carburateur dellorto phbh 28

rs maurice

Rookie
2 jan 2011
1
0
Raamsdonk
Beste allemaal

Ik heb een Cagiva C12R Freccia.

Nu zit daar een Dellorto phbh 28 RD op. Ik heb op het web gezocht naar een nieuwe, maar kan dit type moeilijk vinden.
Wat is het verschil tussen een phbh 28 rd en bijv. een phbh 28 BS of BD. Deze laatste twee type's kom ik nl. regelmatig tegen op het web.

Kan ik mijn RD zomaar vervangen door een BD of een BS.

Ik hoor het graag, en alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Maurice
 
Moet sowieso voor een 2-takt zijn, anders waarschijnlijk erg moeilijk aanpassen, doorgangen, sproeier enzo.

Dell'Orto 2-takt-carbs die ik mij herinner (bromfietsen) en trouwens ook Japanse typen voor 2-takt hadden behalve een stationair-afstelschroef ook nog een klein lucht-afstelschroefje extra zitten waarmee je, anders dan meestal bij viertakt, het mengsel regelde voor het gehele gasbereik, lucht inlatend in de sproeier om die te "verkleinen" dus hoe losser hoe armer .... niet geheel ongevaarlijk. Moest rijker gezet worden als je Duitse 91-er benzine had getankt ipv gewoon 95. Kwam je aan dat schroefje dan moest je tevens daarna aan (warmGEREDEN) motor het stationairgas opnieuw inregelen met de grotere schroef.
 
ik heb er 1 (zit op m'n mito) dus is zeker die die je nodig hebt
maar ik moet eerst een 34 vlakschuif ofzo vinden die betaalbaar is
verschil van die 2 genoemde carbu's kan je zien als de uchtfilter eraf is en heeft iets te maken met de luchtstelschroef
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan