therealdude
Rookie
- 21 jun 2009
- 22
- 3
Ik zou de benzineloop liever anders zien:nog even voor de duidelijkheid (sorry!), het blokje met die twee slangen is de electrische pomp!
Ik heb nog nergens gezien dat de slang van de carbs af is geweest en de opbrengst getest wordt door het contact even aan te zetten, de meest elementaire test wordt gewoon niet gedaan. Kan je gelijk kijken of het filtertje in het Tstukje nog schoon ishmm. ... te snel gepost.
Hier dan het vervolg
brandstofslag ter hoogte van de carbs afnemen ende motor startencontact aanzetten --> controle of de benzinepomp een ruime opbrengsthoeveelheid heeft- wel een ruime opbrengst? probleemverder zoeken in de carbs, geen ruime opbrengst, probleem verder stroom (euhhh brandstof) opwaarts zoeken. En per onderdeel (pomp, filter, kraan) de 1e genoemde procedure herhalen.
Geen garantie voor een oplossing van het probleem, wel een gestructureerde manier van werking om zaken uit te sluiten.
Is de doorstroming ook gecontroleerd door de slang af te nemen? Of een aanname?Wat is dan het probleem denk je? Mijn vacuum nippels op de spruitstukken 1 en 2 zijn namelijk netjes afgedopt, al het rubber in het inlaattraject en benzineslangen is zonder scheurtjes en flexibel, en de kraan staat op PRI waardoor deze ten alle tijden doorstroomt, om even terug te komen op je post aan het begin van dit draadje
Juist daarvoor heb ik het hele topic nogeens doorgelezen, kijk es naar de post boven die van jou....Is de doorstroming ook gecontroleerd door de slang af te nemen? Of een aanname?
Assumption is the mother of all fuckups...
normaal gesproken slaat een pomp af, of gaat hij beduidend minder pulsen leveren, hoe is dat bij jouw? als je stilstaat, en op contact, is de pomp dan als een malle aan het pompen? kan zijn dat je membraan in de pomp niet meer afsluit
Daarom zit het filter voor de pomp, en niet erachterJa filter voor de pomp houden. En volgens mij dacht de fabriek er ook zo over
Ik snap eigenlijk wel dat dit problemen oplevert. Je pomp moet nu als een malle gaan lopen leuren aan de benzine om de hele handel weer omhoog te krijgen. Ook de brandstofslangen die tegen het hete blok aan liggen lijkt me niet heel handig. Ik neem aan dat dit niet origineel is? Ik zou beginnen met de loop van de slangen eens wat normaler te leggen. Volgorde is goed volgens mij. Tank, filter, pomp, carburateurs. Druk dan ook meteen even je pomp terug over de beugel zodat hij zit zoals ooit bedoeld is.
Jazeker, daar heb ik wel eens van gehoord. Alleen als je halverwege in die leidingen dan dus lucht hebt zitten schijnt het lastiger op te pompen te zijn. Daarbij komt dat deze leidingen langs het warme motorblok liggen. Schijnt ook met enige regelmaat problemen op te leveren.Nou @Clank wel eens van communicerende vaten gehoord??? Als zou je de pomp op straat leggen, het enige dat hij moet doen is de stroom op gang houden en daarvoo hoeft-ie nagenoeg geen kracht te leveren. Per saldo is het niveauverschil minimaal, met een volle tank zou die pomp nog overbodig zijn
Sterk resultaat van gedegen uitzoekwerk, hulde!Dat zou een algemeen probleem zijn maar de leidingloop en situering van de componenten zit zoals af fabriek,althans, dat ben ik nu effe aan het checken.
TS Je hebt dus dit model
Yamaha XJ600S 1995 4BR8 EUROPE 254BR-300E2 parts lists and schematics
✓ Official Yamaha parts list ✓ Easy repairs with OEM diagrams ✓ Free acccess to parts fiches for Yamaha XJ600S 1995 4BR8 EUROPE 254BR-300E2www.cmsnl.com
En effe het volgende
Bekijk bijlage 1563341
Als je de plaatjes met elkaar vergelijkt is het filter inclusief de slangen omgedraait, dat betekent dat bij een oud filter dat omgedraait zit dat het schoongespoeld wordt en het vuil de pomp en de carbs ingaat. Daar zit al een fout, tevens zou het filter in de dwarsrichting moeten zitten, in een beugeltje aan de pomphouder, nu ligt get op het blok, dus daar heb je een punt, Broddelwerk met desastreuse gevolgen... Zwaar vuil in de carbs dat tijdens het rijden tegen de sproeiers aan gaat zitten???
Rob droomt zelfs van Yamaha.Sterk resultaat van gedegen uitzoekwerk, hulde!
En elke morgen een schone onderbroek.Rob droomt zelfs van Yamaha.
Hoe had je het nu aangepakt om tot de oorzaak van het probleem te komen?@Rob RD Het probleem is opgelost, uiteindelijk was het heel simpel het benzinekraaantje. Daar zit nog een filtertje in en die was verstopt. Doorstroming dus! Ik zat er compleet naast met mijn luchtbel theorie.
Nu bleek tot mijn verbazing (en na wat nadenk werk eigenlijk een hoop logica!) dat die luchtbel na het opnieuw aansluiten van de leidingen er bij een werkende kraan ook gewoon blijft zitten, bij het herhaaldelijk in en uitschakelen van het contact werd de benzine stukje bij beetje verder het systeem in gezogen, en inmiddels al een behoorlijke snelwegrit gemaakt zonder enig probeem!
Het filter zat inderdaad verkeerd om zie ik nu, bij het repareren van de benzinekraan het ik het echter wel weer volgens de flowpijl gemonteerd, bij carb problemen in de nabije toekomst is dat makkelijk raden naar de oorzaak denk ik dan maar
Heren, enorm bedankt voor de input!