Die heb ik achter ook onder de diesel, en k44 voor, maar vind het op nat wegdek niet zo best..Ik heb er Heidenau K34 onder zitten en die bevallen me prima.
sowiezo is de associatie herrie = vermogen heel menselijk, maar los daarvan: je merkt een restrictieve demper vooral bij de hogere toerentallen en dat is niet echt het toerengebied waar je met een Enfield voortdurend op wilt/moet rondrijden.In het enfield wereldje zegt 'men'dat het verschil in demper en vermogen erg aanwezig is maar.. is wellicht ook groot deel suggestie?
Snap ik, en je hebt ook m.b.t het laatste punt gelijk.. 1 stap tegelijk..sowiezo is de associatie herrie = vermogen heel menselijk, maar los daarvan: je merkt een restrictieve demper vooral bij de hogere toerentallen en dat is niet echt het toerengebied waar je met een Enfield voortdurend op wilt/moet rondrijden.
Ik bedoelde met mijn opmerking vooral dat de invloed op je sproeierbezetting bij laagtoerige langslagblokken zoals de Enfield relatief beperkt is. Hooguit wordt de boel met een vrijere uitstroom gevoeliger voor kleine optimalisaties. Ik zou me focussen op één ding tegelijk en eerst de carburatie in orde krijgen.....
Nee. De naald is voor het middentoerengebied. volgas = combinatie lucht/benzine klopt door de hoofdsproeier. half gas = minder lucht doordat de gasschuif zakt = ook minder benzine nodig = naald zakt mee in een conisch gat = aangepaste benzinetoevoer (minder dan er door de hoofdsproeier zou komen).Uiteraard kun je de naald ook verstellen, meer naar boven= beter lopen grotere sproeier nodig.. en andersom..(net koffie op)
Wel, met deze dingen rijd je vaak halfgas, en zal de naaldpositie wel merkbaar zijn?Nee. De naald is voor het middentoerengebied. volgas = combinatie lucht/benzine klopt door de hoofdsproeier. half gas = minder lucht doordat de gasschuif zakt = ook minder benzine nodig = naald zakt mee in een conisch gat = aangepaste benzinetoevoer (minder dan er door de hoofdsproeier zou komen).
Algemeen: stationairnaald = stationairloop tot ca 1/8 gas
middengebied = naald
volgas = hoofdsproeier.
En omdat een te kleine hoofdsproeier de afstelling van de naald verziekt kun je beter eerst kijken naar een - ongeveer - kloppende hoofdsproeier voordat je aan de naald gaat stellen.
Oh maar de 500 benzine gaat ook problemen geven hoor, vooral de zuiger schijnt plots te kunnen imploderen..Zou deze maar gewoon standaard laten in plaats van weer een diesel er in te hangen die meer problemen oplevert dan
je lief is
Waarom koop je die orgels dan?,je kan ellende ook opzoeken.Oh maar de 500 benzine gaat ook problemen geven hoor, vooral de zuiger schijnt plots te kunnen imploderen..
Klopt, de overlap zal per type carb. en setting wellicht wat verschillen, maar dit is idd het idee hoe het werkt.Bekijk bijlage 1522570
Ik hoop dat hij duidelijk is.
Soort masochisme.Waarom koop je die orgels dan?,je kan ellende ook opzoeken.
Ja je kan ook een betrouwbare motor kopen,hoef je ook geen zuigers te vervangen.Soort masochisme.. (zuigers kun je vervangen voor betere exemplaren en zo)
En een fun wat we hebbenIk heb meer motoren, o.a. de jawa, de diesel en de yammie die't eigenlijk altijd wel doen.
Tussentijds rapport; Er was een NGK 'R' bougie gemonteerd, dat zal het starten niet helpen, en bij controle van het vonktijdstipding merkte ik dat de onderbrekernok vanuit vervroegende stand niet terugkomt. Het vervroegingsmechanisme loopt te zwaar.
Alles bij elkaar niet raar dat hij slecht startte en onregelmatig stationair liep.. we weet wat we nog meer gaan tegenkomen..
Stond in 1 van je topics dat je er wakker van lag ,dusssssss.Raar dat je mijn slaapproblemen er bij haalt, dat heeft niets met motoren te maken.
Absoluut. Naald te laag = te arm, naald te hoog en het wordt net een kolenmijn in de cylinderkop. Ergens er tussenin is goed.Wel, met deze dingen rijd je vaak halfgas, en zal de naaldpositie wel merkbaar zijn?
Beetje verschil in smaak tussen motoren moet kunnen hoor.Waarom koop je die orgels dan?,je kan ellende ook opzoeken.
Ja mee eens maar sammie zoekt de ellende gewoon op .Beetje verschil in smaak tussen motoren moet kunnen hoor.
Je kunt alles kopen, maar soms is iets zelf doen gewoon leuker.Ja je kan ook een betrouwbare motor kopen,hoef je ook geen zuigers te vervangen.
Ik rij alleen maar op mijn motor zonder iedere keer te moeten sleutelen,heeft 124000km gereden met nog steeds de eerste zuigers
en gebruikt 0,0 olie tussen de beurten,de eerste Enfield die dat haalt moeten ze nog uitvinden.