camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, gewoon zoeken op 'Gimbal'. Heb sinds kort van Feiyu een G4 gimbal (voor GoPro 4). Al is dat eentje voor in de hand, niet op de motor. Mooi spul, maar nog best wel prijzig. Hoewel een DJI Ronin ietsje meer kost. Maar goed, ik gebruik 'm dus voor om de motor heen, niet op de motor zelf. :+
 
Ik gebruik de Denver AC 5000W. Bij de kijkshop te koop voor 69 euro geloof ik.

Voor mij vind ik het beeld prima, en het is ook wel makkelijk dat je van de go pro mounts gebruik kunt maken ( die via chinese sites een stuk voordeliger te koop zijn) d.m.v een soort converter. (Deze zit als standaard accessoire bij de camera ook)
http://nl.aliexpress.com/store/prod...ar-Holder-Go-pro-Hero/100989_32351288753.html

Ik heb vrijwel alle mounts voor ongeveer 20 euro bij elkaar gekocht. Het harnas heb ik voor 4 euro gekocht welke op bol.com al voor 22 euro te koop staat;
bol.com | GoPro Elektronica kopen? Alle Elektronica online

Dus als je budget niet te hoog is maar je toch redelijk tot goede kwaliteit film wilt hebben is de Denver wel een goede optie naar mijn mening :)
Nadeel is alleen wel dat je bijna tot geen geluid hebt bij je filmpjes, maar je kunt wel een externe mic aansluiten
 
Laatst bewerkt:
Potdikkie, dat beeld en de stabilisatie van Sony is wel helemaal top zeg als ik dat vergelijk van fototbooms hierboven zie. Heb na een contour en drift in het verleden nooit meer een motocam gekocht omdat ik de beeldkwaliteit nooit in vergelijk met de prijs vond staan maar begin nu toch weer enthousiast te worden.

Ik ook. Heb net die sony 200, werkt heel simpel en doet het erg goed. Nu nog ff een snellere microSD card scoren zodat ik ook de beste kwaliteit kan opnemen.
 
Ik heb een contour goeie cam alleen jammer dat de software niet zo super werkt en klantenservice gwn onbestaande is.
Die gps functie is wel erg leuk maar mij lukt het iig niet om een filmpje up te loaden waar die gps gegevens dan ook opstaan kan ze aleen zien in het programma van contour (storyteller) als ik filmpjes importeer maar eens je ze opslaat en met een andere mediaspeler wilt kijken zijn die gps gegevens dus weg redelijk waardeloos dan in mijn ogen :') :')

Iemand die daar een oplossing voor weet gopro wacht ik wel op de hero 6 :Y
Tegen dan zit daar mss gps in en zijn ze van die stomme vorm afgestapt en hebben ze mss ook een draaibare lens zoals contour :P :+
 
Aan iedereen die al een tijdje een sjcam sj4000, sj5000 of M10 heeft:
Doen alle functies het nog naar behoren? En hoelang gaat de camera ongeveer mee?

Sjcam M10
Bij de reacties van Techmoan en elders op internet lees ik veelal dat knoppen niet meer werken, usb poorten losraken en de camera bevriest wanneer deze in de waterproof-case wordt geplaatst. Heeft iemand hier last van gehad of een oplossing voor?

Momenteel zit ik namelijk te twijfelen om een Sjcam M10 te kopen. Deze gaat niet dagelijks gebruikt worden, maar wel in diverse weersomstandigheden en temperaturen. Beeldkwaliteit is prima, het gebrek aan geluid is geen probleem alleen steekt bij mij de vraag op hoelang de camera mee gaat, oftewel de levensduur.

Gr
 
De GoPro, ongeacht welke je kiest, heeft geen GPS. Wel gonst daar al heel lang het gerucht datdaar een ''Bacpac' voor onderweg is, maargoed, dan kom je er dus op neer dat je die los moet kopen, daar waar hij bij sommige concurrenten zit ingebouwd.
Misschien iets voor de GoPro 5. Valt me trouwens op dat de Hero4 Black en Silver bijna dezelfde prijs hebben tegenwoordig.
 
rollei heeft ook leuke camera's heb zelf een rollei S-50.
en bij de mediamarkt voor 130 euro te verkrijgen dacht ik.

hier een paar beelden gemaakt met deze camera

Motormeuk Filmpje: superweekend MC93


moet ik wel zeggen dat youtube de kwaliteit wel naar beneden haalt.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de week de Denver AC-5000W besteld voor €59,99.
Nu 2 dagen in huis, moet zeggen dat het me niks tegen valt.
Veel mounts erbij, zit ook een afstandsbediening bij, enige nadeel is dat die op infrarood werkt en dus alleen werkt als de rode delen op elkaar gericht zijn, dat zal dus niet altijd gaan wanneer je de camera op bijv. een kap monteert, want de sensor zit aan de voorkant van de camera.

Handige app, filmpjes zijn zo naar je telefoon te downloaden.
Nu nog even testen op de motor, maar wat ik heb gezien aan filmpjes op YT valt dat ook niet tegen.
Uiteraard tipt het niet aan een GoPro 4 of e.d., die hebben we al dus deze zal meer voor erbij gebruikt worden. Kun je ook iets minder voorzichtig mee zijn als met een ding van €400. :')

Dus mocht iemand een budget camera zoeken .. :9
http://www.bol.com/nl/p/denver-ac-5000w-mk2-action-camera-met-wifi/9200000032085026/
 
Dit lijkt ook een goede: Motormeuk Filmpje: HIGHSPEED GYROCAM RUN (Feiyu-Tech G4)

Heeft de GoPro eigenlijk ook GPS?


Dat hebben ze tot nu toe niet. En dat vind ik erg jammer.
Wat ze wel hebben is het volgende: Ze hebben het programma "Dashware" overgekocht. Log GPS gegevens, bijvoorbeeld met je telefoon, en plak deze data als overlay in je filmpje. Het werkt, maar als je een middag filmt, en gps data logt, zie het dan allemaal nog maar eens te syncen. :z

Maar het begin van Gopro + gps is er...
 
Tot ziens oma!

Ik ben nieuw op dit gedeelte van het forum; in 2016 ga ik naar Kirchizie en wil van de trip beelden maken; alleen zie ik door de bomen het bos totaal niet meer. Het makkelijkste is natuurlijk een GoPro kopen want dat is de BMW GS onder de action cams. Alleen wil ik daar niet zo veel voor uitgeven, en nu zag ik revieuws van de Sony HDR AS-15; zijn er hier die met deze camera ervaring hebben en mij kunnen adviseren of dit een goede koop zou zijn?
 
Tot ziens oma!

Ik ben nieuw op dit gedeelte van het forum; in 2016 ga ik naar Kirchizie en wil van de trip beelden maken; alleen zie ik door de bomen het bos totaal niet meer. Het makkelijkste is natuurlijk een GoPro kopen want dat is de BMW GS onder de action cams. Alleen wil ik daar niet zo veel voor uitgeven, en nu zag ik revieuws van de Sony HDR AS-15; zijn er hier die met deze camera ervaring hebben en mij kunnen adviseren of dit een goede koop zou zijn?
Ik zou kiezen voor Sony AS100V. Ikzelf heb AS200V en ben tevreden over.

100 is voorganger van 200. Dan zou het zomaar kunnen dat je die voor een heel geschikte prijs kopen.

Verder wens ik je heel veel succes en plezier naar Kirchizie!
 
Tegenwoordig is het meer kijken naar wat voor uitvoering van de camera je makkelijker vind
Het ontwerp van de gopro of iets als een Drift of contour
En waar je voornamelijk wil gebruiken, op de motor of helm of ergens anders
Kwa kwaliteit ontloopt het mekaar niet zo heel veel meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan