cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
thanks man, precies wat ik nodig had. ben dus op zoek naar de bout die het rempedaaltje vasthoud. die laatste foto was degene die ik zocht. ik hoop dat ik er ergens een vind in mijn potten.grz cagivist
 
ja Loe, dat kan natuurlijk niet he

beetje een gare yamaha verschuilen achter de body van een mito.. :( . bang dat je met de complete yamaha wordt uitgelachen hahahahahaha *D

neehoor Loe, ik pest je maar wat....

lijkt me bruut en show ff wat fotos en ervaringen als je ermee klaar bent!!

(ps, mot je voor die jollymoto uitlaat hebben)

B|
 
Laten we zeggen dat ik het beste van beide ga proberen combineren. })
Momenteel heb ik dus het blok van de yamaha, wat nog volledig moet gereviseerd worden. En ondertussen ga ik beginnen met het strippen van de mito.
Als alles een beetje volgens plan verloopt zou ie tegen volgende zomer wel klaar moeten geraken. Ondertussen hou ik een foto boek bij, dat ik dan wel eens zal posten.
De jolly staat te koop voor 200€, maar snel zijn is de boodschap want ik heb reeds iemand die hem wil.

Mvg
Loe

ja Loe, dat kan natuurlijk niet he

beetje een gare yamaha verschuilen achter de body van een mito.. :( . bang dat je met de complete yamaha wordt uitgelachen hahahahahaha *D

neehoor Loe, ik pest je maar wat....

lijkt me bruut en show ff wat fotos en ervaringen als je ermee klaar bent!!

(ps, mot je voor die jollymoto uitlaat hebben)

B|
 
ja cagiva mito, den greenthumb heeft ook al een mailtje gezonden voor die uitlaat en heb er een terug gehad. snel zijn was de boodschap he!
en ik ben ook zeer benieuwd naar het yamaha project.
is het dan ook de bedoeling dat je dat aangeeft dat ie zwaarder is dan 125cc of gebaar je van niets?? hier in belgie is er toch geen controlle op moto s dus echt risico vol kun je het niet noemen he.
heb hier nog wa filmpjes kunnen bemachigen van de chipmunks dus check it out asap want dit is echt ongelofelijk grappig! en vergeet na afloop van het filmpje niet op de regiseur zijn foto te klikken,dan kun je nog ander werk van hem zien.
ga naar google en tik "chipmunkgangstarap in,vervolgens neem je het eerste wat bovenaan de lijst komt te staan. vergeet vooral dave niet te slaan terwijl je wacht!!!
 
....is het dan ook de bedoeling dat je dat aangeeft dat ie zwaarder is dan 125cc of gebaar je van niets?? hier in belgie is er toch geen controlle op moto s dus echt risico vol kun je het niet noemen he...

Zo'n dingen doen, is nooit risicovol totdat je een accident hebt ;( .
Neen de mito gaat van de baan zodra ik m'n hornet heb. Dan gaat echt alles gestript worden, alles wat ook maar niet nodig is gaat eraf. En dan hoop ik een lichte snelle circuitfiets over te houden.
})

mvg
loe
 
allen,

...
Nu heb ik sinds een week een yamaha rd350 blokje liggen wat onder de mito komt te hangen. Bedoeling is om er een racer van te maken voor track days.

Hee Loe,

Kunnen wij jou niet begeleiden in het verhangen van je motorblok?
Jij post een foto van je voortloop, geven wij wel 'goede' raad.

Tja, de beste stuurlui staan aan wal hee...
 
Hee Loe,

Kunnen wij jou niet begeleiden in het verhangen van je motorblok?
Jij post een foto van je voortloop, geven wij wel 'goede' raad.

Tja, de beste stuurlui staan aan wal hee...

Eens ik eraan begin, zal ik hier proberen van regelmatig wat foto's te posten.
Nu is het nog wat vroeg.
Maar je mag me altijd financieel begeleiden als je écht wil *D .
 
In zinnige gevallen wel bereid, maar voor het verneuken van je mito lach ik liever. 8-)
 
hoi heren en natuurlijk ook dames.
nieuws van het front en enkele picies van de mito met wit gepoederlakt kader en achterbrug en voetjes en veer elementen achteraan.
de werken vorderen goed maar kan nu even niet meer verder doen. mijn voor vork is binnen om nieuwe keringen en stofkappen te monteren vanwege olieverlies.
en toen de motor op de grond lag heb ik er de cilinder even afgehaald en raad eens...yes inderdaad een dikke kras en een zwart gebrande piston.
die cilinder gaat dus maandag binnen bij powerseal om te honen en te sealen. kostprijs voor mito 125 voor de geinteresseerden is 166euro als je hem weer komt ophalen en anders iets meer voor de verzending.
de 2 banden gaan me samen 350euro kosten volgens mijn dealer, ik vind dit veel en wilde nu van jullie eens weten wat dat bij jullie kost. bij mij zijn het wel de zr banden voor hoge snelheid want die heb je volgens mij wel nodig,dus geen prijzen voor de goedkoopste 110 en 150 he of wat zijn de grootst passende banden voor een mito met de 3spaak van uit 96??
 
IMG_41.jpg
 
IMG_0044.jpg

nog niemand een reply over die banden voor mijn mito?
en ik heb nog een leuk adres voor vol gas doorschakelsystemen waarbij dus gewoon zonder gas te lossen en zonder de ontkoppeling te gebruiken kan geschakeld worden. www.quickshifter.com/dealers_nl.htm
voor de mensen uit belgie wij kunnen in middelburg aan racing parts raken,das net naast goes en vlissingen. kun je gelijk een zakje weed meebrengen als je daar bent.
ik wacht dus op nieuws over de maximum bandenmaten voor de mito en de kostprijs van een voor en achterband.
mocht er verder iemand geinteresseerd zijn in een originelen uitlaat met arrow demper laat me iets weten want ik heb sinds vorige week mijn jolly moto(voor getunede cilinders) race model met carbon dempertje.
en als iemand nog foto's wil van onderdelen ik heb hier wel enkele pics staan van de losse stukken.
 
Of als iemand me kan helpen aan een polini of malossi 160cilinder,mag zelf vastgelopen zijn, laat dan snel iets weten. heeft iemand trouwens een adres waar ik aan een nieuwe malossi kan komen want op internet vind ik geen cilinder van malossi die past op een cagiva mito. heb al gezocht op andere forums en naar de bijgevoegde link pagina's gesurft maar daar kwam ik tot de conclusie dat ze er naast zaten. dus zeg me niet 50ccworld verkoopt ze,want dat is niet zo en in de cataloog van malossi zelf zag ik er ook geen,enkel carburators.
en kan iemand me vertellen of die cagiva planet 125(monster namaak) dezelfde motor heeft of de mito??
 
cagiva heeft volgens mij maar 1 echt 125cc motorblok ontwikkeld. Van af de Freccia t/m de mito evo is het blok niets veranderd m.u.z. v/d poorttiming.

(Afbeelding)
nog niemand een reply over die banden voor mijn mito?
en ik heb nog een leuk adres voor vol gas doorschakelsystemen waarbij dus gewoon zonder gas te lossen en zonder de ontkoppeling te gebruiken kan geschakeld worden. www.quickshifter.com/dealers_nl.htm
voor de mensen uit belgie wij kunnen in middelburg aan racing parts raken,das net naast goes en vlissingen. kun je gelijk een zakje weed meebrengen als je daar bent.
ik wacht dus op nieuws over de maximum bandenmaten voor de mito en de kostprijs van een voor en achterband.
mocht er verder iemand geinteresseerd zijn in een originelen uitlaat met arrow demper laat me iets weten want ik heb sinds vorige week mijn jolly moto(voor getunede cilinders) race model met carbon dempertje.
en als iemand nog foto's wil van onderdelen ik heb hier wel enkele pics staan van de losse stukken.

quickshifting kan volgens mij idd opschakelen zonder gas te sluiten, maar niet echt zonder de koppeling te gebruiken. Voor het overschakelen naar de volgende versnelling wordt het gas normaal ff terug gedraaid om het vermogen te verminderen, nu wordt door de ontsteking het vermogen verminderd. Dit is dus een goed argument om met volgas op te schakelen. Dit is echter nog steeds geen goed argument om je koppeling niet meer te gebruiken. Dit staat overigens wel in die reclame boodschap, maar in principe kan je altijd zonder koppeling opschakelen. Dat staat helemaal los van de quickshift.
 
ik ben vandaag onderuit gegaan ;( ik zoek nu een clipon en schakelpookje , verkoopt iemand misschien deze onderdelen ?
 
laat ik mezelf ook maarweer eens zien, ik heb geen kloot te melden.
mito rijdt nog prima alleen met dit kutweer word het veel minder.
 
ik weet dat het wat stil is rond mij maar er zit weer schot in de zaak.
ik heb de cilinder weer gemonteerd nadat ik hem bij powerseal heb laten bewerken. gisteren avond heb ik hem terug op mijn mito geplaatst.
nu wacht ik nog enkel op een dichting voor tussen de powervalve en de cil en op een busje om mijn achterrem pedaal te bevestigen.
ook de dichting om het deksel aan de linkse kant van de mito,als je er op zit, af te dichten. dan nog koel vloeistof en olie en natuurlijk de benzine tank en ik kan weer rijden.
ik heb wel nog wat werk aan de kappen en de tank want die ben ik momenteel aan het wrijven zodat de spuiter er niet te veel werk aan heeft.
de vorige spuiter die mijn auto en mijn mito zou spuiten heeft de hele zooi afgezegd,hij zag het niet zitten om me te helpen,de auto was hem te moeilijk.
nu staat mijn wagen bij een heel goede carrosier en die gaat dan mijn kappen doen ook.
Maar dat zal voor binnen enkele maanden pas zijn daar mijn lief me heeft gedumpt en ik nu moet verhuizen. de voorhanden zijnde centen zullen dus even voor een ander doeleinde moeten dienen. maar van uitstel komt zeker geen afstel.
kan iemand me vertellen wat ik moet in de gaten houden voor ik mijn motor de eerste maal laat aanslaan?? het blok is volledig uit elkaar geweest dus hoop ik dat alles een beetje meeslaat voor me want dit was de eerste maal dat ik me aan zo'n werk waag. als ik alles met de hand in beweging zet voel ik wel een goede compressie als ik met de hand aan dat grote tandwiel draai aan de linker kant van het blok(naast de ketting)
en weet iemand of ik de cilinder kan roderen met mijn jolly moto uitlaat of gebruik ik beter de originele voor het inrijden.
groeten
 
Greenthumb,

En het was nog zo een schoon meiske :} .
Neeje effe serieus, wat betreft de eerste maal starten. Normaal als je alles in elkaar zet wrijf je er een beetje twee takt olie op. En dan heb je geen probleem.
De jolly moto gaat wel uitnodigen tot hoge toeren }) , de keuze is aan u.
Maar ge zult nog effe op uw tanden moeten bijten, vooraleer ge het 'kot' opengooit.

Btw, hou ik dat blok nog opzij voor je?

Mvg
Leo

ik weet dat het wat stil is rond mij maar er zit weer schot in de zaak.
ik heb de cilinder weer gemonteerd nadat ik hem bij powerseal heb laten bewerken. gisteren avond heb ik hem terug op mijn mito geplaatst.
nu wacht ik nog enkel op een dichting voor tussen de powervalve en de cil en op een busje om mijn achterrem pedaal te bevestigen.
ook de dichting om het deksel aan de linkse kant van de mito,als je er op zit, af te dichten. dan nog koel vloeistof en olie en natuurlijk de benzine tank en ik kan weer rijden.
ik heb wel nog wat werk aan de kappen en de tank want die ben ik momenteel aan het wrijven zodat de spuiter er niet te veel werk aan heeft.
de vorige spuiter die mijn auto en mijn mito zou spuiten heeft de hele zooi afgezegd,hij zag het niet zitten om me te helpen,de auto was hem te moeilijk.
nu staat mijn wagen bij een heel goede carrosier en die gaat dan mijn kappen doen ook.
Maar dat zal voor binnen enkele maanden pas zijn daar mijn lief me heeft gedumpt en ik nu moet verhuizen. de voorhanden zijnde centen zullen dus even voor een ander doeleinde moeten dienen. maar van uitstel komt zeker geen afstel.
kan iemand me vertellen wat ik moet in de gaten houden voor ik mijn motor de eerste maal laat aanslaan?? het blok is volledig uit elkaar geweest dus hoop ik dat alles een beetje meeslaat voor me want dit was de eerste maal dat ik me aan zo'n werk waag. als ik alles met de hand in beweging zet voel ik wel een goede compressie als ik met de hand aan dat grote tandwiel draai aan de linker kant van het blok(naast de ketting)
en weet iemand of ik de cilinder kan roderen met mijn jolly moto uitlaat of gebruik ik beter de originele voor het inrijden.
groeten
 
ja die 2takt olie heb ik er op gesmeerd.hopen dus dat alles ok is en blijft.
dat blok moet je niet speciaal voor mij houden,als je het kwijt kan dan doe je maar,maar als je er geen weg mee raakt laat dan nog even weten dat je het nog hebt en ik zie dan wel op dat moment. de waarborg voor mijn huis en nog een pak te kopen meubelen e.d. slorpen momenteel wat te veel op dus weet ik niet of het zal passen of niet. maar toch bedankt
grz
 
oke Cagiva Gekke...!
ik ben er 1 van jullie, ook helemaal gek van cagiva
maar ik heb een probleem

ik heb een 150/60/17 achterband maar die hele helemaal versleten
nu kan ik heel goedkoop aan een 160/60/17 band komen...
maar weet iemand of dat wel past tussen je achterbrug en je ketting
ik hem 5mm tussen me ketting en me band

ik vertrouw op jullie

dit is trouwens mij Cagiva

Afbeelding%2520137.jpg

Afbeelding%2520134.jpg

Afbeelding%2520096.jpg

Afbeelding%2520095.jpg


Setup:
160cc Polini
Delorto vlakschijf cabr.
Jolly Racing Carbon uitlaat
en de rest alles in me blok is nieuw
alle versnellinge koppeling remme schijven alles

alleen me bande dus nog niet
maar als jullie me kunne helpen zijn die over een tijdje ook nieuw
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reply sjb,heel mooie mito vind ik zelf.
hij ziet er werkelijk als nieuw uit vriend. er zijn toch nog mensen die respect tonen voor hun machine. de mijne is ook volleldig van nul opnieuw opgebouwd en is een 96er met zeven versnellingen net als de jouwe denk ik.
heeft je mito al gelopen met de 160cc cilinder er op?? en heb je aanpassingen moeten doen aan de cilinder ivm de waterkanalen??
met die band kan ik je helpen,die past zeker onder die mito,de originele maat is 150 maar je kan die 160 er zonder probleem onder laten. als je nu een halve centimeter tussen band en ketting hebt dan blijft dit zo,je wiel draait toch recht,allez als de mito juist in elkaar zit natuurlijk. anders voel je slag op je wiel en dat rijd niet best denk ik. als je me kunt helpen aan zo een band laat me dan de prijs eens weten want mijn achterband is voorzeefd van de herstel pluggen. weet iemand trouwens ook waar ik snel aan de dichting van de powervalve kan komen want die werd niet meegeleverd door powerseal. en zelf heb ik nog 2dichtingen te veel voor tussen blok en cil dus als iemand er dringend een nodig heeft,let me know. of kan ik vloeibare koppakking gebruiken om de powervalve te monteren??
laat ons gewoon eens weten hoe de mito loopt met die cilinder want we hebben er al veel over gelezen en nog niet veel cagiva rijders hebben geluk met die polini cil,ze lopen zo graag vast. of misschien een piccie,je ziet maar.
groeten cagiva-fielen
 
bedankt voor je reply sjb,heel mooie mito vind ik zelf.
hij ziet er werkelijk als nieuw uit vriend. er zijn toch nog mensen die respect tonen voor hun machine. de mijne is ook volleldig van nul opnieuw opgebouwd en is een 96er met zeven versnellingen net als de jouwe denk ik.
heeft je mito al gelopen met de 160cc cilinder er op?? en heb je aanpassingen moeten doen aan de cilinder ivm de waterkanalen??
met die band kan ik je helpen,die past zeker onder die mito,de originele maat is 150 maar je kan die 160 er zonder probleem onder laten. als je nu een halve centimeter tussen band en ketting hebt dan blijft dit zo,je wiel draait toch recht,allez als de mito juist in elkaar zit natuurlijk. anders voel je slag op je wiel en dat rijd niet best denk ik. als je me kunt helpen aan zo een band laat me dan de prijs eens weten want mijn achterband is voorzeefd van de herstel pluggen. weet iemand trouwens ook waar ik snel aan de dichting van de powervalve kan komen want die werd niet meegeleverd door powerseal. en zelf heb ik nog 2dichtingen te veel voor tussen blok en cil dus als iemand er dringend een nodig heeft,let me know. of kan ik vloeibare koppakking gebruiken om de powervalve te monteren??
laat ons gewoon eens weten hoe de mito loopt met die cilinder want we hebben er al veel over gelezen en nog niet veel cagiva rijders hebben geluk met die polini cil,ze lopen zo graag vast. of misschien een piccie,je ziet maar.
groeten cagiva-fielen

ja, ik rij al een tijdje met die 160cc polini en het rijd als een gek...!
het is echt heerlijk toeren met dat ding nu
ik heb hem zo afgesteld dat hij 160 rijd maar hij terkt op als een beer
kijk ik rij toch nooit harder dus waarom zou ik, hem wel harder laten lopen
ik heb wel een paar aanpassinge gedaan met die 160cc
ik heb een vlakschijf cabr. er op gezet 8-) en geloof me als je cabr. kan afstellen dan is het toch wel zo verskrikkelijk mooi race (hierbij denk ik de uitvinder van de vlakschijf cabr. : })

trouwens, iedereen die 160cc rijd... alsjeblieft doe voorzichtig, cagiva is al uit zich zelf arm qua auto.mensmeering en als je een 160 dr op zet word het helemaal feest, daarom moet je gewoon zodra je dr wat aan verander, drekt stoppe met je olie uit je automatische menolie.
gewoon bij elke tank beurt zelf wat olie dr in keile werkt nog altijd het best, gewoon ffies meer als aars en je 160cc houd het jaren langer mee.

ik deed het al altijd met me brommers... daarom heb ik ook nog nooit een vastloper gehad denk ik, toch weet ik veel van vastlopers van me maten hadden het bedat om de week, en ik was altijd de gek die het allemaal wel kan maken

ik hoop dat ik een beetje leesbaar taaltje heb (kom uit west-friesland)

na ik kap dr maar weer mee

(mocht je nog onderdelen nodig hebbe ik heb heel veel)
 
Hallo allemaal, het leek me dat dit de beste plek is om wat mito spulletjes te verkopen...

Ik heb nog een compleet blok liggen, incl. 160cc polini, nieuwe zuiger, gepolijste krukas (ook opnieuw gericht) alle pakkingen nieuw. evt met 38mm carbu (even uit mijn hoofd)

Het blok ligt op dit moment nog uitelkaar.

Als iemand intresse heeft, doe een leuk bod en je mag het meenemen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan