Bout in blok zit vast

PowerduckNL

MF'er
16 mrt 2004
90
0
Goedendag allemaal,
Vorige maand ben ik begonnen met het opknappen van mijn shadow. En alles gaat voorspoedig, tot vandaag. Ik wilde namelijk mijn blok eruit halen en dat ging goed totdat ik de bout aan de achterkant los wilde maken die mijn achterbrug verbind met het blok en het frame. Mijn dop van mijn sleutelset is al gesneuveld, krijg hier een nieuwe voor binnekort, maar met het omhoog en omlaag frikken van het blok hebben we er uiteindelijk voor gezorgd dat de bout ging draaien. Alleen nu het grote probleem, hij komt er niet uit. wd-40 eringespoten, er met een stratenmakershamer op getikt(aan het uiteinde), de andere kant op geprobeerd te draaien, de stofringen geklemd en toen gedraaid. Maar niks werkt gewoon. En volgens het werkboek moet die bout er zo uit kunnen.
Mijn vraag aan jullie is of iemand mij hier iets over kan vertellen, hopelijk een oplossing, of dat ik toevallig iets moet doen zodat hij eruit komt. Dit is tamelijk frusterend.
Als jullie mij iets zouden kunnen vertellen ben ik erg blij. :)
 
wat denk je hoe groot die bout is waar je blok mee in het frame hangt en je achterbrug, ga jij maar ff lekker boren. _O-




weer een typish geval van een blije :]

sorry hoor, maar hoezo kun je dat niet uitboren dan ? geef me eens uitleg wijsneus...

Dat wordt een bizar grote en lange boor, en zie die maar eens stabiel over die lengte door de bout heen te krijgen.
De hele motor op z'n kant tussen een kolomboor zien te krijgen kan nog wel eens moeilijk worden... :+
 
je hoeft toch zeker alleen maar op te boren waar de draad zit, als je de draad van de bout hebt opgeboord is de spanning eraf en kun je hem toch gewoon eruit trekken.. of zie ik dit verkeerd ?



je ziet het verkeerd inderdaad, de bout zit vast in het blok de passing waar het blok en de achterbrug op scharnierd, en verder geen commentaar meer ik ben toch maar een wijsneus.

wp_keramaatje_willie_wijsneus.jpg



nee hoor, kom maar op met de vragen ik zal proberen het te beantwoorden.

_O-

Dat wordt een bizar grote en lange boor, en zie die maar eens stabiel over die lengte door de bout heen te krijgen.
De hele motor op z'n kant tussen een kolomboor zien te krijgen kan nog wel eens moeilijk worden... :+

dit is een antwoord wat ik eigenlijk niet wou verklappen. })
 
Met beleid?
Mag jij met beleid vastgerotte stalen bouten uit een alu-blok halen.
Succes :W


ST-2220.jpg


met een boortje 6 / 8 mm een klein center gaatje maken, dan de beitel met de punt in dit centergaatje plaatsen door de hoge frequentie van de luchtbeitel kan je zonder veel geweld de vast gerotte bout uit het frame en achterbrug met blok passing halen.

nadat de bout een klein stukje is gekomen met IMAL

Ik
Maak
Alles
Los _O-

in spuiten en verder met de luchtbeitel om beurten


100% kan ik je niet garanderen, als dit niet lukt wil ik eerst eens wat foto's van het probleem zien voor dat ik verdere adviezen kan geven.
 
*O* HET IS ME GELUKT *O*

Na een paar dagen goed in de kruipolie te hebben gestaan heb ik vanochtend een mooi setje doorslagen gekocht. In het begin ging die nog niet, maar na een paar keer hard rammen kwam hij los. Het bleek dat het gedeelte van de stofring was gaan roesten waardoor de afstandsbus er niet overheen wilde. Ik krijg hem er zelfs nu niet meer los overheen, moet hem met een hamer verder tikken. Ik moet de bout dus eerst maar eenst gaan schuren.
Maar het is gelukt, nu kan het blok er uit en kan ik het frame laten poedercoaten.
Iedereen bedankt voor de tips. *O*
 
*O* HET IS ME GELUKT *O*

Na een paar dagen goed in de kruipolie te hebben gestaan heb ik vanochtend een mooi setje doorslagen gekocht. In het begin ging die nog niet, maar na een paar keer hard rammen kwam hij los. Het bleek dat het gedeelte van de stofring was gaan roesten waardoor de afstandsbus er niet overheen wilde. Ik krijg hem er zelfs nu niet meer los overheen, moet hem met een hamer verder tikken. Ik moet de bout dus eerst maar eenst gaan schuren.
Maar het is gelukt, nu kan het blok er uit en kan ik het frame laten poedercoaten.
Iedereen bedankt voor de tips. *O*
;)
soms is grof geweld ook n optie. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan