rij dan ook gewoon door.
Dan ben jij er dus ook zo een die schijt heeft aan andermans werk/functie. Jij vind het onzin dus je rijdt door? Zou je dat ook doen als het een politieagent was die meteen zou kunnen schrijven? Ik vermoed van niet....

Ik kan een politievoertuig echt wel van een nepper onderscheiden, anders had ik veel meer boetes dan die 2 die ik nu gemiddeld per jaar ontvang.
 
Laatst bewerkt:
Dan ben jij er dus ook zo een die schijt heeft aan andermans werk/functie. Jij vind het onzin dus je rijdt door? Zou je dat ook doen als het een politieagent was die meteen zou kunnen schrijven? Ik vermoed van niet....

Weet je hoe vaak ik verkeersregelaars hele "vervelende" dingen zie doen en hoor zeggen?

En dan ben ik op een herkenbare motorfiets onderweg :X

Blijft natuurlijk dat je die mensen dan niet kan gaan slaan. Ook dat gebeurd namelijk,..
 
Dan ben jij er dus ook zo een die schijt heeft aan andermans werk/functie. Jij vind het onzin dus je rijdt door? Zou je dat ook doen als het een politieagent was die meteen zou kunnen schrijven? Ik vermoed van niet....


Helemaal niet, ik generaliseer niet graag...

maar....

het volgende is het geval:

Op een willekeurige wedstrijddag van Roda JC in Kerkrade moet ik bij de Hornbach zijn, die toevallig naast het Parkstad Limburg Stadion ligt.
Op het moment dat ik ook maar in de buurt van de bouwmarkt / het stadion kom, duikt er een echte beëdigde verkeersregelaar voor mijn auto en verlangt parkeergeld van mij.
Ik zeg:"Ik kom niet voor de voetbalwedstrijd, ik moet bij Hornbach zijn".

Hij kijkt me meewarig aan en zegt: "ja, als iedereen dat zegt, dan betaalt niemand parkeergeld voor Roda".
Daarop antwoord ik:"wie zou er in godsnaam betalen om te parkeren op het terrein van de bouwmarkt, alleen omdat de plaatselijke krukkenvereniging een wedstrijd heeft?"
Hij bleef erbij dat ik moest betalen, waarop ik gewoon ben doorgereden en bij Hornbach mijn beklag heb gedaan dat ik zou moeten betalen om hun pand te mogen bereiken????
De manager van Hornbach was het roerend met mij (en zo'n 20 anderen die hetzelfde welpje waren tegengekomen) eens en is direct verhaal gaan halen.
Veel hebben ze er niet van geleerd, want twee weken later herhaalde het spelletje zich opnieuw. Nu stop ik dus bij een Roda wedstrijd niet eens meer, om een onnodige en onzinnige discussie te voorkomen en rij rechtstreeks door naar de bouwmarkt......
 
Dan ben jij er dus ook zo een die schijt heeft aan andermans werk/functie. Jij vind het onzin dus je rijdt door? Zou je dat ook doen als het een politieagent was die meteen zou kunnen schrijven? Ik vermoed van niet....

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.....

Kun jij me 1 persoon die beroepsmatig op de weg zit opnoemen, die niet eens 10km te hard rijdt?
Als ik voor al die keren een PV had moeten krijgen, dan was ik nu failliet.....

Ik bedoel alleen te zeggen, dat ik echt wel het verschil zie tussen een fiets van een verkeersregelaar en een echte politiemotor, maar veel andere mensen zien alleen een witte motor met fluoriserende strepen, een zwaailicht en een figuur met een lichtgevend hesje aan erop. 9 van de 10 zal denken / aannemen dat het hierbij om een politieman/-vrouw zal gaan.
 
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.....

Kun jij me 1 persoon die beroepsmatig op de weg zit opnoemen, die niet eens 10km te hard rijdt?
Als ik voor al die keren een PV had moeten krijgen, dan was ik nu failliet.....

Ik bedoel alleen te zeggen, dat ik echt wel het verschil zie tussen een fiets van een verkeersregelaar en een echte politiemotor, maar veel andere mensen zien alleen een witte motor met fluoriserende strepen, een zwaailicht en een figuur met een lichtgevend hesje aan erop. 9 van de 10 zal denken / aannemen dat het hierbij om een politieman/-vrouw zal gaan.

:Y

De gemeentewerkers met d'r "kubota" tuinbouw tractoren die max. 20 Km/h kunnen en een plaatje mogen voeren voor 25 Km/h })

Maar die zijn in het gehele verhaal tot nog nog niet echt relevant, geloof ik :+
 
Laatst bewerkt:
Jongens, wat heeft dit afkraken van die man nou voor zin? Als iemand echt een zielige politiewannabee is, dan landen deze opmerkingen toch niet. Als ie het niet is, is het uiterst kwetsend. Beide gevallen zinloos.

Zelfde als tegen de dorpsidioot zeggen dat ie niet spoort.
_O-
 
Op een willekeurige wedstrijddag van Roda JC in Kerkrade moet ik bij de Hornbach zijn, die toevallig naast het Parkstad Limburg Stadion ligt.
Op het moment dat ik ook maar in de buurt van de bouwmarkt / het stadion kom, duikt er een echte beëdigde verkeersregelaar voor mijn auto en verlangt parkeergeld van mij.
Ik zeg:"Ik kom niet voor de voetbalwedstrijd, ik moet bij Hornbach zijn".

Volgens mij heeft dit geen ene zak met een verkeersregelaar te maken, maar met iemand die is ingehuurd door de Hornbach of het stadion om geld te innen. Kan best zijn dat de Hornbach er zo een slaatje uit probeert te slaan.

Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen door de gemeente zijn ingezet.

Overigens, er bestaat niet zoiets als een "beëdigd verkeersregelaar".
 
Volgens mij heeft dit geen ene zak met een verkeersregelaar te maken, maar met iemand die is ingehuurd door de Hornbach of het stadion om geld te innen. Kan best zijn dat de Hornbach er zo een slaatje uit probeert te slaan.

Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen door de gemeente zijn ingezet.

Overigens, er bestaat niet zoiets als een "beëdigd verkeersregelaar".

't is ook helemaal niet de bedoeling om via het RJC terein naar de Hornbach te crossen, zo te zien :) : Kaartje

Zullen wel gewoon sterward's / parkeerwachters zijn geweest...
 
Laatst bewerkt:
't is ook helemaal niet de bedoeling om via het RJC terein naar de Hornbach te crossen, zo te zien :) : Kaartje

Zullen wel gewoon sterward's / parkeerwachters zijn geweest...
HEt zijn wel degelijk verkeersregelaars, staat op hun hesje.
Als dat erop staat, terwijl het niet zo is, is dat dan niet strafbaar?

Bovendien, kijk eens naar het juiste kaartje.
http://maps.google.nl/maps?f=d&sour...03985&sspn=0.009603,0.021114&ie=UTF8&t=h&z=16
Als je ter plekke niet echt bekend bent, is het makkelijk een oordeel vellen. Ik heb hier te maken met eenrichtingsverkeer, een turborotonde waarvan niemand weet hoe hij werkt e.d.

Hornbach ligt precies naast het stadion (stadionhoek links onder). De parkeerplaats ligt op het kaartje boven Hornbach.

Het maakt trouwens niet uit van welke kant je komt, die welpjes staan op elke ingang naar dat industrieterrein....

Maakt ook niet uit, ik erger me er alleen aan...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft dit geen ene zak met een verkeersregelaar te maken, maar met iemand die is ingehuurd door de Hornbach of het stadion om geld te innen. Kan best zijn dat de Hornbach er zo een slaatje uit probeert te slaan.

Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen door de gemeente zijn ingezet.

Overigens, er bestaat niet zoiets als een "beëdigd verkeersregelaar".

het verhaal van Vmax-Idioot klinkt een beetje als een gevalletje wat ik ook wel een paar keer tegen gekomen ben in Beverwijk, daar zit tegenover de "zwarte markt" ook nog een heel rijtje winkels en normaliter kan je daar gewoon parkeren als je naar 1 van die winkels gaat (bv de Marko, waarvan het parkeer terein normaal helemaal niet open staat voor bezoekers van de markt) Maar er was een zeer enthousiast mannetje met een verkeersregelaarshesje die vond ook dat ik moest betalen om daar te staan. Bij hoog en laag vol bleef houden tot ik het zo zat was (moest ff snel spullen hebben omdat we met de scouting op kamp gingen en ik zag mijn kostbare minuten weg tikken) dat ik ook vriendelijk verzocht heb om in de sloot te springen of iig voor mijn auto weg te gaan. Gelukkig was het niet druk, dus was zo weer buiten, dus toch nog even naar het mannetje toegelopen, gevraagd waarom hij nu bij de MAKRO stond, immers daar horen helemaal geen zwarte markt bezoekers te parkeren en hij kwam met het antwoord dat hij dat niet wist en gewoon deed wat zijn "chef"zei, maar die was niet zo specifiek geweest. Verwarringen kunnen gewoon voorkomen, meestal gaat het mis door slechte communicatie.
Blijft overigens wel dat ik die regelaars super irritant vind bij de zwarte markt, pure geldklopperij wat ze daar doen, beetje bedrijfsparkeertereinen claimen en daar dan geld voor vragen.
 
Blijft overigens wel dat ik die regelaars super irritant vind bij de zwarte markt, pure geldklopperij wat ze daar doen, beetje bedrijfsparkeertereinen claimen en daar dan geld voor vragen.

Die situatie in Beverwijk ken ik wel, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat die verkeersregelaars door de bedrijven waren aangesteld, om te voorkomen dat hun parkeerterreinen vol worden gezet door Zwarte Markt bezoekers. Maar blijkbaar is dat dus niet het geval en vind ik het wel heel raar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan