Bout in blok zit vast

PowerduckNL

MF'er
16 mrt 2004
90
0
Goedendag allemaal,
Vorige maand ben ik begonnen met het opknappen van mijn shadow. En alles gaat voorspoedig, tot vandaag. Ik wilde namelijk mijn blok eruit halen en dat ging goed totdat ik de bout aan de achterkant los wilde maken die mijn achterbrug verbind met het blok en het frame. Mijn dop van mijn sleutelset is al gesneuveld, krijg hier een nieuwe voor binnekort, maar met het omhoog en omlaag frikken van het blok hebben we er uiteindelijk voor gezorgd dat de bout ging draaien. Alleen nu het grote probleem, hij komt er niet uit. wd-40 eringespoten, er met een stratenmakershamer op getikt(aan het uiteinde), de andere kant op geprobeerd te draaien, de stofringen geklemd en toen gedraaid. Maar niks werkt gewoon. En volgens het werkboek moet die bout er zo uit kunnen.
Mijn vraag aan jullie is of iemand mij hier iets over kan vertellen, hopelijk een oplossing, of dat ik toevallig iets moet doen zodat hij eruit komt. Dit is tamelijk frusterend.
Als jullie mij iets zouden kunnen vertellen ben ik erg blij. :)
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Aan verwarmen heb ik ook gedacht, maar er zit ook een stukje rubber, dus ik ben bang dat dat niet goed gaat.
Over de achterbrug, ik heb het wiel losgehaald en de achterdemper is eruit, dus daar zit geen kracht meer op.

Zit er veel verschil tussen wd-40 en kruipolie?
Wat bedoelen jullie met een hamer met doorslag?


Een andere bout die ik er wel uit kreeg, was helemaal bedekt met roest. Ik vraag me af of dat bij deze ook niet het geval is, maar dan zou hij denk ik ook niet kunnen draaien.??
 
Ja aan de achterkant, dit is het laatste punt waar hij vast zit.

In mijn werkplaatshandboek staat het volgende:
Remove the pivote caps.
Remove the pivote nut.
Remove the pivote bolt.
Volgens hun moet hij er zo 1 2 3 uit kunnen , maar ja. |(
het gebeurt vaak dat pekel het aluminium aantast en zich vasthecht aan
het metaal van de bout waardoor de bout feitelijk dikker wordt in het aluminium.
dus gewoon met n stalen hamer en doorslag proberen er uit te slaan. :Y
ff in de kruipolie laten weken kan geen kwaad. :N
maar ik heb daar zelf geen geduld voor. :N
 
zoek even in de buurt iemand die een luchttol heeft ;) daar kan je alles mee los krijgen, maar weet niet als je motor nog rijd anders is het mss een prob om er heen te krijgen,,, maar weet eigelijk wel zeker dat die het wellos krijgt :}
 
nmisschien een kleine tip, zorge ervoor dat als je op de bout slaat dat de rest goed draagvlak heeft zodat je alleen de bout omlaag slaat en niet je hele motor meebeweegd.

succes verder
 
IMAL kruipolie werkt goed.

ennuh anders inderdaad met een centerpoint en hamer lostikken, als dat niet wil werken, (lijkt me sterk) dan maar doorboren he, los gaat ie altijd :+


wat denk je hoe groot die bout is waar je blok mee in het frame hangt en je achterbrug, ga jij maar ff lekker boren. _O-



Klopstok, slaghout, bankhamer, vuist, voorhamer, wat dan ook, als je er maar mee kunt rammen en als ie maar van ijzer is.

Een doorslag (drevel), stuk as, lange bout, of wat dan ook, als het maar redelijk lang, dun genoeg, rond en van ijzer is.

Uitleg genoeg? :P


niet doen hoor het advies van deze uberprutser (hij zegt het zelf al)is het laatste wat je moet doen ik weet zeker dat het met beleid ook gaat, je zal alleen wel het juiste gereedschap moeten hebben.

Post van Worldbeater in topic 'Oliefilterbout loskrijgen?'

ik heb niet zo gauw een probleem, het zijn de uitdagingen waar ik voor ga. :+




en vat dit niet verkeerd op hoor, het is door allemaal goed bedoeld "advies"

succes we lezen wel wat je resultaat is geworden.

:Y
 
wat denk je hoe groot die bout is waar je blok mee in het frame hangt en je achterbrug, ga jij maar ff lekker boren. _O-niet doen hoor het advies van deze uberprutser (hij zegt het zelf al)is het laatste wat je moet doen ik weet zeker dat het met beleid ook gaat, je zal alleen wel het juiste gereedschap moeten hebben.

Post van Worldbeater in topic 'Oliefilterbout loskrijgen?'

ik heb niet zo gauw een probleem, het zijn de uitdagingen waar ik voor ga. :+




en vat dit niet verkeerd op hoor, het is door allemaal goed bedoeld "advies"

succes we lezen wel wat je resultaat is geworden.

:Y

met de luchttol op een oliefilter bout |( en dan babbels hebben :z
 
met de luchttol op een oliefilter bout |( en dan babbels hebben :z


ik heb geen babbels hoor, jij hebt gewoon niet gelezen waar het hier om ging.

er waren er al die wilde uitboren, lekker doen dan als je het zo goed weet.

P1012084.jpg




begin jij lekker voor je eigen.







hebbie een goede verzekering afgesloten. :9




(hou het wel beperkt tot een geintje, voor je het weet wordt je hatelijk en dat is volgens mij niet de bedoeling)

:+
 
ik heb geen babbels hoor, jij hebt gewoon niet gelezen waar het hier om ging.

er waren er al die wilde uitboren, lekker doen dan als je het zo goed weet.

(Afbeelding)



begin jij lekker voor je eigen.







hebbie een goede verzekering afgesloten. :9




(hou het wel beperkt tot een geintje, voor je het weet wordt je hatelijk en dat is volgens mij niet de bedoeling)

:+

lees mijn ondertitel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan