Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Dank je. Zag er 1 bij een Motoport vestiging. Mijn vriendin heeft een pijnlijke heup en zit oncomfortabel achterop op mijn Speed Triple. Die heeft, ondanks 5cm verlaging, erg hoge duovoetsteunen. Zag de Breva, met kofferset in kleur, staan toen we een Difi doorrijpak voor haar kochten. Duosteuntjes lekker laag geplaatst.
Ik kan me nog herinneren dat onze dochter mee mocht als ze bij de stepjes kon, ze was toen 7,...maar kennelijk kan een kleuter mee achterop een Triumph. _O-
 
Heb er nu de eerste langere stukken mee gereden. Zelfs een aardig nat en winderig ritje gister na de nachtdienst.
Ik vind het tot nu heerlijk rijden zo'n breva. Laatst klein stukje met dochterlief achterop van 8 jaar maar komt dan inderdaad maar net aan de voetsteunen.
Zondag melden ze goed weer dus dan lekker een rondje door de ardennen en eifel..
 
Ik kan me nog herinneren dat onze dochter mee mocht als ze bij de stepjes kon, ze was toen 7,...maar kennelijk kan een kleuter mee achterop een Triumph. _O-
Mijn vriendin is 1m80 en zit opgevouwen.

img-20210427-wa0000-jpg.526442
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt dit een behoorlijk stevige prijs. Ik heb voor mijn 1200 met 35.000 op de teller met inruil van een oude Nevada 2 jaar geleden € 3900,— betaald. Vraag prijs was € 4900,- Dit was wel bij Jager motoren ( heeft een wat mindere naam), maar ik acht mijzelf prima in staat om een motor goed te beoordelen. Is achter af, op wat kleinigheidjes na, ook helemaal niks mis mee.

grtz,

Cees
 
Ik vindt dit een behoorlijk stevige prijs. Ik heb voor mijn 1200 met 35.000 op de teller met inruil van een oude Nevada 2 jaar geleden € 3900,— betaald. Vraag prijs was € 4900,- Dit was wel bij Jager motoren ( heeft een wat mindere naam), maar ik acht mijzelf prima in staat om een motor goed te beoordelen. Is achter af, op wat kleinigheidjes na, ook helemaal niks mis mee.

grtz,

Cees
Het argument werd gebruikt dat de staat heel mooi was. Maar dat argument geldt eigenlijk de andere kant op. Als er krassen, deuken of roest op zit moet er geld af van de vraagprijs, i.p.v. erbij bij goede conditie. Net als de koffers, als je een motor daarmee inruilt krijg je niet meer geld, maar als de dealer hem zo aanbiedt moet het wel meer opbrengen.

Misschien dat de prijs in de loop van de winter daalt.
 
Het argument werd gebruikt dat de staat heel mooi was. Maar dat argument geldt eigenlijk de andere kant op. Als er krassen, deuken of roest op zit moet er geld af van de vraagprijs, i.p.v. erbij bij goede conditie. Net als de koffers, als je een motor daarmee inruilt krijg je niet meer geld, maar als de dealer hem zo aanbiedt moet het wel meer opbrengen.

Misschien dat de prijs in de loop van de winter daalt.
Bij koffers moeten ze eraf of fikse korting omdat ik dat dan moet doen. Hét is geen pre
 
Is dacht ik ook wat te duur en er is het nodige aan versleuteld. Niet originele lakset, ander windscherm, oude achterlicht, afwijkende spaakwielen en een andere uitlaat.
Met welke reden?? Zou al met al niet mijn eesste keuze zijn.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Heb je deze al gezien:

grtz,

Cees
Ik vind deze uitvoering wel geslaagd eigenlijk. Zijn het nu de niet-tubeless velgen van een Stelvio die gemonteerd zijn?

De uitstraling doet een beetje aan als ultieme cross-over tussen scrambler vs roadster aan wat mij betreft.
 
Ik vind deze uitvoering wel geslaagd eigenlijk. Zijn het nu de niet-tubeless velgen van een Stelvio die gemonteerd zijn?

De uitstraling doet een beetje aan als ultieme cross-over tussen scrambler vs roadster aan wat mij betreft.
Oeps. Mijn reactie is bij de verkeerde post geplaatst.

Mijn reactie natuurlijk bedoeld voor deze post: #2.038
 
Oeps. Mijn reactie is bij de verkeerde post geplaatst.

Mijn reactie natuurlijk bedoeld voor deze post: #2.038
Ik vond het ook een mooie uitvoering. Helaas was die iets boven budget en had graag een met een koffer ivm woon-werk verkeer.
Dus ben er ook niet wezen kijken want ongeveer 3 uur rijden voor mij...
 
Ondertussen een goede 1300 km gereden en vanmorgen liet de guzzi mij al staan.... Even in het diagnose menu en zie bij dashboard 2 foutmeldingen nr 7 en 8 in het rechtse rijtje.

Na een rondje over Google tot de conclusie gekomen dat dit de oliedruksensor zou kunnen zijn. Dus maar tank ervan af etc etc. Even het stekkertje iets strakker gemaakt. Alles weer terug en.... niks.
Hierna toch maar even naar de zekeringen gekeken.. 1tje kapot natuurlijk...... Dus in het vervolg maar eerst naar zekeringen kijken... :+

Iemand toevallig enig idee waarvoor de zekeringen onder het zadel zijn? Het was vanaf linkse kant gezien de 2de zekering. 1 van 15 ampère.

Tevens gezien dat op het luchtfilter een datum uit 2008 staat. Maarja over 800 km heeft die 20000 dus dan wordt het toch tijd voor een beurtje.
 
Lijkt er wel op. Morgenvroeg maar weer kijken. Ben nu weer werken helaas. Bedankt voor de tip.
Graag gedaan.

Bij mijn breva 1100 heb ik deze elektrische aanpassing uit voorzorg gedaan. Of het nodig was weet ik niet. Wel weet ik de dat de mijn breva - koud, warm of er tussenin- altijd voorbeeldig in 1 keer start.
 
Tevens gezien dat op het luchtfilter een datum uit 2008 staat.
De datum van het luchtfilter is niet relevant. Of het filter niet te vies is wel. Ik wist trouwens niet dat er productiedatum of een luchtfilter stonden. Of staat er misschien iets handgeschrevens op ?
 
De mijne begon voor een paar weken terug ook vervelend te starten (ik rij geen woon/werk meer en dus onregelmatiger). Ik heb hem inmiddels ook voorzien van een gezekerde draad (20 AMP) rechtstreeks van de accu naar het relais. Werkt perfect.

grtz,

Cees
 
De datum van het luchtfilter is niet relevant. Of het filter niet te vies is wel. Ik wist trouwens niet dat er productiedatum of een luchtfilter stonden. Of staat er misschien iets handgeschrevens op ?
Met stift erop geschreven. Stond ook een km stand op. Geloof iets van 9000 km. Dus ondertussen ook 10000 km geleden.
 
Graag gedaan.

Bij mijn breva 1100 heb ik deze elektrische aanpassing uit voorzorg gedaan. Of het nodig was weet ik niet. Wel weet ik de dat de mijn breva - koud, warm of er tussenin- altijd voorbeeldig in 1 keer start.
Starte met de nieuwe accu tot vanmorgen ook altijd in 1 keer. Maar morgen vroeg maar even kijken om die aanpassing te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan