cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag reneend,
klopt het dat een rgv en een api blok het zelfde zijn?
wat is het max te bereiken topvermogen dan aub.
kijk ook even op deze site, niet te schatten!
thanks for your great reply
http://www.stanstephens.com/rgv.htm

Ja de blokken zijn identiek, aprilia heeft iets andere uitlaten, en leveren zo'n 3pk meer als je n goede hebt (58 pk aan t wiel)

Max bereiken topvermogen? nou die 75pk op de site van SS kan je uit je hoofd zetten, dat is met kit uitlaten en kit ontsteking, beide kan je zo goed als niet krijgen, dan nog er zullen maar een handje vol rgv/rsjes meer dan 70pk hebben op deze aardkloot. Dat bij onderhouds intervallen van 500km, of een setje zuigers per dag, preventief onderhoud zullen we maar zeggen.

rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) hebben t er net over gehad in n ander forum, lees de laatste 2 pagina's maar ff.

Als je echt meer vermogen wilt hebben is 65pk zo'n beetje het maximale zonder echt problemen te krijgen met je betrouwbaarheid, en met redelijke levensduur van je blok.
 
Heb zelf ook een mito gehad. Mijn mening:

Heel mooi ding. Maar niet zo echt betrouwbaar! Vele malen in panne gestaan. Vele malen bij de dealer binnengegaan voor allerhande problemen. Weliswaar geen grote problemen. Na 6maanden buitengegooid!!
Heb ondertussen 3 yamahas gehad. Deze zijn enkel bij de dealer geweest voor gewoon onderhoud. Nooit geen defecten gehad.

Maar ik blijf het wel een mooi ding vinden!
 
zelf heb ik 3 jaar op de mito rondgereden, en nooit maar dan ook nooit wat gehad....

tis een kwestie van gelukhebben, en in wat voor staat je hem koopt denk ik.

zelf heb ik niet zoveel vertrouwen in motorzaken om te laten sleutelen aan tweetakten, die denken er vaak te makkelijk over vind ik.

blij dat ik een zaak om de hoek heb die sinds jaar en dag met tweetakten heeft geraced, dus daar kan ik met een gerust hart dingen laten doen mocht ik er zelf niet uitkomen.
 
welke motor zaak mag dat dan wel wezen?
ik heb ook dringend behoefte aan iemand die op de hoogte is van tweetakt machines en die ze wil tunen met ervaring in de race sport
zelf doe ik ook heel veel maar dan bij anderen
ik werk aan pocketbikes voor een winkel, ik doe voor hen de herstellingen en vooral de tuning. mijn mito heeft ook altijd de beste zorgen gehad en nooit stond ik in panne!
maar om mijn rs te tunen heb ik te weinig ervaring, zo erg zelf dat ik nog niet weet hoe ik bij het blok moet komen. heb hem nog maar sinds zondag dus weet ik er nog niets van
reneend, kun jij me helpen aan een werkplaats handboek over onze motor? e bay heeft er heel veel maar ik vertrouw dat niet zo om aankopen te doen over het net.
als je een bruikbare link hebt of je hebt er zelf een laat me dan eens iets weten als je wil. ik zit met een klein beetje verlies van benzine uit me carbu's als ik de kraan niet dicht zet en wil dit gauw even in orde brengen.
thanks
vanaf deze week ben ik officieel invoerder van polini minibikes en polini onderdelen allerhaande dus voor mensen die iets nodig hebben, model en onderdeel noemen en de prijs die je normaal zou betalen, ik ga er zeker onder.
ik krijg namelijk heel goede kortingen bij intergambio in italie
 
Voor een handboek moet je het ff vragen in t andere topic waar ik je dat linkje van gaf, ik heb wel wat, maar dat zal ik ff moeten zoeken, misschien dat anderen je wat sneller kunnen helpen.

Zonder nu reclame te willen maken kan ik je mobu motors uit enkhuizen aanraden, die hebben jaren met rgvtjes geraced, en kunnen de cilinders erg goed tunen naar jouw wensen, maat van me heeft ze op middengebied laten tunen, en dat ding is daar ook echt walgelijk sterk en met een knap topvermogen.

Verder ben ik zeer te spreken over pstuning, ook hij kan je cilinders tunen en bijv rechte bougiegaten in je koppen zetten, hij is nu een setje voor mij aan t maken, zal het eerste setje zijn die hij maakt, dus ben erg benieuwd naar het resultaat. Ook maakt hij hele goede uitlaten, maar dat is ook een kwestie van smaak, welke vind je mooi en wat heb je er voor over etc....
 
ik ben nieuw hier en ik zou wat willen weten.
ik ben 18 en ik heb net m'n rijbewijs en ik heb een mito gekocht.
de mito heeft een jaar stilgestaan en wou niet starten toen ik em kocht. dat lag aan de benzine. dus carb. schoongemaakt en starten=lopen. ik heb er toen een litertje of 8 ingegooid en een flesje motopower. ik heb 180 km gereden en toen viel ie uit. kraantje op reserve en ik kon verder, 3 km gereden naar pomp en 5 km na de pomp viel ie uit. vonkte een beetje dus ik dacht: nieuw bougietje. werkte niet. prut uit het onderste van de tank vanwege reserve dacht ik toen. dus carb. schoongemaakt en brandstoffiltertje ertussen. maar nu nog steeds niet aanslaan. met halve choke ploft ie een beetje uit de uitlaat maar meer ook niet.
heeft iemand anders eenzelfde probleem gehad of weet waar het aan kan liggen?
ik heb nog geen week m'n rijbewijs en ik wil gewoon rijden.
alvast bedankt
 
Tommy: eerst de simpele dingen afstrepen (ingewikkelder spul vertellen de anderen je wel).

- er kan zoveel troep op de bodem van de tank liggen dat er te weinig benzine in je vlotterkamer komt.
- de tankventilatie kan dichtzitten; misschien iets met een speciaal slangetje of gewoon ouderwets een gaatje/kanaaltje door de dop dat je terug open krijgt met een speld en/of een stootje perslucht (fietspompje). Proef: bij niet te volle tank en droog weer, kijken wat-ie doet zonder tankdop.
- het kan zijn dat het vlotternaaldje/pennetje onzuiver is, vooral als het een type is met een plastic/rubber sluittipje. Onder vergrootglas bekijken. Als dat puntje nogal vervormd is heb je, 1 van twee of soms zelfs afwisselend, kans op "kleven" waardoor benzine niet doorkomt en niet-sluiten waardoor verzuip-effect. Tamelijk bekend bijvoorbeeld van het elegante 3-kante vlotterpennetje in enige Dell'Orto carb modellen.
- de bougie kan zelfstandig ziek worden en overlijden
- een bougieKAPJE (er mogen alleen nog maar moderne "ontstoorde" worden gebruikt) kan nog geheimzinniger doodgaan dan de bougie zelf

Goed, dit de eenvoudige dingen.

Ik weet nog 2 moeilijkere maar de aanpak daarvan kan alleen iemand je vertellen die zo'n blok al eens open heeft gehad:

- veel machines hebben een halve-maans-spietje in het vliegwiel in/op de krukas en als dat breekt dan krijg je nauwelijks en niet op tijd vonken
- tweetakt heeft een over-kritische keerring diep binnenin op de krukas, dingetje van niks maar hij moet er voor open
- indien puntjes-ontsteking, kan een kapotte condensator onregelmatige en slechte vonk veroorzaken
- indien electronische ontsteking, SOMS aarding op 1 boutje-in-frame en daarop tot in de schroefdraad en op het kabelschoentje oxide/sulfide-vorming met steeds hoger wordende overgangsweerstand.

Ik voel me er niet gerust op dat je een reiniger aan de benzine hebt toegevoegd, dat zou ik bij een tweetakt niet durven uit angst voor aantasting van de 2T-smering die je in ieder geval heel snel de keerring zou kunnen kosten.

O.k, verder het woord aan de echte rijders.

Edit: hier nog een linkje over hoe ik vroeger bromfiets-tanks gemakzuchtig schoonmaakte.

www.motor-forum.nl/forum/topic/56319?highlight=tank%20reinigen
 
Laatst bewerkt:
het kan idd zijn dat er niet voldoende naft doorkomt bij het rijden maar zefs al komt er weinig door, dan zou je hem moeten gestart krijgen want als ie een tijdje staat met de kraan open dan loopt het vlotterkamertje waar je sproeier de benzine uit zuigd wel vol, misschien wel te traag maar om te starten moet dit voldoende zijn. je kan zelfs een hele tijd draaien voor ie uitvalt. probeer eens met gas open of ie dan wel start, start ie niet dan draai je de bougie eruit en kijk je of deze nat is of niet.als je zegt dat ie soms een plofje geeft dan denk ik wel dat je benzine krijgt. hou de bougie met de kop erop dicht bij een echt metalen voorwerp op je chassis,(niet je kader zelf dus want dat is alu, een bout of zo)en kijk of deze goed vonkt. je mag toch zeggen dat een gezonde mito een duidelijk hoorbaare vonk geeft.
heb je dus een goede vonk en krijg je een natte bougie bij proberen starten dan moet je eens kijken naar je reed valves. neem je carbu eraf en kijk of de klapetten aan het inlaatspruitstuk goed zijn, blaas hierin in je moet weerstand voelen(met een squish geluid§pjoeng geluid= moeilijk te verwoorden maar je hoort iets) je mag er niet los door kunnen blazen. zijn deze niet goed kan te veel benzine krijgen en dat kun je dien door in je blok te kijken(niet met een aansteker liefst) waar je de carbu hebt afgehaald, dit moet er droog(doch met een lichte vetfilm)zijn. als je reeds niet goed zijn ligt er natte.

is je ontsteking niet goed dan moet je idd kijken naar het blokje waar je bougie kabel aan hangt, misschien is dit niet meer goed.
erger is idd de spie die je vliegwiel vasthoud, kan ook maar gebeurd niet zo vaak.
kost wel niet veel dus gewoon een beetje werk.
werkt de shoke goed? anders neem je de airbox er af en houd je met je hand de buis naar de carbu dicht terwijl je probeerd te starten.
is je blok niet lek, kan valse lucht trekken via de voetpakking van de cilinder of
de dichting van je carterhelften.
probeer eerst deze dingen uit en laat ons verder iets weten, we komen er samen wel uit.
groeten :+
 
Voor een handboek moet je het ff vragen in t andere topic waar ik je dat linkje van gaf, ik heb wel wat, maar dat zal ik ff moeten zoeken, misschien dat anderen je wat sneller kunnen helpen.

Zonder nu reclame te willen maken kan ik je mobu motors uit enkhuizen aanraden, die hebben jaren met rgvtjes geraced, en kunnen de cilinders erg goed tunen naar jouw wensen, maat van me heeft ze op middengebied laten tunen, en dat ding is daar ook echt walgelijk sterk en met een knap topvermogen.

Verder ben ik zeer te spreken over pstuning, ook hij kan je cilinders tunen en bijv rechte bougiegaten in je koppen zetten, hij is nu een setje voor mij aan t maken, zal het eerste setje zijn die hij maakt, dus ben erg benieuwd naar het resultaat. Ook maakt hij hele goede uitlaten, maar dat is ook een kwestie van smaak, welke vind je mooi en wat heb je er voor over etc....

probeer www.2stroke-tuning.nl ,er staat genoeg info. Vooral de "tunings FAQ" is zeer verhelderend. Hier staat alles over area-timing, expensie uitlaten, & verbrandingskamer ontwerpen.
 
man man man,
wat ben ik stout geweest
ik ben mijn mito roots niet trouw gebleven want ik heb sinds zondag een aprilia rs 250 staan, wat een machien
hier toch even enkele foto's om jullie vergiffenis te vragen
eigenlijk horen ze niet op cagiva mito only maar toch, t is en blijft een tweetakt
he. hadden ze een mito nu ook maar in 250cc met twee cilinders gemaakt, wat een verschil
om jullie een gedacht te geven, ik heb een rs die volgens de dyno testbank 50kw heeft. niet volledig standaard dus maar er zitten nog geen andere uitlaten op dus kan ik nog heel wat verder gaan met de tuning van dit blok
please forgive me '(

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Mooi ding zeg ik..., die auto die in die garage staat is ook niet verkeerd... :9~
 
klopt hoor, die omgebouwde kever is van de vorige eigenaar.
ben trouwens geen grote fan van duitse wagens.
Italiaans is meer mijn ding maar dan weer niet voor mijn portefuille.
prettige feestdagen iedereen.
groeten
 
hallo
daar mijn airoh systeemhelm niet echt bij mijn nieuwe aprilia past ga ik een carbon helm kopen.
mocht iemand intersse hebben in een bijna nieuwe helm dan hoor ik het graag.
het is een large dus voor volwassen mannen.
antraciet van kleur en absoluut ongeschonden.
foto'tje, kijkt beter he
zou er 80euro voor willen krijgen
groeten

 
wil je nou toch trouw blijven aan je mito EN 250 cc, ik zit er sterk aan te denken om mijn tzr 250 te slopen en dan heb ik dus evt. wel een leuk blok voor onder de mito incl. electronica en nog een 2de blok erbij voor de breek.

denk zet het hier maar even neer want het lijkt me een super blokkie voor een mito, misschien nog wel mooier als een rd blok.

mocht er iemand intresse hebben moet ie maar ff melen.
 
ik heb mijn kappen er is af gehaaald wat blijkt nu dat er aan mijn pijp een lek is alles vol met smeer hangt het blijkt dat onder je flens een o - ring zit in de buis van je pijp zou je dat niet beter gewoon laten dichtlassen wat denken jullie
 
Oftewel ik had al het blanke alluminium (grouw donkergrijs met afbladerrende zilververf) al laten glasparellen zodat het er weer als nieuw uit ziet, maar nu heb ik ook het zwarte (met de roller over roest heen geverft en de brug gedeeltelijk kaal) laten stralen en poedercoaten.

Ziet er weer gelikt uit...
Ik heb eerst al de gietnaden weggevijlt zodat je nu niet meer kan zien dat het oorspronkelijk spuitgietwerk is geweest..

Was wel een klote werk zeg dat poedercoaten..
Hat een hoop bouten aan de achterkant uit laten steken, waardoor de schoefdraad ook vol zat...
Is me dat effe hardnekkig spul zeg.
Ik blijf het eng vinden om met een steenbijtel een paar bouten uit zzo een vers gecoaten achterbrug te moeten kappen.
Daar heb ik op het werk vreemdgenoeg veel minder problemen mee...

Nu alleen de tijdelijke kabelboom nog netjes afwerken en wegwerken, en het mooie weer kan weer komen..

Bijlage: M4100018-40%.JPG
 
Mijn Evo staat al een jaartje zonder zuiger. Geen zin meer om te sleutelen. 8-)

Maar zoals ik al eerder zei: Dat heb je netjes gedaan John. Wat zijn de resultaten? Hoe houdt ie zich op de snelweg? Wat is het vermogen ongeveer, en de topsnelheid? Rij je dr veel kilometers mee?
 
ik heb mijn kappen er is af gehaaald wat blijkt nu dat er aan mijn pijp een lek is alles vol met smeer hangt het blijkt dat onder je flens een o - ring zit in de buis van je pijp zou je dat niet beter gewoon laten dichtlassen wat denken jullie

En o-ring in de buis van je pijp?
je bedoeld de pakking net voor je demper? Dichtlassen gaat niet hoor, Hoe las jij aluminium aan staal? Wat je wel kunt proberen is je blok eronderuit schroeven en alle carter helften aan mekaar lassen. kan ie daar ook niet meer langs lekken. |(
 
wat zijn de rezultaten vraag je..

Nou hij is 146Kg met een tjokvolle benzine tank, ik zit nogsteeds op het orginele vermoge van 26PK (Honda NX250J blok = viertakt offroad), hij heeft een top van 145, maar om het kwa toerental gezond te houden is 135 beter, benziene verbruik bij alles zo hard mogelijk is 1 op 25.

Ja het is maar weinig PK, maar wel 100% legaal op de openbare weg, en door zijn open uitlaat klinkt hij als een zware (en door de korte versnellingen klingt het alsof je 2 keer zo hard rijd).
Ik heb er mede door zijn lage gewicht al heel wat mensen die dat brommertje wel effe kwijt zouden gaan rijden mee verrast.

En dit is mijn scheur fietsje voor alle dag, oftewel alles wat ik alleen doe zoals boodschappen woonwerk en lekker even ontspannen.

Als ik er over een paar weken een nieuwe kabelboom in gezet heb, zal ik het plaatwerk dat inmiddels gespoten en bestikkert is ophangen en een foto van het geheel posten..

Bijlage: M4100003-40.JPG
 
Longjohn: ... 26PK (Honda NX250J blok = viertakt offroad), hij heeft een top van 145, maar om het kwa toerental gezond te houden is 135 beter, benziene verbruik bij alles zo hard mogelijk is 1 op 25 ...

Klinkt als perfect afgesteld: indien constant onder vollast, behoort een viertakt ruwweg 4 pk uit 1 liter brandstof per uur te leveren dus zou het theoretisch mogelijk zijn er 26/4 = 6,25 liter per uur doorheen te jagen. Dat komt heel aardig in de buurt van je getallen.
 
weet er misschien iemand waar ik een k&n kelk kan bestellen en zijn deze voor de mito te verkrijgen of moet je zelf aalees aan-passsen
 
weet er misschien iemand waar ik een k&n kelk kan bestellen en zijn deze voor de mito te verkrijgen of moet je zelf aalees aan-passsen

je kan ze bestellen voor de juiste diameter van je carb, maar erg veel zin heeft het niet, tweetakt heeft veel meer aan een airbox, dat is veel beter voor het vermogen.

je kan beter de inlaattuit van je airbox afhalen, zodat er meer lucht in gaat, of misschien wat extra gaten in de deksel. zo rij je toch wat minder zonder restrictie. en t kost je niets, wél grotere sproeiers erin, en t liefst afstellen op de testbank!

het zal wel ietsje helpen, maar verwacht geen wonderen, het klinkt harder dan dat t gaat zeg ik altijd maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan