Bril beslaat

Ecniv

MF veteraan
12 apr 2009
1.149
0
Gouda
Sinds vorige week had ik tijdens de lessen wat last van een beslagen zicht, waarna mijn instructeur zei dat ik ff een pinlock in mn vizier moest zetten. Zo gezegd zo gedaan, pinlock erin, niets aan de hand. Maar nu blijkt dat mn bril beslaat, en niet mn vizier. Mensen nog tips (nee, lenzen zijn helaas geen optie)
 
_O-
Pinlock wordt wel vaker geadviseerd tegen een beslaande bril... _O-
Er zijn een aantal manieren.
-Vizier op een kiertje zetten....
-je brillen glazen met een vochtige doek met wasmiddel insmeren....
-je hebt ook zo'n goedje tegen beslaan wat je er op kunt gooien.
-Foggy respro mask in je helm doen....
 
Moet trouwens zeggen dat ik de afgelopen weken eigenlijk geen last gehad heb van een beslaande bril....
Heb je alle ventilatie punten van je helm dicht ofzo :?
 
Ik draag ook een bril, maar heb eerlijk gezegd nooit dat mijn bril beslaat tijdens het motorrijden. Misschien een overbodige vraar, maar staat het beluchtingsschijfje wel open?
Ik kan ook helaas geen lenzen dragen.
 
Ventilatie-klepjes op open en je bril beslaat niet meer.
Anders vizier op een kiertje laten of Rain-X op je brilleglazen doen.
 
http://www.booster-motor.nl/

De Fogbox (even opzoeken op de site onder 'producten', 'isolatie') van Booster schijnt te helpen.
'Schijnt' omdat ik er ook best wel eens last van heb maar nog geen tijd heb gehad om zo'n ding te kopen :$

Verder een beetje schipperen met je ventilatie. Ik heb er hoofdzakelijk last van als ik langzamer rijd dan bijv. 40 km/u of ff stil sta bij het verkeerslicht.
 
Tear drops kun je ook gebruiken voor je duikbril.. Ik snap ook eerlijk gezegd niet echt hoe je met dit weer je bril laat beslaan. Heb altijd met mijn bril op gereden. Laatst toch maar lenzen aangeschaft (ook voor het duiken) dus heb er geen last meer van. Had er alleen beslagen brillenglazen in de wintermaanden zo rond het vriespunt.
 
Tear drops kun je ook gebruiken voor je duikbril.. Ik snap ook eerlijk gezegd niet echt hoe je met dit weer je bril laat beslaan. Heb altijd met mijn bril op gereden. Laatst toch maar lenzen aangeschaft (ook voor het duiken) dus heb er geen last meer van. Had er alleen beslagen brillenglazen in de wintermaanden zo rond het vriespunt.

Nog bezig met mn AVB, dus 90% van de tijd < 40 km/h
 
Tear drops kun je ook gebruiken voor je duikbril.. Ik snap ook eerlijk gezegd niet echt hoe je met dit weer je bril laat beslaan. Heb altijd met mijn bril op gereden. Laatst toch maar lenzen aangeschaft (ook voor het duiken) dus heb er geen last meer van. Had er alleen beslagen brillenglazen in de wintermaanden zo rond het vriespunt.

Regen?
 
ik kan rochelen of dreft-en wat ik wil, mijn bril beslaat ALTIJD! :(
ventilatiegaten open, vizier b open, whatever.
maarja, ik heb het (bijna) altijd warm dus zit ik met m'n kop te dampen in dat hellempie.
daar ventileer je (blijkbaar) niet tegenaan
 
lekker je vizier open doen tenzij het echt regent.

wat misschien zou kunnen helpen zo'n neusstukje in je helm zodat je niet tegen 't vizier en daarna tegen de bril ademt.

JR
 
ik kan rochelen of dreft-en wat ik wil, mijn bril beslaat ALTIJD! :(
ventilatiegaten open, vizier b open, whatever.
maarja, ik heb het (bijna) altijd warm dus zit ik met m'n kop te dampen in dat hellempie.
daar ventileer je (blijkbaar) niet tegenaan
Beide kanten van je glazen in zepen :Y
Bij mij werkte het erg goed iig...
Met vochtige doek inzepen en daarna voorzichtig weer ff afnemen... *O*
 
dat gaa'k iig 'es proberen JW. thx!
Owjah, en in mijn ervaring deed het huismerk afwasmiddel van de c1000 het beter dan het duurdere dreft.... maar misschien dat het ook afhangt van je succes met opbrengen....
Het blijft ff experimenteren iig :)
Maar succes! hoop dat het je lukt! 8-) *D
 
Dreft / spuug.

Om de zoveel tijd even je vizier op een kier.

Sowieso lekker laten doorluchten (als dat kan op je helm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan