Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Ik heb indertijd de raptor van hubertje gekocht en met mijn 1m92 zat ik er goed op voor ritten tot een goede 350km/dag. Dit in de kleine wegen in de Ardèche maar lange ritten aan constante snelheid waren niet mijn ding…
Moet er wel bij zeggen dat ik niet de langste benen heb een mijn knieën zaten in bepaalde houdingen ongemakkelijk tegen de tank.
Toeren met een 2 cilinder 1000cc zou ik eerder naar een vtr kijken maar een raptor is wel weer net wat meer karakter.
Ik heb twee keer op een VTR gereden.
Wat komt er weinig feedback uit dat blok.
Het lijkt wel een computer, zo lineair en nergens uitbundig.
Drie keer een TL1000R gehad, een TL1000S en een Raptor 1000.
Dikke pret. :Y

Bij gewoon normaal rijden op de snelweg al. :9
 
Heb de raptor toch gekocht (doe later wel foto's), een heerlijk beest, maar eh, wat is de minimum dikte v/d remschijven)...kan het nog nergens vinden on the net, en het werkplaatsboek is besteld, maar dat duurt nog ff 8-) .
 
Heb de raptor toch gekocht (doe later wel foto's), een heerlijk beest, maar eh, wat is de minimum dikte v/d remschijven)...kan het nog nergens vinden on the net, en het werkplaatsboek is besteld, maar dat duurt nog ff 8-) .
Even een zaklamp op de schijven, het staat er toch wel op?? :)
 
Ow cool, had jij m'n raptor?
Hoe is ie geëindigd?
Ja dat klopt, ik zie het nog zo voor me, mijn arm nog in het gips maar niet kunnen wachten. Dan mijn vader maar een testrit laten maken op mijn toekomstige motor 😂

Heb 2 jaar met heel veel plezier ermee rond gereden van zuid Frankrijk tot Schotland... Maar wilde uitkijken naar een reismotor voor met 2 te kunnen rijden.
Op dat moment heb ik een ongelukkige schuiver gemaakt aan lage snelheid maar toch genoeg schade om in de kosten te lopen. Heb de motor dan zo verkocht aan een plaatselijke motor-mechanieker. Deze heeft hem hersteld en zijn broer reed er een jaar geleden nog steeds mee rond...

Was een heerlijke motor in ieder geval. Opvolger was een triumph sprint 1050st en ondanks dat deze bekend staan om hun goede koppel is het ver van indrukwekkend na een raptor 1000 😂
 
Ik heb in tussentijd een ktm 1290 gt gehad en qua rijden en brutaliteit deed me dat heel hard aan de raptor denken. Eigenlijk is de raptor 1000 heel erg ongekend enorm veel motor en plezier voor z'n geld.
 
Ik heb met de superduke 1290r van een kameraad gereden en vond hem minder brutaal dan de raptor 🤷‍♂️
Niet in puur vermogen natuurlijk maar in het respect dat de motor vraagt van de rijder... Natuurlijk eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in de tijd tussen de 2 ervaringen weer eens 20k km en een fireblade als dagelijkse motor verder was... Dus ik weet niet of ik nu nog hetzelfde gevoel zou hebben op de raptor.
 
Het blok van de Raptor heeft gewoon veel karakter.
Zelf bij rustig rijden voelt het al goed.
Je hoeft er niet het onderste uit de kan te halen.
Het enige waar ik nog meer van onder de indruk was een Motor Morini Corsaro.
Dat blok is gewoon agressief, maar draait geen 130k zonder revisie en olieverbruik nul zoals bij mijn Raptor. :)
 
Je vindt ze in België van 1400 tot 4000 €, met een volledig originele voor 1950 en 2800. Als dat niet ondergewaardeerd is..
 
Hoe rijdt een Raptor in vergelijking met een tl1000? Heb een TLS gehad en een R, maar ben er nooit helemaal vriendjes mee geworden. RSV mille heb ik ook naast de TLR gehad en die rijdt toch echt een stuk beter.
 
Het is geen sportmotor, en standaard hangt het gat wat laag. Je stuurt dus met het achterwiel / gashendel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, heb vandaag mijn raptor in de winterstalling gezet, accu eruit gehaald.
maar kwam deze 2 voorwerpen tegen onder t zadel.
wie kan mij vertellen waar ze voor dienen en waarom ze los onder mn bips hangen??

Bekijk bijlage 1828751

Bekijk bijlage 1828750

Ik zie dat dit topic ineens weer wat opleeft,
kunnen mensen met een raptor 1000 hier voor de gein eens een foto maken van hoe t bij jullie eruit ziet onder t zadel??
dan weet ik wat ik met deze stekkers aanmoet precies want dat is tot dusver nog steeds niet helemaal duidelijk.
alvast bedankt!
 
Het blok van de Raptor heeft gewoon veel karakter.
Zelf bij rustig rijden voelt het al goed.
Je hoeft er niet het onderste uit de kan te halen.
Het enige waar ik nog meer van onder de indruk was een Motor Morini Corsaro.
Dat blok is gewoon agressief, maar draait geen 130k zonder revisie en olieverbruik nul zoals bij mijn Raptor. :)
Moto Morini staat dan ook al jaren te pronken op mijn droom lijstje...
Maar te weinig plaats en centen om meer dan 5 moto's te verantwoorden 😅 en dan mag ik al lang niet klagen...
 
Moto Morini staat dan ook al jaren te pronken op mijn droom lijstje...
Maar te weinig plaats en centen om meer dan 5 moto's te verantwoorden 😅 en dan mag ik al lang niet klagen...
Die Moto Morini had ik veertien jaar geleden ook als X+1. :Y

Toen het olielampje midden in de Benelux tunnel ging branden en ik ternauwernood uit de tunnel de vluchtstrook haalde was zijn einde nabij. :+
Voelde me daar een testrijder mee.
Wel echt potentieel dat blok.
 
De Morini is inderdaad ook prachtig, maar de raptor is financieel een stuk haalbaarder!
 

Bijlagen

  • IMG_20230204_124042[1].jpg
    IMG_20230204_124042[1].jpg
    433,7 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20230204_124107[1].jpg
    IMG_20230204_124107[1].jpg
    410,5 KB · Weergaven: 28
  • Leuk
Waarderingen: dzow
Die Moto Morini had ik veertien jaar geleden ook als X+1. :Y

Toen het olielampje midden in de Benelux tunnel ging branden en ik ternauwernood uit de tunnel de vluchtstrook haalde was zijn einde nabij. :+
Voelde me daar een testrijder mee.
Wel echt potentieel dat blok.
En toen maar aan mij verkocht of was dat een andere :+
 
Ik zie dat dit topic ineens weer wat opleeft,
kunnen mensen met een raptor 1000 hier voor de gein eens een foto maken van hoe t bij jullie eruit ziet onder t zadel??
dan weet ik wat ik met deze stekkers aanmoet precies want dat is tot dusver nog steeds niet helemaal duidelijk.
alvast bedankt!
Die zitten er bij mij ook onder, neem aan dat 'ie daarmee a/d computer/testbank gezet wordt.......
 
Ik kijk al een tijd uit naar een Raptor 650 vanaf bj '05, maar het lijken vooral de 1000's te zijn die destijds beter verkochten... of de 650 wordt minder gretig verkocht, dat kan ook :+
In elk geval doe ik hier maar even een kleine oproep indien iemand wat ziet op Marktplaats, FB ofzo, mag je me altijd een PM sturen. Ik heb bv geen FB dus ik mis allicht heel wat.
 
Wil je persé een 650? De 650 is een hele leuke en toegankelijke motorfiets. Maar ik merkte wel dat ik persoonlijk al snel iets meer power wilde, omdat de 650 al snel in de toerenbegrenzer hing bij een beetje lekker doorrijden. Dus als je rijbewijs het toelaat, waarom dan niet meteen voor de 1000 gaan?

Op De Parking - Moto vind je behoorlijk veel aanbod. Grootste deel staat in het buitenland, maar ook e.e.a. in NL of Benelux.
 
650 heeft een SV blok, is ook heel leuk.
Je kan als alternatief ook een nieuwe SV kopen.
 
Thanks @Jethro die site kende ik nog niet. Wel eens zo makkelijk.

Toegegeven ik zou met beiden moeten rijden om een echt oordeel te vellen, maar over het algemeen word ik van een surplus aan vermogen sneller “moe”. Ik word eerder door de 650 aangetrokken met nog steeds genoeg bruikbaar vermogen dat tevens een slokje minder drinkt dan bruut geweld in een wereld waar tegenwoordig om elke hoek een radar staat.

Een SV kopen, tja. Het is inderdaad een optie, ziet er helemaal niet slecht uit en zal vast ook lekker rijden… maar ik heb al jaren een zwak voor de Raptor dus het moet er ooit van komen zeker? :P
 
Thanks @Jethro die site kende ik nog niet. Wel eens zo makkelijk.

Toegegeven ik zou met beiden moeten rijden om een echt oordeel te vellen, maar over het algemeen word ik van een surplus aan vermogen sneller “moe”. Ik word eerder door de 650 aangetrokken met nog steeds genoeg bruikbaar vermogen dat tevens een slokje minder drinkt dan bruut geweld in een wereld waar tegenwoordig om elke hoek een radar staat.

Een SV kopen, tja. Het is inderdaad een optie, ziet er helemaal niet slecht uit en zal vast ook lekker rijden… maar ik heb al jaren een zwak voor de Raptor dus het moet er ooit van komen zeker? :P
Het TL1000 blok in de Raptor 1000 is best een rustgevend blok.
Maar hij kan natuurlijk wel verleiden om het gas open te trekken. 8-)
Ik pakte alleen even de op en afritten met woon~werk verkeer.
 
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Raptor 1000, heeft wat aandacht nodig maar zal eens wat foto’s delen wanneer deze klaar is.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende riser sets die online aangeboden worden? Met mijn 1.90m vind ik de zadel hoogte toch wel wat aan de lage kant, dus zou hier graag wat mm’s aan toevoegen.

Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe dat precies werkt, ik zie kits met meerdere onderdelen als deze F61-029-25 Faster96 tail riser kit +25mm for CAGIVA Raptor 1000 2000 > 2006 maar ook simpelere zoals Cagiva Raptor 1000 Jack Up Kit RAC - bikefarmMV Motorcycle Parts - Germany die tot 35mm gaat.

Heeft iemand ervaring / tips hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan