greenthumb
MF'er
- Onderwerp starter
-
- #26
kan zijn hoor haantje, mijn zoektocht is voorbij dus het is al een tijdje geleden dat ik de site van 125cc world bezocht. het was idd een vrij dure maar in mijn ogen wel zo goed als nieuwe mito hoor. de veranderingen die gebeurd zijn mag je in feite als een super motor revisie zien he, nieuwe cil, carb,piston,krukas geloof ik ook en andere tandwielen,nieuwe ketting enz dus kan hij mits verstandig gebruik nog een hele tijd mee denk ik. en die garantie zegt ook veel vind ik. voor iemand die absoluut een mito wil en niet binnen het jaar het volledige blok wil vervangen maar kosteloos wil rijden is het een goede deal. ik ga mijn mito zelf opknappen dus voor mij hoefde het geen dure te zijn. slechts 1500euro voor een 96er met 7speed! ziet er wel niet meer uit van dicht maar dat neem ik er bij. heb al een monoposto achterkantje liggen die ik met een led lamp wil uitdossen
Ik heb aan Mito 125 als aan een Mito met Polini 160 cilinder gewerkt.
Mij is het volgende opgevallen bij de Polini;
De uitlaatschuif loop niet ver genoeg door, daar de glijgleuf niet goed is bewerkt.
De achterste spoelpoorten zijn te smal.
Er zit zelfs hoogte verschil tussen de spoelpoorten.
De aansluiting van de uitlaatbocht aan de cilinder is veel te klein.
*** De cilinderwand is veel te glad, waardoor zich er geen olie kan nestelen. ***
De ingang naar beide spoelpoorten is verkeerd gericht.
De zuiger heeft de boosterpoort veel te laag zitten.
De pistonpen is veel te zwaar.
De standaard cilinder kop moet zowiezo aangepast worden aan de 160cc, maar vergeet dan niet de zuigerbolling.
Er is dus nog wat werk te doen, voordat de Polini goed werkt.
Verder vind ik het raadzaam, om er een Power-Seal cilinderwand in te laten maken(vooral bij beschadiging).
Dan heb ik nog wat tips;
Stel de uitlaatschuif goed af. Bij dichte schuif moet er 0.75mm tussen de schuif en de zuiger zitten. Je moet dan wel de zuiger richting schuif aanduwen.
Bij het vastdraaien van de carburateur, moet dit niet te strak, daar anders het spruitstuk te klein gedrukt wordt. Net vast is genoeg.
Het luchtfilterhuis kan net boven het filter best wat meer inlaten hebben, zodat je meer lucht krijgt. Let op de sproeierafstelling daarna.
Bij het monteren van een grotere carburateur, zul je ook het spruitstuk en de membraaminlaat moeten vergroten.
Sinds wanneer kan een cilinderwand van een 2takt dan "veel te glad" zijn
Grtz Wout
Sinds wanneer kan een cilinderwand van een 2takt dan "veel te glad" zijn
Grtz Wout
Sinds wanneer kan een cilinderwand van een 2takt dan "veel te glad" zijn
Grtz Wout
de wand mag nooit spiegelglad zijn omdat ge gassen dan niet goed stromen, het mag gladder maar 't moet ietsje ruw blijven,vraag maar eens na bbij 2t tuners
Ik heb aan Mito 125 als aan een Mito met Polini 160 cilinder gewerkt.
Dan heb ik nog wat tips;
Stel de uitlaatschuif goed af. Bij dichte schuif moet er 0.75mm tussen de schuif en de zuiger zitten. Je moet dan wel de zuiger richting schuif aanduwen.
Bij het vastdraaien van de carburateur, moet dit niet te strak, daar anders het spruitstuk te klein gedrukt wordt. Net vast is genoeg.
Het luchtfilterhuis kan net boven het filter best wat meer inlaten hebben, zodat je meer lucht krijgt. Let op de sproeierafstelling daarna.
Bij het monteren van een grotere carburateur, zul je ook het spruitstuk en de membraaminlaat moeten vergroten.