__MeNTaL__
MF veteraan
(Fuck het millieu) Zo ook een een tijdje geleden van die flyers 'Geef motorrijders de ruimte'. Handig om die alleen in motorkringen te verspreiden ja.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als een koekblikker een motorrijder platrijdt dan moet ie zijn rijbewijs permanent inleveren , punt . DAAR berijk je wat mee .
Naar mijn weten (zonder het wetboek bij de hand) is overdag verlichting aan in Nederland nog steeds vrijwillig. Wel is het zo dat bepaalde type motoren standaard dimlicht aan hebben staan zonder de mogelijkheid deze uit te schakelen.
Dit zijn (dacht ik) over het algemeen geïmporteerde motoren.
Verder is 99 procent van de motorrijders allang overtuigd van het nut van dimlicht voeren overdag, dus dat is verder geen issue.
Een belangrijker punt is in mijn ogen reflectie op motor en/of pak. Ik denk dat het heel goed zou zijn als fabrikanten modern reflectiemateriaal in bredere stroken in motorpakken zouden verwerken.
Je motor blijft zo origineel en in het donker verhoog je je veiligheid enorm.
Er zijn in het verleden allerlei EU proefballonnetjes opgelaten om motorrijden veilger te maken, van zinnige tot totaal onzinnige plannen. We mogen feitelijk nog van geluk spreken naar mijn idee dat op EU nieveau er al niet een stomzinnig plan doorheen gedrukt is waarbij we verplicht als rijdende kerstboom met max. 30 pk door het leven moeten..... en dan bedoel ik dus metersgrote reflectiestroken op je moto, een oranje vlag op het achterspatbord en led verlichting in de wielen!
Afsluitend: als ze dan toch iets verplicht willen stellen via landelijke of Europese wetgeving, dan pleit ik voor verplichte reflectiestroken in een motorpak, en met moderne materialen zie je daar overdag bijna niets van. Kortom je kunt overdag gewoon de blits maken met je stoere pak.. enkel savonds ben je ietwat kerstbomig aanwezig... who cares... scheelt levens!
PRECIES !!
Ik rijd dagelijks woon-werk met mijn motor en ondanks mijn fluorhesje/alarmlichten/licht aan wordt ik nog minstens een keer per week bijna aangereden. En iedere keer hetzelfde "sorry-ik-zag-je-niet". Het enige wat ik kan doen, is rustig rijden en anticiperen..
Het werd tijd dat zie de "Goed zichtbaar"-campagnes nu eens gingen toespitsen op de groepweg gebruikers die de meeste ongelukken veroorzaakt.
In het verleden kwamen dit soort acties altijd in de motorwereld terecht.
Dit heeft natuurlijk geen zin als 70% van de aanrijding tussen auto en motor de schuld bij de automobilist ligt.
We zullen zien wat voor effect het heeft.
En dit is 1 van de reacties op dat forum .Zit er weer zo'n asociaal dicht achter je? Aan met de ruitensproeier!!! LANG en HARD. Dan is het zo gebeurd met het ge-etter!
Linkje naar de koekblikkers die reageren op nu.nl
En dit is 1 van de reacties op dat forum .
Er zijn zoveel leukere dingen te doen in een auto dan autorijden, ook al ga je met een gangetje van 120 per uur. Bellen, smsén, ouwehoeren, lekker indutten. Scheren , krantlezen, kaartlezen en div andere papieren doornemen zijn al een keer genoemd geloof ik.
Lipstick opdoen, haar kammen , onderin het opbergvak zoeken en muziekje opzetten en prutsen met de knoppen zijn er ook een paar. Zeker dat laatste zie ik erg vaak.
Als motorrijder moet je niet alleen oppassen dat je geen fouten maakt, je moet ook op de fouten van andere letten.
In nederland is het slecht gesteld wat verkeers ergenissen betreft, maar in belgie waar ik gisteren was spannen ze echt wel de kroon.
Waar halen die lui hun rijbewijs, bij de Lidl soms 2 halen 1 betalen. Of bij 3 zakken macaroni 1 rijbewijs gratis.
Het gaat denk ik vooral om verkeersinzicht. Ik rij regelmatig in de file met de motor, en stoor me ook wel eens aan andere motorrijders die als debielen tussen de file doorknallen en meteen driftig gebaren naar automobilisten die ze even niet zien.
Je moet je er gewoon van bewust zijn dat anderen je over het hoofd zien, en dus je snelheid aanpassen aan de situatie. Heb zelf ook wel eens van die bijna ongevallen, en mijn eerst reactie is dan ook zoiets van *#$@ .Maar als je even relativeert dan moet je ook bekennen dat je het een automobilist niet kwalijk kan nemen dat hij/zij niet verwacht dat je vanuit stilstand binnen 3 seconden aan de 120 zit......
Uiteindelijk krijgt de automobilist misschien wel de schuld, maar daar heb je niet zoveel aan als je in een rolstoel zit of erger.....
Het gaat denk ik vooral om verkeersinzicht. Ik rij regelmatig in de file met de motor, en stoor me ook wel eens aan andere motorrijders die als debielen tussen de file doorknallen en meteen driftig gebaren naar automobilisten die ze even niet zien.
Je moet je er gewoon van bewust zijn dat anderen je over het hoofd zien, en dus je snelheid aanpassen aan de situatie. Heb zelf ook wel eens van die bijna ongevallen, en mijn eerst reactie is dan ook zoiets van *#$@ .Maar als je even relativeert dan moet je ook bekennen dat je het een automobilist niet kwalijk kan nemen dat hij/zij niet verwacht dat je vanuit stilstand binnen 3 seconden aan de 120 zit......
Uiteindelijk krijgt de automobilist misschien wel de schuld, maar daar heb je niet zoveel aan als je in een rolstoel zit of erger.....
hehehe heerlijk al die gefrusstreerde mannetjes
Stelletje calimero's
NU . NL.
Motorrijders moeten meer opvallen in het verkeer
Uitgegeven: 18 mei 2007 07:55
Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 08:09
AMSTERDAM - Motorrijders moeten zorgen dat ze meer opvallen in het verkeer om ongevallen te voorkomen. Dat is de boodschap van een voorlichtingscampagne van het ministerie van Verkeer en het Motorplatform die vrijdag van start gaat.
Motortoerclubs, motorrijscholen en motordealerbedrijven delen folders uit en hangen posters op.
Motorfietsen wegen minder dan auto's, maar hebben krachtige motoren, waardoor ze vaak sneller accelereren dan auto's. Daardoor kan een motorrijder eerder bij een automobilist zijn dan deze verwacht.
Aanrijding
De meest voorkomende oorzaak van aanrijdingen tussen auto's en motoren is dan ook dat afslaande automobilisten de motorrijder over het hoofd zien. Jaarlijks verongelukken ongeveer tachtig motorrijders, waarvan de helft als gevolg van zo'n aanrijding.
Automobilisten worden in de campagne opgeroepen goed en regelmatig in binnen- en buitenspiegels te kijken om een achteropkomende motorrijder tijdig te zien.
Dimlicht
Motorrijders kunnen bijdragen aan de verkeersveiligheid door zichzelf beter zichtbaar maken. Ze kunnen bijvoorbeeld rijden met dimlicht aan en een helm en motorkleding met reflecterend materiaal dragen.
Het gaat denk ik vooral om verkeersinzicht. Ik rij regelmatig in de file met de motor, en stoor me ook wel eens aan andere motorrijders die als debielen tussen de file doorknallen en meteen driftig gebaren naar automobilisten die ze even niet zien.
Je moet je er gewoon van bewust zijn dat anderen je over het hoofd zien, en dus je snelheid aanpassen aan de situatie. Heb zelf ook wel eens van die bijna ongevallen, en mijn eerst reactie is dan ook zoiets van *#$@ .Maar als je even relativeert dan moet je ook bekennen dat je het een automobilist niet kwalijk kan nemen dat hij/zij niet verwacht dat je vanuit stilstand binnen 3 seconden aan de 120 zit......
Uiteindelijk krijgt de automobilist misschien wel de schuld, maar daar heb je niet zoveel aan als je in een rolstoel zit of erger.....
de schuld kan wel bij de automobilst terecht komen, maar vaak had de motorrijder het kunnen voorkomen. dit is iets waar m.i. veel te weinig aandacht aan wordt besteed.