camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf gebruik een iMac, daar zit standaard software bij voor het bewerken van MOV en MP4 bestanden zoals QuickTime en iMovie. MOV en MP4 zijn identiek, MOV was eerder en heeft zelfs meer mogelijkheden, de enige reden dat veel cams met MP4 werken is omdat dat goedkoper is qua licenties. Maar zoals eerder gezegd zijn er eventueel zelfs gratis programma's die een film van MOV naar MP4 omzetten zonder kwaliteitsverlies, dus ik zou nooit een camera laten liggen vanwege de keuze voor MOV ipv MP4.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het toevallig maar de mac-gebruikers lijken vaker het mov-formaat te waarderen, misschien omdat hun programma's er meer op zijn ingesteld omdat mov een apple-format is?

Ik ben een leek op dit gebied maar dat identiek snap ik niet. Identiek betekent voor mij in alle opzichten gelijk, maar het hangt hier duidelijk van het programma of of het met een van beide of beide bestandsformaten overweg kan.
 
Ze zijn identiek in de manier waarop ze informatie opslaan. Dus de kwaliteit en compressie etc is hetzelfde. De vorm waar het in zit is anders.

Movie Maker (en zeker iMovie) volstaat natuurlijk prima voor simpel knippen en plakken in filmpjes, maar dat Movie Maker minder goed met MOV overweg kan moet (mijns inziens) geen reden zijn om een camera wel of niet te kopen :)

Ikzelf gebruik overigens Premiere Pro (en een MacBook jaja) maar gebruik daarin wel functies die niet in movie maker etc. zitten. Voor simpelweg knippen en plakken is het too much.

Zo, en nu weer over actioncamera's!
 
AVS video editor is ook wel een simpel programma voor knip en plak werk.

Mijn contour neemt ook in .mov op, kan in mee leven. Wat alleen echt verschrikkelijk irritant is dat het contourprogramma niet wil starten als Quicktime niet geïnstalleerd is.
Filmpjes checken en doorscrollen doe ik uiteraard in VLC en de enige reden dat het programma met de parasitaire Quicktime op de computer staat is zodat ik de opneeminstellingen kan veranderen.
 
@Daniel91; bewerkingstools gaan ook over actioncams. :)



Tja, Moviemaker... soms kan je beter iets betalen voor beter resultaat.

Op de PC gebruik ik zelf Magix Video Deluxe. Vergelijkbaar met Pinnacle Studio, het loopt alleen zeer zelden vast. Zeer gebruiksvriendelijk voor wat ik er mee wil doen. Had ik een Mac, dan kocht ik Final Cut Pro en ging ik daar echt goed voor zitten om er wat moois van te maken. Ik gebruik het om wat beelden aan elkaar te koppelen met een eenvoudige overgang, titeltje erbij, muziekje er onder waar nodig en meer niet. Af en toe wat aanpassingen qua snelheid, beeld-in-beeld, kleuraanpassingen.

Magix Video Deluxe heb je al voor 55 euro als je goed zoekt (Tweakers Pricewatch). Ik zie dat ze ook Magix Fastcut hebben, speciaal voor actioncams, geen ervaring mee.

Upload je zooi op YouTube, zet reclames aan en je hebt het geld voor de aankoop van de software zo weer terug. Ik heb de kosten van Magix al ruim terug.
 
AVS video editor is ook wel een simpel programma voor knip en plak werk.

Mijn contour neemt ook in .mov op, kan in mee leven. Wat alleen echt verschrikkelijk irritant is dat het contourprogramma niet wil starten als Quicktime niet geïnstalleerd is.
Filmpjes checken en doorscrollen doe ik uiteraard in VLC en de enige reden dat het programma met de parasitaire Quicktime op de computer staat is zodat ik de opneeminstellingen kan veranderen.
Die app heb je niet bepaald nodig:

Manually Edit Settings

Simpelweg een textfile op de camera editen en klaar :)
 
Ik heb nu een paar jaar de GoPro black edition, maar tevreden ben ik niet echt...had hem eerst aan de helm bevestigd, maar dat is zo'n lomp ding aan de zijkant van je helm.....

grootste minpunt is de batterij...ik kan net geen 2 uur filmen

Als deze op is dan ga ik eens kijken naar de Contour HD, hopelijk gaat die batterij wat langer mee
 
Zojuist de GoPro 4 Silver gekocht bij Mediamarkt voor €369,-. Toen ik thuis kwam, bleek het de motor edition te zijn, dus met mounts voor op de helm en zo'n haaks geval. Niet dat ik dat ga gebruiken, ik zal 'm op de motor alleen gebruiken met de chestmount en wie weet iets met een zuignap. Verder nog vanmiddag een gimbal gekocht, kijken of ik daar fatsoenlijk motoren mee kan filmen (met name walk arounds). Volgens moet je dan nog lopen als een ninja, maar we zullen zien. Al eens gespeeld met een DJI Ronin, maar dat vond ik iets te duur voor de hobby.

Dus te koop; GoPro Hero (2014 budget model) voor 95 euro incl. verzendkosten.
Mocht iemand interesse hebben.... mijn review dan nogmaals; GoPro Hero 2014 testverslag. Camera in december 2014 gekocht bij Louis.de. Weinig gebruikt. Als hij 10 uur heeft gedraaid, is het veel (mijn werkpaard is de Drift Ghost-S).
 
Bij Mediamarkt is een leuke aanbieding van deze week een GoPro Hero 4 Silver.
Dat maakt mij aan het twijfelen want Sony HDR AS200 is ook een mooie ding.
Zelfs haarscherp bij 1080P op 50 fps, vraagt minder geheugen dan die van GoPro.

Zie voor vergelijk:


Welk zou je kiezen en waarom?
 
Ik zou voor de Sony gaan. Komt een erg mooi plaatje van af zonder aanpassingen.
Ik ben voor de GoPro gegaan vanwege de gimbal die er voor gemaakt is en het geïntegreerde touchscreen, zodat ik tijdens het filmen ook kan zien wat ik film.

Maar had ik nu niets en moest ik kiezen tussen beide; Sony. Hogere bitrate, mooier beeld, ook qua kleuren. Hoewel je met de GoPro video ook vast wel één en ander kan aanpassen qua kleuren.
 
Mijn ervaring met de Sony AS100V is dat het beeld erg goed is evenals het geluid (stereo) en dat de app werkelijk voorbeeldig presteert. Camera even tegen de smartphone en de app start op en de verbinding wordt gemaakt. Ik zou ook de vormfactor en de beeldstabilisatie meewegen.
 
Bij Mediamarkt is een leuke aanbieding van deze week een GoPro Hero 4 Silver.
Dat maakt mij aan het twijfelen want Sony HDR AS200 is ook een mooie ding.
Zelfs haarscherp bij 1080P op 50 fps, vraagt minder geheugen dan die van GoPro.

Zie voor vergelijk:


Welk zou je kiezen en waarom?


De sony. Ik ben helemaal afgeknapt op Gopro na eindeloos gedoe met mijn hero 3 black. Daarnaast zijn de kleuren van Gopro gewoon slecht (zeker bij foto's vreemd genoeg).

Ik zit er alleen aan vast vanwege de gimbals op mijn drones B|
 
De sony. Ik ben helemaal afgeknapt op Gopro na eindeloos gedoe met mijn hero 3 black. Daarnaast zijn de kleuren van Gopro gewoon slecht (zeker bij foto's vreemd genoeg).

Ik zit er alleen aan vast vanwege de gimbals op mijn drones B|

Totaal niet mee eens.. dit is een foto uit een timelapse van mijn Gopro Hero 4 Silver.
Kleuren zien er super uit.

IMG_3244.jpg
 
Bij Mediamarkt is een leuke aanbieding van deze week een GoPro Hero 4 Silver.
Dat maakt mij aan het twijfelen want Sony HDR AS200 is ook een mooie ding.
Zelfs haarscherp bij 1080P op 50 fps, vraagt minder geheugen dan die van GoPro.

Zie voor vergelijk:


Welk zou je kiezen en waarom?

ik ben voor de Sony gegaan,
beeld is beter, steady shot, geluid is het beste dat er is, perfecte ruis onderdrukking.
van zich zelf al water bestendig, maar voor echt onderwater zit er een behuizing bij (tot 3m)

 
Die stabilisatie hoef je het niet voor te doen, als ik zo het filmpje bekijk is het digitale stabilisatie.

Voorts vind ik de kleuren van de Sony in het filmpje wel feller maar niet per se beter. Heb het idee dat dat vooral softwarematig omhoog wordt gegooid. Veel contrast waardoor informatie in donkere delen verloren gaat.

Vormfactor en geluidskwaliteit zijn wel belangrijke overwegingen, want zeg nou zelf, zo'n GoPro op je helm ziet er niet uit. Voor chestmount is het dan wel weer heel erg geschikt.
 
Totaal niet mee eens.. dit is een foto uit een timelapse van mijn Gopro Hero 4 Silver.
Kleuren zien er super uit.

[afbeelding]

Misschien dat de 4 beter is, maar de 3 niet. Onder dit soort omstandigheden (blauwe lucht) gaat het nog wel, op een regenachtige dag in het bos lijkt het echt helemaal nergens op.

Grauwe bende:


Groene lucht:


Fletse kleuren:



Ik merk dat er bij de foto's vaka een paars/groenige gloed overheen zit
 
Ik begrijp alleen niet waarom Sony en GoPro geen draaibare lens hebben. Dat is zo makkelijk op mijn Drift Ghost-S.
Tijd dat Drift met wat nieuws komt, ze lopen achter.

Zit me nu te bedenken dat ik op dit moment 4 actioncams heb liggen thuis. Moet niet gekker worden. :P
 
Misschien dat de 4 beter is, maar de 3 niet. Onder dit soort omstandigheden (blauwe lucht) gaat het nog wel, op een regenachtige dag in het bos lijkt het echt helemaal nergens op.

Grauwe bende:


Groene lucht:


Fletse kleuren:



Ik merk dat er bij de foto's vaka een paars/groenige gloed overheen zit


1 sec, in bewerking programma, scherpe basis is belangrijk, voor mooiere foto's pak je maar een "echte" camera en schiet je in RAW.
my cup of tea
 
ik vind de Sony ook beter...afgaande van die youtube link. Hij zegt daarin wel dat het beeld bij de randen wat misvormt...DAT vind ik dan wel weer jammer.

Ik ben ook niet echt tevreden met mijn GoPro Black 3 editie...de 4 zal wel beter zijn....

Is die Sony ook te gebruiken op de motor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan