camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mijn kont nog filmen onder het rijden, maar denk niet dat daar kijkers voor te vinden zijn. Dan verlies ik subscribers. :) Maar 3 is idd teveel, 2 is mooi zat. Gebruik die Midland nu alleen nog in de auto, maar het beeld 's avonds is ietsje minder (meer ruis dan huidige camera's).


Ik zie dat je een GoPro Hero video op Youtube hebt staan, maar niet op de motor! Komt die nog? Wil de kwaliteit op de motor wel is zien (misschien met chest harness of aan de helm?)
 
Ik zie dat je een GoPro Hero video op Youtube hebt staan, maar niet op de motor! Komt die nog? Wil de kwaliteit op de motor wel is zien (misschien met chest harness of aan de helm?)

Zo lang ze nog dikke brokken zout strooien ga ik niet rijden, maar daarna zal je wel wat zien vanaf een chestmount en een jawsclamp. Zal 'm het hele jaar door wel gebruiken op de motoren waarop ik ga rijden.
 
Ik vroeg mij precies hetzelfde af... Er zijn tegenwoordig een hoop Go Pro achtige camera's op de markt... zijn die goedkopere zoals Salora? ( http://www.plasma-discounter.nl/product/1821216/salora-prosport-wifi-psc5300fw.html ) echt zoveel slechter? ?
Die Salora lijkt me niks. Beperkte bevestigingsmogelijkheden en de beeldhoek is maar 120 graden, waar een GoPro of andere betere alternatieven vaak op 170 graden zitten.

Vaak zijn de goedkopere camera's qua resolutie wel gelijk aan de grote jongens, maar leveren ze wat in qua scherpte.

Als je een "merkcamera" te duur vindt, is er wat mij betreft eigenlijk maar één optie en dat is een camera uit de SJ-reeks kopen. De SJ4000 is wel te vergelijken met een Hero 2 of Hero 3 white edition, en kost maar een fractie daarvan. Je levert vaak wel wat in qua batterij-duur en geluidskwaliteit.
 
Iemand nog tips hoe je de Sony camera's een beetje makkelijk op je C3 krijgt zonder eruit te zien als een mongool? Tot nu toe heb ik het beste resultaat met gewoon 3M tape direct erop aan de zijkant van de helm, maar je mist dan wel een stuk van links of rechts in het beeld door de helm. Bovenop vind ik geen gezicht, daar heb ik juist de Sony voor gekocht. Bestaan er handige zij-mounts voor die camera's?
 
Iemand nog tips hoe je de Sony camera's een beetje makkelijk op je C3 krijgt zonder eruit te zien als een mongool? Tot nu toe heb ik het beste resultaat met gewoon 3M tape direct erop aan de zijkant van de helm, maar je mist dan wel een stuk van links of rechts in het beeld door de helm. Bovenop vind ik geen gezicht, daar heb ik juist de Sony voor gekocht. Bestaan er handige zij-mounts voor die camera's?
zijn daar niet verloopjes voor te krijgen? Van GoPro naar Sony? Dan heb je keuze zat.
 
zijn daar niet verloopjes voor te krijgen? Van GoPro naar Sony? Dan heb je keuze zat.

yup die heb ik. ik gebruik side mount helmet van go pro. het zit erg goed vast.
het ziet net als gopro alleen sony is smaller.

verloopjestuk is maar 6 euro van brofish cameraland.nl. Side mount helmet is 14.50 euro bij mediamarkt.

Ik zal van de week een foto maken.
 
Iemand nog tips hoe je de Sony camera's een beetje makkelijk op je C3 krijgt zonder eruit te zien als een mongool? Tot nu toe heb ik het beste resultaat met gewoon 3M tape direct erop aan de zijkant van de helm, maar je mist dan wel een stuk van links of rechts in het beeld door de helm. Bovenop vind ik geen gezicht, daar heb ik juist de Sony voor gekocht. Bestaan er handige zij-mounts voor die camera's?


yup die heb ik. ik gebruik side mount helmet van go pro. het zit erg goed vast.
het ziet net als gopro alleen sony is smaller.

verloopjestuk is maar 6 euro van brofish cameraland.nl. Side mount helmet is 14.50 euro bij mediamarkt.

Ik zal van de week een foto maken.

filmpje met mijn sony aan zijkant van mijn helm:
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker goed nieuws!

Heb je dat met een motor uitgeprobeerd?
Welke versie heb je genomen? Met of zonder wifi?

Netals Edos ben ik benieuwd waar je besteld hebt.
Eigenlijk heb ik voorkeur aan nederlandse website ivm garantie.
Ze geven hier 1 jaar garantie en via buitenland is toch meestal wat meer gedoe....
Ik heb net de M10 besteld. Reviews klonken goed, en bij gearbest kost hij met kortingscode 'GBM10LG' maar 77 dollar.
Dat verschil is mij de verzending vanuit China nog wel waard.
 
Als je ook de review kijkt bij techmoan, zegt ie zelf ook. De kwaliteit is exact (misschien een tikkeltje beter) als de SJ4000. Alleen in een wat handiger formaat
 
Zoals belooft een foto van me camera.

2hmocr8.jpg


sneblt.jpg
 
Tot dusverre moet ik concluderen dat de enige camera waarmee je niet compleet voor lul staat de contour is doordat die strak tegen de helm aan zit. Zit zelf al een tijdje mee te kijken met de ontwikkeling van actioncams maar tot dusverre vind ik ze allemaal te veel uitsteken of te groot.

Moet nog maar even geduld hebben vrees ik.
 
Ja, die review heb ik inderdaad gelezen. Eens kijken hoelang de levering duurt :-)
Nou, de levering is geannuleerd.
Waar gearbest beweerde de camera op voorraad te hebben, blijkt dat ze dat niet hebben, en ook niet aan kunnen geven wanneer hij wel weer voorradig komt.

Doe me dan mijn geld maar terug, bestel ik hem wel in Nederland..
 
De sygic navigatie app voor de mobiel biedt nu een zogenaamde "blackbox" functie (1-malig € 9,99).
Hiermee wordt je mobiele telefoon dus een camera en navigatiesysteem in 1. Voordeel is dat je geen extra apparaat hoeft aan te schaffen. Alleen even een goede houder voor op je motor aanschaffen en zorgen voor genoeg geheugen op je telefoon.
 
Tot dusverre moet ik concluderen dat de enige camera waarmee je niet compleet voor lul staat de contour is doordat die strak tegen de helm aan zit.

Nee hoor, ook de Drift camera's zitten strak tegen de helm aan. Contour en Drift.
Met de rest sta je kant en klaar voor lul. Eensch.
 
Dat is er ook nog eentje ja, maar die zie je bijna nooit in het wild. Men heeft liever een camera met uithangbord. :)
 
Ik zie dat je een GoPro Hero video op Youtube hebt staan, maar niet op de motor! Komt die nog? Wil de kwaliteit op de motor wel is zien (misschien met chest harness of aan de helm?)

U vraagt, wij draaien. Heb 'm even met de Jaws clamp geprobeerd (wel een neppe uit China). Met gooseneck is het niets, zonder is het best aardig. Volgende keer trek ik een keer de chestmount aan en hang ik 'm daar aan. Daar hoop ik wel aardige beelden mee te krijgen.


Ik had de spotmeter nog op 'aan' staan, weet niet of dat zoveel uitmaakt en 'm als 15Mbit op YT gezet. Als ik bij 'stats for nerds' kijk, tijdens de video, dan zie ik dat ie op 4.2Mbit draait... dus de beelden op mijn PC zien er beter uit.

Volgende keer chest mount.
 
Begonnen met Contour's, nog voor de 720HD-tijdperk ;) en ook overgestapt op Gopro, maar de huidige GoPro 4 heeft wel zo'n overkill aan wat ik wil tegen stevige prijs plus niet echt aerodynamisch profiel, dat ik wat aan het rondkijken ben naar betaalbare varianten welke meer bij mijn wensen uitkomt, en zo ook het volgende gevonden:

Innov C3 , en dan met de "capacitator" ( en koop er een losse powerbank bij voor gebruik buiten motorfiets om... )

139 dollar voor set met 120 graden lens, en dan heb je continue filmen op motor ( wel 32GB microSD erin, en tijdig legen/wisselen wil je de film bewaren ;) )

Dus dan zowel een dashcam als actioncam, in 1080p/30 of 720p/60 kwaliteit
vaste stroomaansluiting vanaf motor
eventueel extra lens erbij kopen a 35 dollar voor montage aan helm en als reserve/ 90graden variant ....

Iemand hier al ervaring mee en/of er een mening over ?

4a7279_e1f022c31d5a43d693475cc361805a18.jpg_srz_p_951_538_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz
 
Laatst bewerkt:
Tot dusverre moet ik concluderen dat de enige camera waarmee je niet compleet voor lul staat de contour is doordat die strak tegen de helm aan zit. Zit zelf al een tijdje mee te kijken met de ontwikkeling van actioncams maar tot dusverre vind ik ze allemaal te veel uitsteken of te groot.

Moet nog maar even geduld hebben vrees ik.

Ik kwam net dit tegen, moet zeggen dat ik de plek voor de camera wel erg goed vind!


De camera valt daar eigenlijk helemaal niet zo op denk ik. Ik vind zo'n camera aan de zijkant of bovenop je helm ook geen gezicht...zet hem altijd op m'n tank of stuur maar daar krijg je niet echt goede beelden mee
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam net dit tegen, moet zeggen dat ik de plek voor de camera wel erg goed vind!


De camera valt daar eigenlijk helemaal niet zo op denk ik. Ik vind zo'n camera aan de zijkant of bovenop je helm ook geen gezicht...zet hem altijd op m'n tank of stuur maar daar krijg je niet echt goede beelden mee

Chestmount geeft ongeveer hetzelfde beeld en is toch wat simpeler lijkt me
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan