KloptVolgens mij hebben de R45 en R65 een 13mm hoofdremcilinder.
Ik ben met Googelen op verschillende diameters terecht gekomen, ik durf daar ongezien geen uitspraak over te doen.Volgens mij hebben de R45 en R65 een 13mm hoofdremcilinder.
Ik ben met Googelen op verschillende diameters terecht gekomen, ik durf daar ongezien geen uitspraak over te doen.
Volgens mij heeft Jaap uit Vianen (die op MP vooral onderdelen voor de K-serie verkoopt) een R45 gesloopt voor onderdelen en nog niet alles verkocht.
Aan de onderzijde van het gietstuk van de rempomp staat meestal de diameter vermeld.Het is klein, het circlipje was een soort pinkring maar meten is zeker weten. 3 keer is scheepsrecht denk ik.
Heb je nu lekkage of niet?Klopt. Die vraagt 73 euro voor de rempomp, en dan moet je ook maar afwachten of hij werkt. Ik denk overigens niet dat een revisie setje het probleem oplost. De zuiger gaat netjes heen en weer, en bij het indrukken voel je druk opbouwen, bij het loslaten krijg je een vacuum. Probleem is dat de vloeistof niet vanuit het reservoir naar de zuiger stroomt, zodoende wordt er alleen maar lucht verpompt. Nu las ik in een nader R45 topic dat er een tweede gaatje moet zijn. Als dit dicht zit, kun je pompen wat je wil, maar er gebeurt niets. Ik denk dat daar het probleem in zit. Nu alleen nog even iemand die mij kan vertellen waar dat tweede gaatje dan precies zit. Een dezer dagen maar eens met de rempomp naar Moto Dick in Amsterdam.
Heb je nu lekkage of niet?
Ik begreep dat de vloeistof er aan de verkeerde kant uitstroomde. Het retourgaatje kan je onderin het reservoir vinden. Daar zitten twee gaatjes van ongeveer een millimeter diameter een centimeter achter elkaar.
Inderdaad, van lange stilstand gaan deze gaatjes dicht zitten.
Dep is er een beetje klaar mee geloof ik.Het komt er nu op neer dat van klauw tot rempot alles vervangen moet worden.
En als het dan eenmaal rolt moeten de banden zeker en waarschijnlijk de voorvorkkeeringen vervangen worden.
@ Gijs,...het is een beetje een GT750 die er akelig goed geconserveerd uit ziet maar die uiteindelijk,...$#@&* is.
de monoshock R65 van mij in ieder geval welVolgens mij hebben de R45 en R65 een 13mm hoofdremcilinder.
Dat kleine gaatje het dichtst tegen de banjobout is hoogstens 1 mm in doorsnee.Het lekt ook her en der. Oude ringetjes zijn hergebruikt. Gaatje wel gezien maar was niet door te prikken met een mini sterschroevendraaiertje. Zwarte verf is er behoorlijk aan het afbladderen bij het armatuur.
Dat kleine gaatje het dichtst tegen de banjobout is hoogstens 1 mm in doorsnee.
Dep is er een beetje klaar mee geloof ik.
Wat is wijsheid, boren of prikken?Dus toch....
En dat gaatje zit hartstikke dicht.
Wat is wijsheid, boren of prikken?
Geen idee waar je het over hebt...
Dus toch....
En dat gaatje zit hartstikke dicht.
Niet boren. Voorzichtig rommelen, een borsteltje maken van elektrasnoer en daarmee frutten. Als het echt niet wil kom ik de pomp bij je halen en haal ik hem uit elkaar en blaas ik hem door.
[afbeelding]