camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of het systeem direct wegschrijft op de USB. Als dat kan, is er simpelweg een 64gb USB-stick op in te pluggen. Dan wordt het heel simpel: stick er in, filmen; klaar met filmen, stick er uit.
Ja, zoiets verwacht ik ook.

Ik heb al systemen gevonden die ervoor zorgen dat ze bij "thuiskomst" de opgenomen beelden draadloos synchroniseren met een server.

Ik zoek nog een manier om de "interessante" beelden te markeren. Want na een week rondrijden, weet ik niet meer wat er maandag en dinsdag gedurende die uren op de moto gebeurd is (stel dat er opslagcapaciteit is voor een paar weken opnames wordt het nog erger). Er bestaan systemen die met de druk op de knop de laatste 5 minuten definitiefvastleggen en vanaf dan blijven opnemen tot de knop opnieuw wordt ingedrukt.
 
Ja, zoiets verwacht ik ook.

Ik heb al systemen gevonden die ervoor zorgen dat ze bij "thuiskomst" de opgenomen beelden draadloos synchroniseren met een server.

Ik zoek nog een manier om de "interessante" beelden te markeren. Want na een week rondrijden, weet ik niet meer wat er maandag en dinsdag gedurende die uren op de moto gebeurd is (stel dat er opslagcapaciteit is voor een paar weken opnames wordt het nog erger). Er bestaan systemen die met de druk op de knop de laatste 5 minuten definitiefvastleggen en vanaf dan blijven opnemen tot de knop opnieuw wordt ingedrukt.
Dan moet je wel bij machte zijn die knop in te kunnen drukken. Skimacher zou aan dit principe niet veel gehad hebben.

Bij iedere stop de opname stopzetten breekt de filmpjes ook in stukken. Als er dan, tussen het aan- en uitzetten, iets spannends is gebeurd, weet je vanzelf wel wanneer dat geweest is. Als er niks spannends gebeurd is tijdens een rit, kun je natuurlijk gewoon de beelden laten overschrijven. Voordeel van een grote opslag is dat je een hele rit (van enkele uren, vakantie bijvoorbeeld) gewoon door kan laten lopen. En als je weet hoeveel opslagcapacitieit nodig is voor een lange rit, kun je er ook nog voor zorgen dat je een lading USB-sticks bij je hebt als je op vakantie gaat. Iedere dag 1, bijvoorbeeld.
 
Dan moet je wel bij machte zijn die knop in te kunnen drukken. Skimacher zou aan dit principe niet veel gehad hebben.
})
Neen, maar dat systeem heeft ook een "crash" detectie, plotse schok bewaart de beelden tot 5 minuten voordien.
Bij iedere stop de opname stopzetten breekt de filmpjes ook in stukken. Als er dan, tussen het aan- en uitzetten, iets spannends is gebeurd, weet je vanzelf wel wanneer dat geweest is. Als er niks spannends gebeurd is tijdens een rit, kun je natuurlijk gewoon de beelden laten overschrijven. Voordeel van een grote opslag is dat je een hele rit (van enkele uren, vakantie bijvoorbeeld) gewoon door kan laten lopen. En als je weet hoeveel opslagcapacitieit nodig is voor een lange rit, kun je er ook nog voor zorgen dat je een lading USB-sticks bij je hebt als je op vakantie gaat. Iedere dag 1, bijvoorbeeld.
Als het over vakantiebeelden gaat, dan kan ik begrijpen dat je mogelijks ook de omgeving wil filmen omdat je die maar 1x zult zien, voor mijn toepassing gaat het enkel over de interactie tussen andere verkeersdeelnemers en mijzelf, uiteindelijk ken ik de weg wel :) (soms komen wat flitspalen bij...)
 
Ja, zoiets verwacht ik ook.

Ik heb al systemen gevonden die ervoor zorgen dat ze bij "thuiskomst" de opgenomen beelden draadloos synchroniseren met een server.

Ik zoek nog een manier om de "interessante" beelden te markeren. Want na een week rondrijden, weet ik niet meer wat er maandag en dinsdag gedurende die uren op de moto gebeurd is (stel dat er opslagcapaciteit is voor een paar weken opnames wordt het nog erger). Er bestaan systemen die met de druk op de knop de laatste 5 minuten definitiefvastleggen en vanaf dan blijven opnemen tot de knop opnieuw wordt ingedrukt.


Mijn VIO POV HD kan iets dergelijks. Tijdens het opnemen kun met een knop op de AB gedeeltes taggen. Later zijn die gedeeltes makkelijk terug te vinden met de edit software of zelfs al op het apparaat te editen.

Hij heeft nog een betere optie, loopmode. Werkt als volgt. Je stelt een gewenste looplengte in. Voorbeeld 3 min. Op het moment dat er iets gebeurd / is gebeurd wat je interessant vind klik je op de tag knop. De loop die bezig is wordt opgeslagen en bevat ook de gebeurtenissen vlak voor het moment dat je op de tag knop drukt en de gebeurtenissen na het moment dat je op de tag knop drukt.

De opgenomen clip zal in dit geval altijd minimaal 3 minuten bedragen maar kan langer zijn. Werkt als volgt. Zit je in het eerste 1/3 gedeelte van de actieve loop dan wordt ook de voorgaande loop van 3 min opgeslagen. Zit je in het tweede 1/3 gedeelte van de actieve loop dan wordt alleen de actieve loop opgeslagen. Zit je in het laatste 1/3 van de actieve loop dan wordt de actieve loop en de daaropvolgende loop van 3 minuten opgeslagen.

In dit voorbeeld met een looplengte van 3 min heb je dus ook altijd minimaal 1 min voor en na het moment van taggen opgenomen. Het mooie is dus dat je nog achteraf na het gebeuren kunt bepalen of iets het opgenomen moet worden.

In jou geval zou je dus na een week alleen maar de clips hebben die interessant zijn en niets overbodigs opgenomen hebben. De VIO POV HD is op 12 volt aan te sluiten overigens. Je kunt meerder VIO POV HD cameras tegelijk met 1 AB bedienen.

Er is overigens ook een loop en forward mode. Dan wordt de voorgaande loop opgenomen en alles daarna tot je weer op stop drukt.

Nadeel is wel dat er niets opgenomen wordt op als je bij een ongeluk betrokken raakt en niet in staat bent op de tag knop te drukken.
 
Laatst bewerkt:
})
Neen, maar dat systeem heeft ook een "crash" detectie, plotse schok bewaart de beelden tot 5 minuten voordien.Als het over vakantiebeelden gaat, dan kan ik begrijpen dat je mogelijks ook de omgeving wil filmen omdat je die maar 1x zult zien, voor mijn toepassing gaat het enkel over de interactie tussen andere verkeersdeelnemers en mijzelf, uiteindelijk ken ik de weg wel :) (soms komen wat flitspalen bij...)

Kun je dat ding dan geen hengst geven en zo de crash detectie activeren op het moment dat er iets interessants gebeurt? :+
 
Voor 300Euro lijk onderstaande link me de beste keuze.
Toch leuk als je iets herbekijkt het ook in goede kwaliteit is.
Ik heb vele modellen bekeken en aangezien er bij deze camera ook vele accessoires zitten (waterdichte behuizing) die bij andere niet zit is dit volgens mij toch de beste camera voor die prijs.

GoPro kopen? GoPro direct online kopen | V-Nix.nl

Meningen hierover?

De nieuwste en naar mijn idee de beste keuze is de Hero3+ Black Edition, die is o.a. kleiner en verbeterde accuduur. Ik heb er één in bestelling op dit moment.
Beste koop vind je in USA, door gunstige wisselkoers en BTW voordeel... verzenden naar EU is dan weer geen optie, dus iemand moet m wel ophalen, uitpakken en boekjes op de post! Anders ligt de beste prijs in NL momenteel op EUR 419,-
Daarbij heb je dan inderdaad een waterdichte behuizing en afstandsbediening. Accessoires, zoals extra accu's, laders, etc. kun je beste zoeken op Ebay ;) of knutsel iets met rammounts aan je fiets. (emounting.nl)

Vorig seizoen heb ik voor het eerst gefilmd met een goedkope cam uit china, prima ding en mooie beelden! Een absolute aanrader voor een klein budget, rond EUR 100,-

Voor een weekje filmen in de Dolomieten heb je wel wat extra accu's en (micro)SD's nodig... hou aanbiedingen in de gaten op iBood.nl, komen regelmatig voorbij, alleen weer niet de snelste dus ook daarbij weer afhankelijk van je budget!

Dan tot slot: wachten tot de winter om al je vrije tijd te kunnen benutten bij het monteren van je filmmateriaal ;)
 
Laatst bewerkt:
De nieuwste en naar mijn idee de beste keuze is de Hero3+ Black Edition, die is o.a. kleiner en verbeterde accuduur. Ik heb er één in bestelling op dit moment.
Beste koop vind je in USA, door gunstige wisselkoers en BTW voordeel... verzenden naar EU is dan weer geen optie, dus iemand moet m wel ophalen, uitpakken en boekjes op de post! Anders ligt de beste prijs in NL momenteel op EUR 419,-

…...
€360,--
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/pr...mail&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
 
Laatst bewerkt:
Online is hij goedkoper, 349. De meeste leveren voor 375 maar om dan via iBood te gaan voor die 15 euro (zou me niet eens verbazen als daar nog verzendkosten op komen anyway).

Kijk zelf maar, hero 3 black pricewatch @ google.
 
Laatst bewerkt:
Dag aanbiedingen sites hebben behalve de prijs nooit wat te bieden. Ze staan erom bekend om je zodra er wat mis gaat fijn naar de fabrikant te verwijzen.

Voor zo'n aanschafbedrag zou ik inderdaad gewoon die €15 extra neerleggen en bij een gerenommeerd bedrijf kopen.
 
Online is hij goedkoper, 349. De meeste leveren voor 375 maar om dan via iBood te gaan voor die 15 euro (zou me niet eens verbazen als daar nog verzendkosten op komen anyway).

Kijk zelf maar, hero 3 black pricewatch @ google.

We hebben het hier over de Hero 3 + (PLUS!) das een nieuwere dan de Hero 3
 
Gezien veel van hier hun filmpjes uploaden naar youtube, ljkt mijn vraag hier wel gepast..

De kwaliteit van mijn filmpjes zijn een heel stuk minder dan het origineel, terwijl die promo filmpjes van gopro enzo in top kwaliteit zijn.

Betalen zijn voor top kwaliteit?
En ja, ik upload hem in HD 1024P
 
Wat is de bitrate van je filmpjes voor je ze upload?
Normaal gesproken is 1080P bij YT 8mbit, maar ik zie ook dat dit 50mbit mag zijn 'High quality uploads for creators with enterprise quality internet connections'.

Ook maakt het uit met welke bitrate en in welke modus je filmt.
Ik moet nog even verder testen met mijn Drift Ghost-S op 1080P, maar heb daar nog even niet de mogelijkheid voor gehad.
 
praktische vraag over "bevestiging"

Ik overweeg een dashcam (type bullet) aan mn spiegelstang te bevestigen.
Slim?
Trillen ?
Kwetsbaar?

Momenteel trillen de spiegels niet, of nooit dat ik gemerkt heb.
(bij de Bandit wel, bij bepaalde toerentallen, en flink ook).


wellicht is er een oude discussie over "mounting" en helmet vs fixed ? Verwijs me maar...
 
Wat is de bitrate van je filmpjes voor je ze upload?
Normaal gesproken is 1080P bij YT 8mbit, maar ik zie ook dat dit 50mbit mag zijn 'High quality uploads for creators with enterprise quality internet connections'.

Ook maakt het uit met welke bitrate en in welke modus je filmt.
Ik moet nog even verder testen met mijn Drift Ghost-S op 1080P, maar heb daar nog even niet de mogelijkheid voor gehad.


Ik weet niet hoe ik dit terug kan vinden.
Als ik bij details kijk zie ik staan: 24967kbps gegevens snelheid, 25095 totale bitverwerkingssnelheid, en 59 frames per seconde.

@ Pvd_moto,

Mijn ervaring is dat je de camera aan een zo vast mogelijk punt moet bevestigen. Een spiegel kan aardig trillen, ook door de wind omdat deze aardig uit steekt. Hoe verder iets uit steekt hoe heftiger hij zal bewegen. Zoals een wolkenkrabber boven in veel meer zal bewegen als bij de grond.
 
Laatst bewerkt:
Mijn spiegel lijkt op het blote oog ook niet te trillen, maar met de camera zag je het duidelijk. Hoe directer op het frame hoe beter is mijn ervaring. Of gewoon op je helm, dan is je nek de schokbreker...
 
Mijn spiegel lijkt op het blote oog ook niet te trillen, maar met de camera zag je het duidelijk. Hoe directer op het frame hoe beter is mijn ervaring. Of gewoon op je helm, dan is je nek de schokbreker...


Idd.. je kan het helemaal goed terug zien als je hem in slomo af gaat spelen.
 
@TimP; Dat is dus 25Mbit, daar moet best een mooi videootje uit komen.
Heb je voorbeelden op YT? De filmpjes van GoPro zien er idd wel héél erg gelikt uit, maar misschien bewerken ze de boel ook nog weer extra. Heb zelf geen GoPro, maar een Drift Ghost-S, maar ben die nog goed aan het testen, heb ik pas een week of twee ofzo. Nog maar 1 rit mee gedaan en dat was zonder externe mic. Heb externe mic liggen, maar nog niet in de gelegenheid geweest om daarmee te testen. Daarna zet ik pas wat testspul ervan op YouTube.

Overigens knijpt YouTube wel de kwaliteit, zodat het sneller binnen komt bij de ontvanger. Op een PC kan het er dus een stuk beter uit zien. Ik heb meestal dat het er op een PC ook niet eens super uit ziet, maar wel weer op TV.
 
@-TimP- and @formshift
Thx. hebben jullie IDD ervaring met trillende beelden van vast-gemonteerde cams ?
Het argument voor "helm" wordt weer sterker, maar ik heb m voor gemak liever aan de Motor en dan is in mijn geval die spiegelstang (op kuip-frame) de makkelijste opl... toch proberen ?

en... is er sofware die vibration-compensation kan doen ?
(eventueel in de cam zelf - er zijn CCDs die dat proberen, maar dat is wellicht een ander, duurder domein?)


@wolkenkrabbers: ik weet dat de luxaflex draden als een slinger van Foucault kunnen swingen (ik werkte laatste jaar vaak op de 18e van 20 verdiepingen), maar de gebouw-frequentie is onmerkbaar als je naar buiten kijkt.
 
De mijne zat ook onder de spiegel, dus niet eens aan de spiegel, maar trilde toch fors meer dan de camera die achterop het kofferrek zat. De meeste anti-tril software weet geen raad met de hoogfrequente trillingen van een motorblok en is meer gericht op de relatietests trillingen van tijdens zaken als fietsen en rennen.
 
ben nog steeds web-zoekende...

zijn er behalve dit draadje nog meer threads alhier ?
in _techniek_ zo snel niets over cameras gevonden.

Nadeel van die losse toestellen vind ik de beperkte opnameduur en opslagmogelijkheid. Ik zoek nog steeds naar een systeem met meerdere camera's (voor, achter en helm), voeding via de accu en opslag op een grotere SD-kaart (of groot intern geheugen). Dat dan nog in combinatie met externe signalen (GPS, snelheid, remlicht om er een paar te noemen) en ik zou tevreden zijn.

Vergelijkbaar met dit dus, maar dan misschien wat minder duur.

wow, dat is idd wel het neusje vd zalm.
maar zover wil ik nog niet gaan.
(wagmaar: over paar jaar wil de verzekering dit gewoon hebben...)

Overall doel: filmen of interval-fotos van hele dagen rijden. offload naar laptop (dagelijks).

De 1e keuze is: motor of helm montage ?

- motor zal altijd trillen (check ? ervaringen ? )
- motor is gedoe met op/afhalen bij parkeren.
- motor is wel vrij comfortable (lijkt me) ?

- helm is lastiger met voedingdraadje, dus 2e battery en loader intanktas en gedoe met wisselen.
- helm geef andere aerodynamics: ruis en drag ? ervaringen alhier ?
- helm is lastig met sjouwen en opbergen helm: kwetsbaar? of isie goed unmountable ?
- helm geeft extra risico bij ongeval: extra aangrijpingspunt helm.. ?
- helm: limited choice: moet eigenlijk wel een bullet-cam zijn.
- helm: risico van loslaten? moet je daar weer kabeltje voor leggen ?

I'm sure this has been done before,
maar ik sta open voor opmerkingen, pointers of suggesties.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan