Niels558
MF'er
Hoi Forummers,
Mijn CBR900RR uit 93 heeft sinds een paar dagen een (voor mij) raar probleem. Tijdens het wegrijden hoorde ik op lage snelheid een bonk/geklapper in de eerste versnelling.
Bij vroeg doorschakelen ging dit ook op lage toeren in de 2 nog door, bij hogere toeren was het weg.
In eerste instantie dacht ik dat het de ketting was, die heb ik gespannen (stond inderdaad wat slap) en weer goed schoongemaakt en gesmeerd. Geen effect, nog steeds bonken. Op de paddockstand gestart, in de vrij, geen geluid. Eerste versnelling, koppeling opkomen (wiel dus van de grond, wel draaiend) hoop gebonk en geklapper met de ketting. Om de ketting uit te sluiten heb ik het voorste tandwiel met ketting gedemonteerd( en de uitkomende as dus vrij). Nog steeds gebonk uit het blok, bij elke versnelling omhoog wordt dit heftiger.
Ketting weer gemonteerd en hem wat weerstand gegeven met de voetrem: nog heftiger bokken...
Ik heb geen idee waar ik dit probleem zoeken moet, ik heb het koppelingsdeksel eraf gehad (koppelingsveren onlangs vervangen) ter controle, maar hier lijkt alles goed en vast te zitten.
Iemand enig idee wat ik kan controleren? Ik heb me redelijk suf gegoogled, maar kom er niet uit. Bedankt vast!
Niels
Mijn CBR900RR uit 93 heeft sinds een paar dagen een (voor mij) raar probleem. Tijdens het wegrijden hoorde ik op lage snelheid een bonk/geklapper in de eerste versnelling.
Bij vroeg doorschakelen ging dit ook op lage toeren in de 2 nog door, bij hogere toeren was het weg.
In eerste instantie dacht ik dat het de ketting was, die heb ik gespannen (stond inderdaad wat slap) en weer goed schoongemaakt en gesmeerd. Geen effect, nog steeds bonken. Op de paddockstand gestart, in de vrij, geen geluid. Eerste versnelling, koppeling opkomen (wiel dus van de grond, wel draaiend) hoop gebonk en geklapper met de ketting. Om de ketting uit te sluiten heb ik het voorste tandwiel met ketting gedemonteerd( en de uitkomende as dus vrij). Nog steeds gebonk uit het blok, bij elke versnelling omhoog wordt dit heftiger.
Ketting weer gemonteerd en hem wat weerstand gegeven met de voetrem: nog heftiger bokken...
Ik heb geen idee waar ik dit probleem zoeken moet, ik heb het koppelingsdeksel eraf gehad (koppelingsveren onlangs vervangen) ter controle, maar hier lijkt alles goed en vast te zitten.
Iemand enig idee wat ik kan controleren? Ik heb me redelijk suf gegoogled, maar kom er niet uit. Bedankt vast!
Niels