Bumperkleven

V0

Rookie
23 okt 2005
18
0
Heerlen
Ben erg benieuwd hoe andere motorrijders omgaan met bumperklevende automobilisten of mobilisten die vinden dat je als motorrijder aan de kant MOET gaan omdat ze een stuk van 'jouw' weghelft mee willen nemen.

Zie jullie reacties graag tegemoet.

Groet, V0
 
Bij mij bumperkleven ze nooit, ik rij altijd veel te snel en wordt daardoor ook nooit ingehaald dus ik kan je niet helpen ;)

En nee dat is geen grapje, ik haal liever zelf iedereen in op de motor dan dat ik constant ingehaald wordt of op de middenstrook rij met verkeer langs alle kanten (in geval van driebaans dan). Dus hogere snelheid vind ik een stuk veiliger. Kost je soms een boete maar ach.
 
Ik heb 1 keer GE kleeft op de a9 met de motor.
Toen stond er inene politie stop achterop die auto.
Maar als ik een klever had , Gaf ik altijd zo veel gas dat ik dat autootje niet meer zag.
Tegenwoordig rij ik niet meer op de snelweg.
Ik vind de snelweg maar een gevaarlijk zooitje tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga wel eens slingeren gecombineerd met een flikkerend remlicht. Helpt meestal wel.
 
je moet eens een beetje aan je gashendel trekken


Ja lijkt me heel intelligent als je op een 1-baansweg waar gewerkt wordt en waar veel verkeer voor je rijdt heel hard gaat versnellen of afremmen. Heel verstandig....

Maar kom het een keertje voordoen. Hebben we weer eens wat te lachen ;)
 
Als het mij gebeurt draai ik me zoveel mogelijk om een maak een duwend gebaar, meestal snappen ze het dan wel.
Denk dat het grootste probleem is dat ze niet beseffen dat ze gevaarlijk bezig zijn...
 
Ja lijkt me heel intelligent als je op een 1-baansweg waar gewerkt wordt en waar veel verkeer voor je rijdt heel hard gaat versnellen of afremmen. Heel verstandig....

Maar kom het een keertje voordoen. Hebben we weer eens wat te lachen ;)
is niet moeilijk prutser _O-
 
Als het mij gebeurt draai ik me zoveel mogelijk om een maak een duwend gebaar, meestal snappen ze het dan wel.
Denk dat het grootste probleem is dat ze niet beseffen dat ze gevaarlijk bezig zijn...

Denk dat het grootste probleem is dat die mensen bij de geboorte te weinig zuurstof hebben gehad of zo :D

Nog iemand???
 
Hoeveel afstand houd je zelf?

Ik merk zelf dat als ik goed afstand houd, mensen dat bij mij ook doen. Doen ze het niet, ga ik voor de bestuurder rijden zodat ze niet langs me kunnen kijken.

Soms wil een keer overdreven in de spiegel kijken ook wel eens werken.

Als ik merk dat iemand er langs wil en ik krijg de mogelijkheid om hem er langs te laten doe ik het ook meteen, heb ze liever voor me :)

rijze!
 
Hoeveel afstand houd je zelf?

Ik merk zelf dat als ik goed afstand houd, mensen dat bij mij ook doen. Doen ze het niet, ga ik voor de bestuurder rijden zodat ze niet langs me kunnen kijken.

Soms wil een keer overdreven in de spiegel kijken ook wel eens werken.

Als ik merk dat iemand er langs wil en ik krijg de mogelijkheid om hem er langs te laten doe ik het ook meteen, heb ze liever voor me :)

rijze!

Ja, maar zoals ik al eerder zei:

Stel je voor. Stuk weg. Wegwerkzaamheden. Links metalen wand. Rechts vangrail. Je kunt dus NIET naar links of naar rechts. Voor je veel verkeer. Je kunt en mag niet harder dan 90. Iedereen rijdt 90. Maar toch zit er een EIKELBIJTENDE MONGOOL achter je die tegen je band aan rijd omdat hij het IQ van een baksteen heeft en denkt dat als jij aan de kant gaat, hij eindelijk kan doorrijden. Remlichten tikken helpt niet. Gebaren afstand te houden ook niet.

En nu is mijn vraag: Wat doe je met zo'n sukkel??

Greetz

[helemaal vergeten: Andor zou vol in de ankers gaan óf vol gas geven] _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar zoals ik al eerder zei:

Stel je voor. Stuk weg. Wegwerkzaamheden. Links metalen wand. Rechts vangrail. Je kunt dus NIET naar links of naar rechts. Voor je veel verkeer. Je kunt en mag niet harder dan 90. Iedereen rijdt 90. Maar toch zit er een EIKELBIJTENDE MONGOOL achter je die tegen je band aan rijd omdat hij het IQ van een baksteen heeft en denkt dat als jij aan de kant gaat, hij eindelijk kan doorrijden. Remlichten tikken helpt niet. Gebaren afstand te houden ook niet.

En nu is mijn vraag: Wat doe je met zo'n sukkel??

Greetz

[helemaal vergeten: Andor zou vol in de ankers gaan óf vol gas geven] _O-

[me="vannelle"]pakt een steentje uit het speciale bumperkleversbakje en gooit dat lafjes over z'n schouder.[/me] :P
 
wat ik vaak doe is even hard remmen zodat je opeens dichtbij komt en dan weer gas om naar je oorspronkelijke positie te gaan. Helpt vaak wel :Y
 
Even met de linkervoet de middenbok op het asfalt duwen. Dat geeft een partij vonken en weg is bumperklever.
(niet te veel doen het is niet zo best voor je middenbok.

Gas geven is helaas niet altijd een optie. Soms rijdt er nog iemand voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan