Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Het is niet een 1200 sport stuur, maar een LSL XB3 stuur. De klemmen zijn wel van een 1200 sport
 
Ik denknidd dat het niet gaat passen, een originele vind ik te prijzig, dus blijf voorlopig met m'n puig ruitje rijden
 
Het originele stuur is nu 16mm omhoog gezet met wat tijdelijke vulstukjes. Op deze manier komt het stuur ook zo'n 9mm naar achteren.

Het lijkt niet veel, maar ik moet zeggen dat het al een hele verbetering is!
Volgende week komt er nog een conversie kit van Teun Beuzel binnen om het originele stuur te kunnen vervangen door een buizen stuur
Het test ritje is een paar dagen later geworden, en het stuur is er alweer vanaf 🫣 dit is het niet voor mij.

Het originele spul zit er inmiddels weer op.

Het blijft lastig, maar ik moet gewoon accepteren dat het rijden niet goed meer wil lukken met m'n brakke lijf.

Op een hele goede dag haal ik een afstand van 150 km 👍

Voor wie nog een set stuurklemmen zoekt van een 1200 sport met LSL XB3 stuur, mag voor dezelfde prijs weg als die ik heb betaald €108.-
 
20240329_161931.jpg
 
Ik heb echt alle geluk van de wereld! Vandaag met mn jongste dochter wezen rijden 👍
Maar nu lijkt de koppeling naar de eeuwige jachtvelden te zijn 😳 in de 5 en 6 bij laag toeren maar vol gas slipt ie door..
Zou het zelf wel willen vervangen als het tegen de winter liep, maar nu aan het begin van het seizoen misschien maar laten doen?
 
Zou het zelf wel willen vervangen als het tegen de winter liep, maar nu aan het begin van het seizoen misschien maar laten doen?

Effe een afspraak maken met de Guzzi dokter.
Wachten in de showroom met een bakje koffie.
Even laten met een paar nieuwe handschoenen, nieuwe jas, een stapeltje folders en een goed werkende koppeling weer naar huis.

Makkelijk zat!

:)
 
Ik heb echt alle geluk van de wereld! Vandaag met mn jongste dochter wezen rijden 👍
Maar nu lijkt de koppeling naar de eeuwige jachtvelden te zijn 😳 in de 5 en 6 bij laag toeren maar vol gas slipt ie door..
Zou het zelf wel willen vervangen als het tegen de winter liep, maar nu aan het begin van het seizoen misschien maar laten doen?
Het gaat vanmiddag regenenO-).
Het zit 'm niet in de bediening?
 
Effe een afspraak maken met de Guzzi dokter.
Wachten in de showroom met een bakje koffie.
Even laten met een paar nieuwe handschoenen, nieuwe jas, een stapeltje folders en een goed werkende koppeling weer naar huis.

Makkelijk zat!

:)
Dat is het makkelijkst idd 🤜🤛
 
Ik had de motor zonder garantie gekocht bij Jager motoren in Hoogeveen.
Deze biedt me nu aan om iig de onderdelen voor rekening te nemen! Wat een keurug aanbod 👌

Ik heb ze nu gevraagd om de koppeling voor me te vervangen incl. De krukas keerring en die van de ingaande as versnellingsbak.
Dan neem ik deze extra, en montage kosten voor mijn rekening.

Ben benieuwd 🤞
 
Ik had de motor zonder garantie gekocht bij Jager motoren in Hoogeveen.
Deze biedt me nu aan om iig de onderdelen voor rekening te nemen! Wat een keurug aanbod 👌

Ik heb ze nu gevraagd om de koppeling voor me te vervangen incl. De krukas keerring en die van de ingaande as versnellingsbak.
Dan neem ik deze extra, en montage kosten voor mijn rekening.

Ben benieuwd 🤞
Oef. Ik wilde t niet zeggen. Maar ik heb toch teveel rotzooi bij die zaak vandaan zien komen om daar ooit zelf war te gaan kopen. Fijn dat ze de onderdelen vergoeden in elk geval. Hoop dat je nu verder kan na deze forse extra kostenpost.
 
Ach de prijs was er ook naar, had eigenlijk wel meer issues verwacht 🤣
De koppelingsplaten en veren zijn onderweg, origineel MG, maar ik ga het toch zelf maar vervangen.
Komt nog het e.e.a. bij wat ik toch wil vervangen, o.a:
-Koppeling pen
-Krukas keerring
-Ingaande as keerring versnellingsbak
-Druklager
-Tussenplaat koppeling?
-V riem
-Keerringen carc unit
Ik heb alleen geen centreer tool voor de koppeling van een guzzi met dubbele platen.
 
1712474789251.jpeg


Goeiedag, dit is mijn nieuwste aanwinst voor dagelijks gebruik, een 2007 1200 Sport, hiervoor reed ik een MT-09, ik heb voor de aankoop op een paar verschillende motoren proefgereden om zeker te weten dat ik er ééntje uit koos die goed bij me past, en na een Z900RS, een XJR1300SP, een K1200R en een K1200R Sport is het toch de Guzzi geworden, door het stuurgedrag, het geluid (met de GPR demper), het koppel en het fijne zadel. We zijn nu een week en 1050 km verder en ik heb nog geen spijt. :) Ook leuk om te merken wat er allemaal beter is aan dit model ten opzichte van de California III die ik een paar jaar terug had als motor erbij maar dat het Guzzi karakter nog steeds duidelijk aanwezig is. :Y
 
Leuk man! Heel wat anders als een cali idd, maar wel met karakter :]
De gpr heb ik er ook op zitten, heerlijk donker, maar toch beschaafd 👍
Veel fijne kms gewenst!
 
Iemand nog een buddyseat in de aanbieding of een idee voor een overtrekje? Ik krijg een natte kont door een kleine scheurtje. Is na 104 duizend gewoon op een plooi doorgesleten. Ducttape kan altijd nog...
 
Iemand nog een buddyseat in de aanbieding of een idee voor een overtrekje? Ik krijg een natte kont door een kleine scheurtje. Is na 104 duizend gewoon op een plooi doorgesleten. Ducttape kan altijd nog...
Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

 
Zag ook overtrek hoesjes voor 80 euro. Erg mooi met MG logo. Nog eens bekijken wat ik doe. Ik heb niet meer gekeken hoe erg het is. Misschien repareer ik het. Gebruik mijn motor de komende tijd incidenteel nog maar.
 
Iemand nog een buddyseat in de aanbieding of een idee voor een overtrekje? Ik krijg een natte kont door een kleine scheurtje. Is na 104 duizend gewoon op een plooi doorgesleten. Ducttape kan altijd nog...
Ik heb een bijna niet gebruikt exemplaar gevonden. Werd als duo zit gebruikt op een sport. Dus als reserve. 100 euro inclusief verzendkosten..blij
 
Terug
Bovenaan Onderaan